Bilder i kontakter - hur

Diskussion i 'Allmänt' startad av ralojb, 21 jul 2010.

  1. ralojb

    ralojb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan man lägga till bilder till kontakterna (som på iPhone)? Samsung Galaxy S

    Finns det nån app för SVT play? Jag verkar inte kunna hitta nån.

    (Jag kan kolla på SVTplay genom webläsarn).
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ja bilder på kontakter är väl rätt enkelt? Jag tror nästan jag missförstår frågan här. Men iaf.

    Långtryck på en kontakt -> Edit -> Tryck på bilden längst upp till vänster.

    Annars använder du t.ex. syncmypix som tar alla bilder ifrån Facebook.

    Sen är det bara att välja.
     
  3. ralojb

    ralojb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack - har just gått från 3Gs. Lite kvar i det tänket :teeth:
     
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Haha, aight. Men så enkelt är det ivf :) Vilken mobil har du? Kör du 2.1 så har den ju Facebook inbyggt. Sence och Launcherpro har ju så att du kan få upp facebookstatus, twitter och annat direkt ifrån kontakten. Har du antingen Sense, alltså en HTC, eller Launcherpro som home replacement så kan du långtrycka på skrivbordet och där välja "Contact". Heter personen typ Anders Andersson så hittas den genom Facebook och så har du allt samlat under ett tryck. Sjukt bra!

    Sen kan du ju alltid ta en bild med kameran och tjoffa in direkt också. Men det har man ju kunnat i flera år så det vet du ju säkert redan :)

    Hur gör man på iPhone? Aldrig gjort just det på en frukttelefon och blev ju instinktivt sjukt nyfiken.
     
  5. ralojb

    ralojb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dirk, mobilen är en Samsung Galaxy S. Jag är klart impad över hur bra den är.
    Dock, jag ä 54 bast och försöker hänga med så gott det går men har inte mycket tid att lägga ned på facebook mm. Det blir nog bildtagning för min del och copy in till kontakten - det är en trevlig funktion tycker jag - folk ser ofta glada ut när dom fotograferas :)

    Tack för tipsen!
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Sålde min gamla Android till en som var 69. Där hade vi problem! Jag skulle förklara allt. Det var på vippen att jag avbröt försäljningen efter 30 minuters instruerande. Bara att skapa en gmail-konto var ju en vetenskap.

    Välkommen till Android-världen! Och självklar forumet - här är inga frågor för dumma :)