Vem har gått från iPhone till SGS som jag?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av tigersaid, 10 jul 2010.

  1. Dr.Smith

    Dr.Smith Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    En spontan sak som jag kommer att tänka på är när uppfinningsrika utvecklare blir stoppade eller får sina applikationer nekade i "approval"-processen... Kommer osökt att tänka på utvecklaren som hade skrivit en "WiFisync"-app som kunde synkronisera iTunes trådlöst.

    Enligt utvecklaren så bröt applikationen inte mot någon av "reglerna", men den nekades ändå med hänvisningar till säkerhetsaspekten och vad Apple "kunde tillåta". Just i det här fallet är det lätt att komma på konspirationsteorier om en framtida Apple-feature som blockas i förtid av ekonomiska eller andra skäl.

    Jag har tidigare haft en iPhone 3G samt en 3GS och det känns trevligt att komma till en öppnare miljö där man själv får styra och ställa... :)
     
  2. mengan

    mengan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skadar ju inte att använda en inofficell lösning tills en officiell är släppt om båda uppfyller samma sak?
     
  3. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Eftersom den ändå är på gång när som helst känns det bättre att vänta, eftersom jag inte är så insatt i det. Kan man få tillbaka den som den var om man skulle göra en sådan sak?
     
  4. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej, inte än men det ryktas om en vis clockworkmod som kommer att möjliggöra att backa upp original firmwaren. Vi får väl se om några dagar :)
     
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    satt å lekte med en 3GS och min SGS igår och 3GS med iOS4 kändes inte det minsta snabbare eller bättre.

    Tvärt om i många fall. Han visade bilder från 3GS, och jag drog upp min SGS och han blev riktigt avis. Sen gick vi till motsol, och då började han grina illa.

    Till råga på allt kopplade vi upp oss mot mitt WLAN och testade webbläsares laddtider, och återigen vann jag gång på gång.

    Jag är övertygad, SGS är riktigt het, och för varje inofficiell uppdatering jag installerar så blir jag mer och mer nöjd.

    Och ja, han hade faktiskt exakt samma "lagg och fördröjning" som ni klagar på hos SGS, vilket är minimalt.

    Avslutade för övrigt med en filmsnutt, och sedan slutade vi jämföra på hans initiativ

    Nä, iphone är faktiskt trevlig, men att 3GS skulle slå SGS är något vissa har fått för sig om, eller möjligtvis jämför med nuvarande FW i SGS som suger
     
  6. coca cola

    coca cola Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funderar också på att roota min galaxy s för att få den snabbare firmwiren.
    Blir att ta tag i till helgen. Innan dess har man riktigt jobb att sköta :D
     
  7. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det låter bra. Vi får hoppas på en sån. :)
     
  8. Stal

    Stal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har just nu 91 appar installerade och batteritiden är hur bra som helst.
     
  9. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    ja, jag har inte råkat ut för en enda krånglande app under mina 8 månader med android iaf, och jag har provat många!
     
  10. coca cola

    coca cola Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kul för dig. Vi har olika erfarenheter. Så fort jag har laddat ned en app som är mer öppen än vad iphones app store kan erbjuda så har den blivit märkbart segare. Vanliga spel som app store också har, har inte sänkt min prestanda på mobilen. Den som får tillgång till telefonen på ett helt annat sätt som tex appen som gör att man kan byta låsskärm eller att låsa applikationer med ett lås framför upplever jag slöar ned telefonen.

    Det är i alla fall mina upplevelser om min galaxy s.
    Har ni andra, bättre upplevelser än mig så kul för er. Men jag tycker, med mina erfarenheter att android är ett osäkert os som måste få lite mer tid på sig. Då kanske jag kommer satsa på det i framtiden.


    Nu vill jag inte att ni misstolkar mig. Förstår att många här föredrar öppenhet före stabilitet, men så är det inte i mitt fall
     
  11. Zentric

    Zentric Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    DU har fattat det hela fel. Stabilitet det är när en app tex. inte förstör saker i systemet som tex en kontakt eller en fil osv. Android är stabilt. Men ... Det betyder inte att det kan bli segt. Det är så nämligen. Att vill man göra något säkert. Jag då är det krångligt och jobbigt. Dvs då går det segt. Så det är "säkerheten" som slöar ner faktiskt. När man gör saker snabbt och skitigt. Ja då går det fort men finns ingen säkerhet.

