Trasig display - nollställa telefonen?

Diskussion i 'Hero' startad av LooPP, 21 jul 2010.

  1. LooPP

    LooPP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej gott folk!

    Nu är det så att jag knäckt displayen på min kära Hero. Både glaset och displayen bakom är helt döda. Jag har hittat en köpare av telefonen men har en fråga innan jag vågar skeppa iväg den. Som iofs kanske inte spelar så stor roll, men handlar mer om en principsak.

    Kan man på något sätt radera exakt allt i hela telefonen genom ett kommando när man startar upp telefonen? eller genom att starta upp telefonen och navigera sig via knapparna?

    Då skärmen är stendöd så har jag inte möjlighet att stänga av knapplåset då jag starar upp telefonen (eller?), så jag antar att jag om det ska funka måste in i nån typ av boot meny eller så?

    Kan jag på något sätt ta reda på om något mer är skadat i telefonen? När jag startar upp den så ger den ifrån sig en "vibb" och verkar starta upp normalt då den senare spelar upp bootljudet för mig också. Sen är det ju svårt att avläsa om den funkar eller inte då skärmen är helt död... men knapparna lyser ju upp då man trycker på dom...

    Tacksam för svar, puss!
     
  2. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Borde väl gå att radera allt genom adb? Pusha något kommando eller så. Kan tyvärr inte säga hur dock. :ehm:
     
  3. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Om man håller in home + back samtidigt som man sätter på den så ska man starta upp den i nån slags factory wipe läge.

    http://www.technipages.com/htc-hero-hard-reset.html

    Jag vågar dock inte prova det åt dig eftersom det enligt den där guiden verkar wipea det direkt, men möjligt att det krävs nån form av navigering eller bekräftanden vid uppstart. Nån kanske har en telefon de kan testa med?

    EDIT:
    Verkar dock som det startar automatiskt:
    http://www.htc.com/uk/faqs.aspx?p_id=283&cat=82&id=107456

    Men enligt detta inlägg måste du sedan trycka menu för att "starta" det.
    http://www.google.com/support/forum/p/Google Mobile/thread?tid=11f0233a7c27e19d&hl=en
     
    Last edited: 21 jul 2010
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

  5. LooPP

    LooPP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får kolla upp detta när jag kommer hem, tack så mycket för alla svar hittills och det gör inget om fler svarar med tips och idéer.
     
  6. jo_c_ke

    jo_c_ke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. LooPP

    LooPP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    måste telefonen vara rootad för det där?
    Att komma in och styra den genom adb verkar svårt, har installerat nå program som det llänkades genom där.. men jag hittar inte telefonen
     
  8. Mcgreag

    Mcgreag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER