Problem: Moto 360 (Gen 1) stänger ner/slutar att fungera

Diskussion i 'Motorola' startad av tompan, 11 jun 2016.

  1. tompan

    tompan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    1. Min Moto 360 har börjat att stänga av sig sporadiskt. Det händer när som och inte i ett enskilt moment, utan allt från att man sveper mellan vyer, öppnar Google Translate till att jag märker att den stängt ner utan någon inblandning.
    2. Skärmen blir svart och den är då väldigt svår att starta. Får man igång den igen tar den sig inte igenom boot, utan stänger ner under uppstarten. Det enda som fungerar är att sätta den i laddningsdockan. Då startar den upp och fungerar på nytt.
    3. Vissa dagar klarar jag mig hela dagen andra dör den redan efter några timmar.
    4. Någon som känner igen problem eller har någon idé vad man kan göra? Återställt klockan 2-3 gånger samt hunnit byta mobil, men felet kvarstår.
     
  2. Piggen

    Piggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2013
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma beteende som du ha i punkt 2. Stänger man av den går det inte att starta den igen förrän man sätter den i ladddockan. Är som att batteriet inte räcker till att starta den igen...

    Skickat från min SGP611 via Tapatalk
     
  3. tompan

    tompan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Trodde jag ett tag var ensam om problemet.

    Ja om man får igång klockan igen så upplever jag också att batteriet inte räcker till. Vissa gånger när den stängt ner så har jag över 75% laddning kvar. Ofta har jag en laddare med mig så jag får igång klockan, men det ska ju inte behövas.

    Har du hittat någon förklaring till problemet? Funderar på om det kan vara någon app som ställer till det?