Vem har gått från iPhone till SGS som jag?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av tigersaid, 10 jul 2010.

  1. Stal

    Stal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har nu 108 appar installerade och ingen av dem segar ner systemet eller kortar ner batteritiden ;)
     
  2. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är inte din anledning ( som får stå för dig ) för bytet av mobilen som är ogrundade utan din motivering av olika, av dig upplevda, brister och teknikaliteter som du framhäver som saknar tillräckliga grunder.

    Det där med Touchen är bara BS, kör igång ett 3D spel och testa touchen då på SGS eller iPhone så får du se att det är samma. Det är bara idiotiskt att även påstå att touchen är si o så när du i själva verket klagar på operativsystemets följsamhet och det är en subjektiv upplevelse för varje person.

    Jag fattar, ärligt talat, inte heller varför hakar du upp dig på batteriet ? Köp ett extra batteri om det behövs och problemet är löst. Jag själv upplever batteritiden som bra och även om jag lyssnar till mp3 några timmar och surfar och kollar e-post i bakgrunden så har jag nästan 49% kvar av batteriet kl. 11 på natten. Och jag tror inte att iPhone klarar sig bättre med likartad användning.


    Fine by me, men för att bara klaga allmänt på Android du verkar vara rätt duktig att smutskasta även SGS rätt ofta
     
  3. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack ska du ha. Det ska jag göra i så fall. :)
     
  4. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Frågan är ju varför man bemödar sig att registrera sig på ett Android-forum om man inte har för avsikt att be om hjälp med problem man har och om man redan bestämt sig för att byta till ett annat system? Speciellt som du nästan uteslutande skrivit i denna tråd. Vad var poängen med det?

    Att detta konto sedan reggades strax efter efter att två konton från trollet tidigare i tråden blivit låsta gör det rätt suspekt och det är lätt att undra om du ens har en Galaxy S.
     
  5. strangnet

    strangnet Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    DNFTT.
     
  6. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ännu en SGS och iPhone 4 jämförelse från youtube

    <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Y0BMBiYEKVE&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Y0BMBiYEKVE&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
     
  7. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 028
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    tyckte inte det var mycket att diskutera efter att ha sett både part 1 och 2 ;)
     
  8. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Om det är sådana här posts ni ska lägga i tråden kan ni lika gärna låta bli. Har varit dålig kvalité ett bra tag men nu försvann precis allt hopp om att föra en saklig disskussion.

    Nu drar jag alla över en kam. (Finns dom som inte behöver ta åt sig.)

    Om man kommer in på forumet och ser rubriken för denna tråd kanske man känner igen sig eller är på väg att ta just detta steg, iPhone till SGS. När man väl börjar läsa vad får man se då...?

    Skräp? Ja, tack.
     
    Last edited: 23 jul 2010
  9. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skulle jag läsa detta då skulle jag också känna mig avskräckt från Android och SGS

    Jag skulle då heller ta den här tråden oavsett om jag kommer från iPhone, Nokia, LG osv. som många nybörjare missar av någon anledning.

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=9493

    Sen om man grundar sitt köpbeslut på vad man läser i denna tråd då är man verkligen lättsinnig och naiv.
     
  10. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    *Tråd rensad och en varning utdelad till coca-cola.*

    Håll er på saklig nivå och använd inte nedsättande språk!
     
  11. Zentric

    Zentric Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hittade en bra video på SGS vs iphone vs nexus one. Den visar bla hur nära glaset på iphone ligger hörnet. Stor risk att man tappar telefonen och spräcker glaset.
    <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/V_bguTIQEvw&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/V_bguTIQEvw&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
     
    Last edited: 23 jul 2010
  12. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Ett problem jag har är att jag ganska ofta, om jag tex håller luren i handen och pratar med nån och skärmen är olåst, touchar skärmen med handflatan vid tummen när jag håller i telefonen. Eftersom avståndet mellan skärmkant och ytterkant på telefonen verkar ännu mindre på de bilder jag sett av iPhone 4 misstänker jag (utan att faktiskt provat) att den lider i ännu större utsträckning av det problemet än SGS.
     
  13. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag har både haft iPhone 3G/3GS och senast "sorgebarnet" HTC Desire. Vill verkligen ge Android en chans. Systemet verkar lovande.. men fick "en dålig upplevelse" tack vare min HTC Desire.

    Jag hoppas att min Galaxy S kommer infinna sig mycket bättre när det gäller användarupplevelsen.
     
  14. Danne980

    Danne980 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nä jag hade inte ens sett det här forumet innan jag köpte telefonen.

    Efter ytterligare lite tid med telefonen och orginal fw så har jag inte ändrat uppfattning alls. Jag tänkte vänta och se hur samsungs utlovade uppdatering påverkade upplevelsen men börjar ana att deras lösning blir att bara föesöka få tiden att gå tills Froyo släpps.