    Edit: En favorit är [snabbt] [bra] [billigt/enkelt] - Du kan välja 2 men inte 3. Den du inte väljer blir negativ.
     
    Last edited: 21 jul 2010
  12. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Däremot blir mobilen i sig segare med tiden, för jag rensar aldrig webbläsar-cache osv, det blir stora mängder till slut.

    Precis som din PC mao
     
  13. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har bestämt mig för att följa min känsla och sälja mobilen. Den kan säkert bli mycket bättre med den nya uppdateringen (eller genom att man installerar egna lösningar), men jag känner att det ändå inte är min grej. Smaken är olika och jag är nog helt enkelt en "iPhone-människa". Har tagit tillbaka 3GS:en och det känns som "hemma" igen. ;)

    Vill tacka er för trevligt bemötande och råd. Lycka till med era mobiler! :)
     
  14. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad har Galaxy S med iPhones app store att göra och vad menar du med mer öppen ?

    Varför installera appar som slöar ner din mobil ? Har Apples inlåsning fördunklat ditt självständiga tänkande ? Du vet att du kan avinstallera appar även på en Android lur ? Eller det går lika bra att inte installera dåliga appar från början, man kan ju läsa recensioner om olika appar på Market eller på nätet så säg inte att det saknas information.

    Det är ganska cyniskt uttalande av dig men att ge dig svar på tal så Ja, några av oss har faktiskt mkt bättre upplevelse med Galaxy S eller Android än dig och det är din förlust att du inte satte dig mera in hur Android funkar och hoppa på tåget utan att överväga fördelarna eller nackdelarna för dig. Du begick samma newbe fel som alla andra skrikande anti-android nybörjare som bashar Galaxy S här och det är nämligen att du såg en android lur som tilltalade dig pga dess hemskärmens utseende ( som är faktisk snyggare än iPhones med vackra och rörliga backgrunder osv ) och eftersom du var trött på din iOS karga utseende så trodde du att just Android var din grej. Men nu när du har en Android mobil så inser du att den är inte lika enkel som din iPhone var och då försöker du rättfärdiga ditt felköp genom att klaga på din Android lur. Men vet du vad, det blir inte bättre med det och du kommer aldrig att gilla Android om inte du aktivt väljer att lära dig hur dessa mobiler fungerar.


    Nej, Vi misstolkar inte dig, snarare ser orsaken för ditt felaktiga val som inte du verkar inse själv. Om du har den inställningen då är det lika bra att du går tillbaks till Apple och njuter av dess inlåsning, så enkelt är det ;)
     
  15. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En ärlig ståndpunkt och klokt beslut som visar att du har mognad att erkänna när en grej är inte för dig men ändå ta det med sansad sinne ;)

    Lycka till med din Apple produkt och om du nån gång ändrar dig så välkommen tillbaks då :D
     
  16. coca cola

    coca cola Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Jag kanske utryckte mig fel. Om jag ska formulera om mig så menade jag att iphones app store är säkrare än androids app store, dvs ingen app kan göra bakgrundsprocesser som slöar ned telefonen helt och hållet. Och alla vi (i alla fall jag) har ett femtiotal appar nedladdade, och då är risken stor att nån drar på batteriet när den är nedstängd vilket sänker prestandan.

    2. Jag vill i alla fall inte lägga ned tid på att läsa recensioner om appar. Hittar jag en bra app på market vill jag inte söka info om just den är känd för att slöa ned telefonen. Jag vill lätt som en plätt installera den och inte ens behöva vara orolig att den sänker min batteristatus. Därför kommer jag köpa nya iphone.
    Om du är villig att kolla info på datorn varje gång du laddar ned en app så är det upp till dig. Jag har inget emot det.

    3. Jag har försökt leta reda på så mycket fakta det bara går om galaxy s. När jag läste tråden: första intryck av galaxy s, så är det klart att man rycks med. Jag kunde känna på sgs:en på en affär i ca 1 minut, inte längre. Jag tyckte helhetskänslan var bra och därför köpte jag den.
    När jag hade haft ned en dag var jag nöjd. Tills jag kände på iphonen. Då insåg jag mitt misstag.

