Diskussion: Första intrycken / omdömen OnePlus 3

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av bernard, 16 jun 2016.

  1. BLKT

    BLKT Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    28
    Det borde vara att skärmen varit tänd totalt ca två timmar sen senaste laddningen.

    Tror jag.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 755
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du trycker på "Skärm", så bör du se antalet timmar den varit aktiv.
     
  3. BLKT

    BLKT Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    28
    1:57h :)
     
    Vispen74 och bernard gillar detta.
  4. frippan

    frippan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    153

    MINA ENHETER

    Efter några dagar (3 för att vara exakt) så kan jag inte annat än att vara grymt nöjd med telefonen.
    Hade/har en LG G4 innan och denna slår nog den på fingrarna på allt.
    Batteritiden är har nu 3:15h OST tid nu med 29% batteritid kvar, och då har jag lyssnat på ca 2 h podcast idag.
    Kameran känns rätt snabb, tog en provbild ikväll i mörkret. Har inte upplevt några lagg med telefonen än, vad man en gör så är det responsiv. [​IMG]
     
    Jensa76, Spode, Matte r och 6 andra gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 755
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det ser inte så dumt ut, speciellt inte med tanke på att pixelstorleken är liten.
     
  6. bigbandit

    bigbandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb
    Platta:
    iPad Pro 12.9 M1
    [QUOTE
    Däremot går min OP3 över i "stör ej" läge automatiskt, men jag hittar inte menyn för man ändrar tiden för det.
    Kan det ha hängt med från den gamla luren?[/QUOTE]

    Du borde hitta det under ljud och avisering - stör ej...
     
  7. Lars-Magnus

    Lars-Magnus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2016
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    23
    Det känns verkligen bra att läsa era positiva intryck! Mina senaste lurar har varit Find 7, S6 Edge och S7 Edge är nuvarande. Är lite orolig att jag byter ner mig men med era positiva intryck känns det bättre! :)
    Räknar med att telefonen kommer på måndag och det ska bli grymt kul! :)
    Gillar inte s7ans glasbaksida! Spräcktes då telefonen välte i sidled i bilen plus att det blir lätt repigt.
     
    Ara gillar detta.
  8. Anzhelm

    Anzhelm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Klart som korvspad att vi kommer bli nöjda!! :innocent: Dessutom så är det trevligt att ha något som inte alla andra har :cool:
     
    Matte r, Lars-Magnus och Ara gillar detta.
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Japp, det kommer att bli grymt!
     
    Anzhelm och Lars-Magnus gillar detta.
  10. Lars-Magnus

    Lars-Magnus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2016
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    23
    Helt sant! Och inget blir bättre för det priset! :)
     
    Matte r, Anzhelm och Ara gillar detta.
  11. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    OnePlus har lyckats denna gång. Så känns det verkligen. OnePlus har lärt sig av misstagen, tredje gången gillt och så vidare. :cool:
     
    Matte r och Lars-Magnus gillar detta.
  12. BLKT

    BLKT Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    28
    Du borde hitta det under ljud och avisering - stör ej...[/QUOTE]

    Japp...borde... men nu är det menyvalet ersatt av en 3-läges knapp på sidan och den lär inte ha någon koll på tiden ;-)
    Måste däremot använda den knappen för att gå ur "stör ej", som då gått på automagiskt.

    Ligger en gravad hund här...
     
  13. bigbandit

    bigbandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb
    Platta:
    iPad Pro 12.9 M1
    Japp...borde... men nu är det menyvalet ersatt av en 3-läges knapp på sidan och den lär inte ha någon koll på tiden ;-)
    Måste däremot använda den knappen för att gå ur "stör ej", som då gått på automagiskt.

    Ligger en gravad hund här...[/QUOTE]

    Ok. Jag har inte fått min one3 ännu. Tog förgivet att man hittade där eftersom det är android. Får se vad den funktionen kan finnas. Jag använder den själv ganska flitigt.
     
  14. BLKT

    BLKT Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    28
    NFC -läsaren klarar att läsa SL-kort och saldo om man laddar ner appen ResSaldo.

    Bara en sån sak:)
     
    moonroy, stevraex, Keelhauled och 2 andra gillar detta.
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Last edited by a moderator: 19 jun 2016
    Keelhauled och bernard gillar detta.
  16. fredrik__a

    fredrik__a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    LG G3 D855 32 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    LG G3 D855 32 GB
    Nån som köpt med Flip cover och kan ge något omdöme? Eller har de inte släppts än kanske, står som Out of stock.
    Omdömen om de vanliga Protective casen?
     
