Problem: Min LG G4 bara dog....!

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av ravenswood, 30 dec 2015.

  1. mth88

    mth88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hände mig i torsdags, lämnade in min på Elgiganten fredags. Otur som man har var de lång helg. Såg nyss statusen för servicen att den var på väg tillbaka nu till Elgiganten. Så man hoppas att man kan hämta ut den imorgon :)

    Hade/har en 505.
     
  2. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Igår satt jag och slösurfade här och snubblade på denna tråden. Tänkte "vad skönt att inte min G4a har drabbats av detta". Gissa om den fått detta fel under natten... Rätt galet sammanträffande, har väl haft den i ett år.

    Men men - är iväg och jobbar och måste ha en telefon, (jobbet betalar ändå) så jag fick åka till Elgiganten Östersund och köpa mig en G5. Kände på en massa andra lurar, är lite tveksam till metallkonstruktion (dom är ömtåliga) men LGs koncept passar mig så bra. Jag vill ha minst 5" och minneskortsplats. Glanade lite på LG V10, men för det första är det en rejält tung pjäs, för det andra var priset hos Elgiganten helt uppåt väggarna (6400:- för en mobil med SD808?) Dessutom har jag vant mig vid LGs UI sedan jag köpte min G3. Nöjd än så länge iallafall!

    Ska skicka in min G4a när jag kommer hem igen, så får den förhoppningsvis leva vidare.
     
  3. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Då var det dags för mig att sälla mig till ledet. Stendöd idag när jag vaknade, kommer till första LG-loggan, sen dör den. Kan bara boota och komma till första LG-loggan om jag plockar ur batteriet. Serienummer 506.

    Köpt på webben från Elgiganten i slutet av augusti ifjol. @mth88@mth88 @Rasseman@Rasseman och @tontmobil@tontmobil Ni har skrivit i tråden att ni också köpt era på Elgiganten. Gjorde ni det i butik eller via webben? Tänkte om jag kunde lämna in den i butik fastän jag köpt den via webben.
     
  4. mth88

    mth88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag köpte min i butiken och lämnade in där
     
  5. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jag köpte i butiken och lämnade i butiken, endast mobilen och visa upp kvittot. Men du borde kunna lämna in den i butiken.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  6. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Tack för svaren. Ringde precis Elgigantens kundservice för säkerhets skull. Går att lämna i butik. Hoppas det går snabbt nu.
     
  7. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Tog ungefär en vecka för mig, vad jag minns då

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  8. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Lämnat in den nu. De sa att jag skulle räkna med 2 veckor pga semestertider. Jaja, får klara mig med polarens S3:a ett tag. Var G4:an fabriksåterställd när du fick den? Senaste nandroid-backupen jag har är dumt nog från april, men bättre än inget.
     
  9. mth88

    mth88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tog en vecka för mig.
     
  10. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Helt återställd och uppdaterat till LG mjukvara.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  11. murana

    murana Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    råkade ut för detta med "bootloop" nyss! Sitter på jobbet och hade tänkt kolla em på mobilen såklart, gaaah! Min är köpt på tele2 när de hade sin inbyteskampanj men serienumret börjar också på 506. Original LG med aviate som hemskärmsersättare. Någon som vet anledningen till vad som händer med mobilerna?!
     
  12. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Ok. Personen bakom Elgigantens servicedisk sa först att det kunde gå, att han kunde skriva att de skulle pröva det, men då skulle det ta längre tid och kosta pengar. Då skippade jag det.

    Välkommen i klubben! Min dog igår. 506 som du.

    Enligt LG är det en kontakt mellan två komponenter som sitter lös som orsakar felet. Läs här: http://www.androidauthority.com/lg-admits-g4-bootloop-problem-hardware-fault-669603/
     
  13. murana

    murana Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Fruktansvärt att det verkar vara en hel del som råkar ut för detta.
    Hoppas min lokala moobilreparatör får handha garantiärende. Eller vad tror ni?
     
  14. kunta

    kunta Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Då dog dotterns LG G4, bootloop, sn: 506, tydligen verkar dom ha problem med samtliga sn, inlämnad på phonehouse, väntetiden ca 3 veckor, just nu rätt nöjd med min gamla OneplusOne som bara ångar på, får nya uppdateringar fortlöpande och funkar klanderfritt :)
     
  15. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det här verkar ju hända alla G4 förr eller senare. Sjukt irriterande att veta att man plötsligt kanske inte har någon telefon. Nu kan ju det hända vilken tillverkare när som helst. Man kan förstås inte veta men det verkar ju som att det är en stor risk för att detta händer. Dåligt av LG. Bra av Webhallen att min byttes direkt i butik så att jag slapp vara utan. Om felet är så pass vanligt som det verkar så borde LG gå ut till återförsäljarna och be dem byta lurarna direkt istället för att man ska behöva vänta på service. Risken finns att skadade lurar (vatten osv) kan bytas ut felaktigt men det går det ju att avtala med kunderna om..

    Jag har aldrig varit med om någon liknande. Syrrans G4 utbytt 1 gång. Brorsans 3 gånger. Jag är inne på nr 4.
     
    murana gillar detta.
  16. HenkanY

    HenkanY Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är det någon med serienummer 507 som haft problem? Jag har klarat mig hittills.
     
  17. kunta

    kunta Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

  18. murana

    murana Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Försöker ladda upp mobilens batteri men laddningen verkar inte ta. Finns det något sätt för mig att föra över bilderna i originalstorlek till datorn innan jag skickar iväg mobilen på lagning?
     
  19. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    Jag har läst på XDA eller Reddit att om man stoppar in den i frysen ett tag och sen tar ut den så kan den funka igen i några minuter så att man hinner backa upp sina saker till SD-kortet
     
  20. murana

    murana Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    tackar! Hoppas det funkar bara..