    Visst kunde jag leta reda på mer fakta. Men alla människor gör misstag och detta var ett misstag av mig. Men det är inte svårare än så att bara sälja den.

    Det är också än sak till som jag tycker iphone är bättre på.

    Det är själva själva känslan i webbläsarn, med scrolling, pinch to zoom mm.

    Det värderar jag högt, mycket högre än att kunna skicka bluetooth-filer och att ändra lite mer på utseendet. Men där vet jag att ni andra tänker tvärt om. Men nu skriver jag vad JAG tycker. Och det är dom två delarna som gjorde att jag nu köper iphone fyra.

    Du kan anklaga mig så mycket du vill för att jag köpte en android och att jag nu ångrar mig. Men jag ville ge android ett försök och jag tycker att det misslyckades.
     
  17. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är därför Galaxy S kallas för smart mobil som likt datorn kan köra flera bakgrundsprocesser och som är faktiskt meningen med det också så att man ska kunna dra ner sina e-post, RSS-flöden, Facebook, twitter osv. medan man surfar eller medan man har mobilen i fickan. Om du startar 50 appar ( som jag starkt betvivlar att du gör ) då naturligtvis det slöar ner operativsystemet, som det skulle hända med din PC också, och drar mera batteri än det borde vara nödvändig.
    Det jag saknar från Android är att man ska kunna själv bestämma vilka appar ska vara igång och vilka inte så att man kunde lätta belastningen på OS-et. Det finns det men då måste man roota mobilen som är inte en riktig lösning för en nybörjare.

    Det är kanske så som du säger till iPhonen så länge du inte jailbreakar den men efter det blir din iPhone lika sårbar så vilken android mobil som helst. Sen hur vet du att en bra app är bra ? Är inte det genom rekommendationer och recensioner som man läser på app store eller nätet ?


    Forumdeltagarnas inlägg är bara deras subjektiva åsikt som man inte ska beakta som en absolut sanning när man överväger att köpa en produkt. Att läsa recensioner, rekommendationer och foruminlägg på nätet ger en bättre vägledning sammanlagt än att bara förlita sig på ett forum tråd där medlemmarnas åsikt kan variera stort för ett och samma produkt.


    Din anledning att peta Galaxy S är små petitesser, som är tydligen avgörande för dig, men som många andra, inklusive mig, är nöjda med och ser inte som ett obesegrat hinder för att fortsätta nyttja mobilen. Jag har en iMac men jag ältar mig inte över i mac forum hur handikappad det känns utan en windows knapp på tangentbordet eller dylik utan jag försöker lära mig hur OSX fungerar och jag anpassar mig till det. Går det inte så går jag tillbaks till windows och fortsätter med det som vanligt.

    Jag anklagar ingen och i stort sätt, med tanke på din inställning, så är det ditt problem att du avvisar android över småsaker som jag ej kan styra över och, i ärlighetens namn, bry mig inte heller. Men om du bara kommer med ogrundade påstående om saker du inte nyttjar kunskap om då är det din förlust att du inte behärskade din Galaxy S och Android OS i stort.

    Vi är många här som är villiga att hjälpa med olika problem men jag minns inte en enda inlägg från dig som skulle antyda att du är i behov av hjälp, tvärt om det ända du skrev om är brister och fel med Gakaxy S utan att lämna utrymme för någon av oss att hjälpa eller rådgöra dig och det visar tydligt var dina intresse har legat.
     
  18. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    @androido

    Bra skrivet! :D
     
  19. coca cola

    coca cola Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte att jag har ogrundade påståenden om varför jag vill byta till iphone. Nått som jag själv tycker är det bästa med iphone är att apparna är mer kontrollerade. Vilket jag tycker känns säkrare och drar inte mer batteri. Sen är touchen mycket bättre, som jag anser det.
    Om du tycker detta är ogrundade åsikter får du tycka det.

    Sen har jag inte bett om hjälp för att jag inte har prolem som ni andra inte har. Jag klagar på android rent generelt inte ett specifikt problem
     
  20. JohanH

    JohanH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Vad får du ut av att gnälla på sgs i ett androidforum?