HTC 10 problem

Diskussion i 'HTC 10 - Allmänt' startad av Attes Matte, 8 jun 2016.

  1. Attes Matte

    Attes Matte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hoppas på lite hjälp här eftersom HTC:s support bara säger flasklock...

    Min nya HTC 10 äter SD-kort! :o Det har nu hänt två gånger, och när jag reklamerade första kortet hos El-giganten så såg killen ut som ett frågetecken. Kortet är inte det minsta slitet, inte en skråma på kontaktytorna. "Det har jag aldrig varit med om" säger han. Då är vi två, sa jag.
    Det som "händer" är att det poppar upp ett meddelande som säger "SD-kort togs bort oväntat. Montera bort SD-kort före borttagningen för att undvika dataförlust." Men jag gjorde absolut ingenting när det hände, så jag vete fan...
    Det är ett 64-gigs Sony XC 95mb/s för att klara 4K-video.
    Både det första kortet och nu det andra är helt "dött". Det hittas inte ens av datorn om jag använder det i adaptern som följer med.
    Jag ska gå till El-giganten idag igen och se om dom törs ge mig ett till kort. :P

    Ett annat problem jag haft med den är att den inte vill koppla upp sig mot vår trådlösa router. Den hittar den, jag får skriva in lösenordet, men när jag trycker på "anslut" så tänker den bara i några sekunder och hoppar sen till "sparat", utan att koppla upp sig. Jag har provat mot andra trådlösa nätverk, och då har det funkat. Har aldrig haft några som helst problem med att ansluta nånting till den routern förut.

    /Sara
     
  2. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Angående frågan om routern så underlättar det om vi vet märke och modell. Kontrollera gärna om det finns ny mjukvara/firmware till routern.
     
  3. Attes Matte

    Attes Matte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Routern är en Zyxel, NBG-460N. Jag vet inte ens att det går att uppdatera den.
     
  4. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Har du provat ett hard- eller soft reset? Det borde kunna avhjälpa det andra problemet.

    Fallet med minneskortet låter lite som att det är något som är knas med hårdvaran och då hjälper det inte med någon sorts reset utan då är det nog bara att lämna in den på service.
     
  5. The X

    The X Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Htc U12+,U10,One 8, S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Htc U12+,U10,One 8, S10+
    Jag har samma problem med sd kortet. Mitt kort är sandisk Microsdxc ultra 128Gb
     
  6. Grym

    Grym Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har samma problem jag också. Har plockat ut SD-kortet 2 gånger och kunnat få igång det men tredje gången är det helkört. Ska åka in och reklamera imorgon.
    64Gb SanDisk.
     
  7. the-oab

    the-oab Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    HTC 10
    Köpte min första 10:a i december. Den hade sönder mitt första minneskort. Lämnade tillbaka mobilen då. Köpte en i februari och nu börjar den skumma sig med sd-kortet. Den matar ut det bara sådär.

    Är det service som gäller då med eller?