Problem: screen "smudge"

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av silca, 25 maj 2016.

  1. silca

    silca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb
    Fick något konstigt problem med min skärm idag. Linknadne detta fast värre och hela tiden över allt: . Typ som ghosting ser det ut på min. Lämna in den på 3 idag. får tillbaka den om ca 10 dagar. Först skulle jag få en Jävla Ifail 4s och då sa jag aldrig i livet världens sämsta skit och gick där ifrån. Fick en s4 som låne på en annan 3 butik.

    Någon annan som haft detta?

    Edit: Såg denna video :
    Mitt är väldigt likt, förut att det blir alla möjliga färger.
     
    Last edited: 26 maj 2016
  2. silca

    silca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb
    Edit 9 juni: Ringde in idag igen och fick reda på att dom har avslutat min order och gjort en intern order som jag som kund ej kan följa på deras portal. Han sa till mig att samsung väntar på kvitto från 3 och att mobilen räknas som en DOA när samsung inte kan ta fram reservdelar snabbt (inom 10 dagar, om de nu är sant lr ej vet jag ej) och att samsung skall kolla på mobilen med deras egna service tekniker. Dock så verkar mobilen inte vara skickad till dom.

    Edit 10 juni: Ringde nyss och dom sa att dom väntar på att samsung ska godkänna DOAn så 3 butiken kan ge mig en ny mobil.
     
    Last edited: 10 jun 2016
  3. Effect

    Effect Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3
    ROM:
    Global MIUI 12.0.5
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 4, Sony 65" XC8505
    Tekniskt sett är det ingen DOA men kan de inte få fram reservdelar inom en viss tid (lite olika) så begär man kredit :) Gott för dig!
     
  4. silca

    silca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb
    Okej, han sa att det räknas som en DOA när dom inte kan leverera delar. Även fast DOA är max 7 dagar från inköpsdatum?

    Oavsätt så det jobbigt att vänta på att få hem mobilen igen. 3 service har 14 arb dagar på sig från att jag lämnar in den. Och ärendet dom gjorde till samsung kan ta upp till 14 arb dagar från att dom fick ärendet.
     
  5. Effect

    Effect Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3
    ROM:
    Global MIUI 12.0.5
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 4, Sony 65" XC8505
    Jag jobbar ju med att skicka in telefonerna och inte på själva service-verkstaden, så det kanske är så som denne säger. Har bara aldrig på mina år varit med om att order "Dead On Arrival" varit med på annat än (som du säger) ~7 dagar.

    Den där 14 dagars garantin 3 ger lät najs! När vissa verkstäder vi skickar till har fullt upp kan det röra sig om runt 20 dagar, vilket inte alls är kul för kunden.

    Hoppas det löser sig snart för dig!
     
  6. silca

    silca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb
    Vet inte om det är en 14 arb dagars garanti. Men killen i butiken sa att verkstan har 14 arb dagar på sig att fixa den. Så antar att det är 16-18 arb dagar inkl posten osv.

    Jag verkligen hatar att vänta. Men har man väntat på att få barn så vad gör 2-3 veckor? :P hate to wait
     
    Effect gillar detta.