  17. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Och nu efter 3 dagar med OP3 så känner jag mig mer redo för att ge ett lite mer brett uttalande:

    Första intryck:
    Det jag direkt fastnade för när jag plockade ut den från kartongen var designen och känslan i handen. För mig som är en Apple "entusiast" så påminner den om en iPhone 6+ dock med bättre grepp i handen. Dock utseende mässigt är det mer mot Huawei Mate S. Inget knastrande/knakande nånstans i chassiet utan riktigt robust trots tunnheten.

    Display:
    Min första enhet med Amoled så har väl egentligen inget att jämnföra mot, men har inga klagomål. Svart är svart. Vid mediakonsumption så ser allt bra ut.
    Och är tacksam för att det är "bara" 1080P. Väljer en bra 1080P skärm över allt annat varje dag (P.ga negativa inverkan på batteritid med högre).

    Mjukvara/Hårdvara:
    OxygenOS är väldigt nära Nexus, med tweaks (b.la skifta ordning på recent och back + gestures)
    som för min del gör att jag i nuläget inte har behov av custom rom. Och jag har inte stött på några buggar, vilket inte betyder att dom inte finns, bara att jag med min använding inte råkat ut för dom.
    Och fasiken vilket bra flyt det är överallt, Inte råkat för nån sorts lagg eller fördröjning nånstans vid användning. Och Dash Charge tekniken är löjligt snabb.
    Dock tror jag ju hela grejen med 6GB RAM är lite mer marketing, än nån praktiskt nytta. Men det ingår så jag klagar inte! WiFi fungerar utan strul (Både 2.4/5Ghz)
    Dock får jag aningen långsammare hastigheter än normalt vid tptest, dock upplever jag ingen skillnad vid normal användning.
    Bluetooth har fungerat utan ett enda strul med både Android Wear och kopplat till Audi MMI. 2/3/4G mottagningen fungerar även den riktigt bra.
    Enligt dom jag pratat med i telefon, så är ljudkvalitén bra.

    Kamera:
    Har inte tagit mer än ett par bilder, i rätt normala ljusförhållanden, och bilderna blir väldigt verklighetstrogna och i bra kvalité.

    Batteri:
    Detta var min största oro, då 3000mah inte är nåt att skryta om. Varför inte göra enheten ex. 1mm tjockare, och därmed få in mer batteri och i kombination få bort lite av kameraknölen. Känns som att OP blivit påverkade av mainstream marknadsföringen/krigsföringen om vem som har tunnaste lurarna. Nåväl..
    Men batteritiden har överraskat mig, första dagen/uppstart/installation/sync så hade jag 3h 20min SOT med 59% kvar.
    Just idag kopplade jag bort laddaren kl 04, och varit på 4G sen dess och har nu 62% kvar med 2h SOT. Varav det är ca 30min samtal, resten surf/sociala medier/sms och Android Wear kopplad hela tiden.

    Slutsats:
    Har svårt att förstå hur Oneplus kan vara ansvarig för denna enhet, med tanke på hur halvfärdig 2:an var/är och förbättringarna som gjorts denna gång. Natt och dag!
    Helt klart en fantastisk enhet för priset man betalar och den dansar runt dom andra enheterna jag har och kan med gott samvete rekommendera denna åt andra! Dock kan ju dom verkliga hårdanvändarna få
    problem med batteritiden om man inte har möjlighet att stödladda med Dash tillbehören under dagens lopp.

    Jag kommer från: Oneplus 2/Honor 5X/Elephone P9000/Nexus 5
     
    Last edited: 19 jun 2016
    biffenl, Puttesson, GmbH och 6 andra gillar detta.
  18. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Jag är mest nyfiken på kameran. Tycker att mycket av de andra specifikationerna talar för sig själva och man ska egentligen inte förvänta sig något annat, men kameran är alltid spännande oavsett vad det är för specs. Så mer information om kameran tack! :D Det är just nu det enda frågetecknet som avgör om jag ska uppgradera från min S6 eller ej... Hehe...

    Och en bonusfråga: Är det någon som har bokat OnePlus 3 med Essentials bundle och i så fall berätta ifall glasskärm-skyddet går ända ut i kanterna eller om den bara täcker över en viss yta?
     
  19. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Jo, man kan ju tycka det. Men Oneplus (säkert inte ensamma om det) lyckades ju inte förra året, när samma uttalande säkert användes av väldigt många!

    Edit: Här har du en som testar kameran. Vill du ha riktigt detaljerat så är det bara att vänta till Erica Griffin släpper hennes review.

    Oneplus egna tempered glass täcker bara en viss yta.
     
    Last edited: 19 jun 2016
  20. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Alla säger det. Men första var väl också en succé som gjorde att de kunde fortsätta leverera telefoner. Den fick grymma recensioner också. Var väl i så fall plus two som inte levde upp till förväntningarna

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
     
    biffenl gillar detta.