    Det är kul att läsa hur nya wannebe "Android techies" slåss med näbbar och klor i detta forum för att påtala för folk hur bra deras telefoner är, det gör absolut inget om man medvetet misstolkar tidigare postares text så länge man höjer sgs till skyarns och slår ner mot alla som har minsta negativa att skriva om telefeonen.

    Bara en tankeställare, läs rubrikerna i galaxy s forumet, det finns väldigt många problem med denna telefon!

    Min egen plan nu blir att testa "ful" firmwares när jag kommer hem efter semestern som btw nästan helt spenderats med EDGE uppkoppling...
     
  15. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Du kan ju sammanställa de många olika problemen för oss blinda då?

    Jag ser bara 3 större problem... Kies, GPS och lag. 3G täckning verkar vara lite småstruligt för en del, men eftersom man ganska snabbt kan växla mellan GPRS och 3G kallar jag inte det ett stort problem. Sen finns ett problem med wifi också, men det verkar inte vara så allmänt utbrett. Resten är mestadels app-problem och strul med läckta firmwares och annat.

    Så... 5 problem "alla" kan reta sig på. Även om jag skulle vara glad om jag slapp de små skavankerna tycker jag inte att det är direkt massor med problem.

    Sent with my Personal Dis-organizer GT-I9000
     
  16. zyxey

    zyxey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    SGS har egentligen inte så många problem, men följande buggar finns enligt forumen..

    1. GPS
    2. Frysning någon sekund typ 1-2gånger/vecka, och det finns en fix för detta.
    3. en liten varning för medföljande headset
    / Hittar inte så mycket mer...


    Många klagar på batteritiden, men den är nästan dubbelt så bra jämfört med Iphone 3GS och ca 20% bättre än HTC desire.

    Desire problem enligt forum

    1. 2.2 gör så mitt batteri dör MYCKET snabbare
    2. Groteskt långsam surf
    3. Kan inte surfa/uppdatera osv
    4. spotify m.fl. program startar sig själva
    5. Desire startar om sej själv
    6. DivX ? Desire ? Finns som standard på Galaxyn..
    7. Problem med att hitta sateliter, gps :(
    8. Desire & MMS?
    9. Gmail sync problem med 2.2
    10. Kameran buggar igen, och igen ... BUGGAD
    11. Har du damm under skärmen på din Desire? = Dålig byggkvalitet


    Som sagt Galaxyn har som alla andra mobiler några buggar, men man kan konstatera genom att läsa forum att den har betydligt färre buggar än vad andra mobiler har.
     
  17. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Wannabe what ? Jag har inte sätt då någon som skulle vara påstridig om sin SGS överlägsenhet som vissa "macibaner" skryter om iP-s överlägsenhet.
    Det enda diskussion som just nu är aktuellt är huruvida man är drabbad av SGS barnsjukdomar och när ska Samsung göra någonting åt det. Vissa är mera missnöjda medan andra är nöjda med sin nalle och bara för att vi som är nöjda med våra SGS och uttrycker det tydligt här då blir vi nu kallade för wannabe ? Eller har jag missförstått dig ?

    Och bara för att någon startar en tråd om ett problem behöver inte betyda att det är mobilen som är fel på utan det kan likaväl vara handhavande fel också.
     
  18. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Kies och handover GPRS/3G har jag inga problem med eftersom Kies inte ens finns till Mac och jag har inte Tele2 utan Tre med bara 3G-nät. Men vi ska inte glömma:

    * Kompassen
    * Ljudupptagning vid filmande i hög ljudmiljö

    GPS har jag inte så stort problem med (men lite) och WiFi är ok (lite sämre än min iPhone 3GS). Det där är ok. Mitt största problem efter laggen är nog istället att mobilen knakar vid varje handhavande (jag har fått den bytt två gånger, troligen alla inom samma tillverkningstid), men det är ju ingen annan som skriver om detta, så det ska väl inte räknas då.
     
    Last edited: 7 aug 2010
  19. zyxey

    zyxey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    * Kompassen: Detta hör med största säkerhet ihop med GPS buggen.
    * Ljudupptagning vid filmande i hög ljudmiljö: Ingen mobil har studiomicrofon isig för den skulle inte få plats. Alla mobiler har detta problem.

    Knakande.. Varken jag eller mina kompisar har detta problem och jag har svårt att tro det existerar. Kan du lägga upp en video på youtube där du knakar med din mobil??
     
  20. NickeW

    NickeW Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hela forumet här börjar bli tämligen värdelöst, det är ju bara gnälltrådar. Nödvändigt att gräva upp denna tråd för ett sånt fånigt, värdelöst inlägg. Det är inget annat än pinsam nivå.