Problem: Ingen mobilsurf längre

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av kroffe, 19 jun 2016.

  1. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Märkte för några dagar sedan att mobilsurfen inte fungerade då och då. Men kom igång senare igen, för att idag inte fungera alls igår och idag. Kollade att inställningarna var som de skulle och som jag skrev upp för flera år sedan. Ringde leverantören Glocalnet, för att kanske få något tips. Det enda som kom fram var så klart att prova med en annan telefon.

    Sagt och gjort. Med mitt SIM kort i sambons telefon fungerade mobilsurfen. Hennes kort i min telefon fugerade inte. Då drar man slutsatsen att det är min telefon som spökar. Vi har båda Glocalnet som leverantör och har exakt samma inställningar för mobila nätverk. Jag uppgraderade till Android 5.0 för cirka en månad sedan. Finns det någon som skulle ge ytterligare tips vore jag väldigt tacksam.
     
  2. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Testa att göra en fabriksåterställning av telefonen, så att där inte är något program som ligger och spökar.
     
  3. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, men jag drog mig i det längsta för det drastiska steget. Har en hel del appar med många inställningar. Jag ringde till Glocalnet vid två tillfällen. Talade med olika personer. Gick igenom inställningarna som var rätt enligt dem. De kunde inte göra något utan hänvisade mig till tillverkaren. Ganska enkelt sätt att avfärda, när man suttit i 30 minuter i telefonkö. Men så kollade jag på en annan telefon och hittade en inställning som var annorlunda än i min. Och det var APN typ. Jag har i mina anteckningar skrivit upp att det skall vara Internet + mms. Så har det varit i alla år och det har fungerat. Men på den andra luren stod det default,supl. Jag ändrade till detta och efter 20 sekunder var surfen igång.

    Ganska märkligt att den gamla inställningen helt plötsligt inte fungerade. Men nu är allt ok i alla fall. Kanske kan detta vara till hjälp för någon i framtiden. Vem vet?
     
    Vivadata, JkJ076 och benny79 gillar detta.