LeEco Le 2 Pro - Bra?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Thomas.b, 26 jun 2016.

  1. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har väntat en evighet på Doogee F7 pro och dom verkar inte vilja svara på om 4g-banden stöds som på alla andra modeller så jag letar lite andra alternativ.

    Har kollat på Oneplus3 och LeEco Le Max som alternativ till F7 pro men såg nu även Le 2 pro som ser intressant ut.
    För mig är kameran och att det är en snabb lur som inte hackar det viktiga.
    Spelar inte utan det är vanligt användande (surf, sociala medier o.s.v)

    Le 2 pro ska funka i 4g som jag hittat?
    2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
    3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
    4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz
    Har tele2

    Ända dåliga jag ser är att den inte har 3.5mm uttag utan endast usb-c

    Kom gärna med tips på andra telefoner :)
     
  2. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Pratade med Tele2 idag och dom använder 1800 och 2600 i 4g men såklart även 800/900.
    De kör även 2100 i 3g så man bör iaf alltid ha internet även om det utanför städer kanske bara är 3g.
     
  3. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag köpte en LeEco LE2 Max till tjejen. Den har stöd för alla banden iaf till skillnad mot Pro som saknar 800mhz, band 20 för LTE.

    Den är riktigt snabb! Fin byggkvalite, och hon är allmänt nöjd.

    EUI är lite annorlunda. Men det är mest en vanesak.
     
  4. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Man får med en converter så att man kan köra vanliga hörlurar. Men visst, det är lite omständigt.
     
  5. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Jag har kollat på den också men den är rätt stor även om ja inte ser det som ett problem. Dock står det på gearbest att den inte heller har 800/900 banden? Vart köpte du den?
    Hur är kameran?
     
  6. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Gearbest har skrivit fel. Köpte från Honorbuy. Kom på 2 dagar. Storleken är i princip identisk med iphone 6 plus. Men med lite större skärmyta. Kameran är bra men ej som galaxy S7. Men det är inget som är enligt mig. Mkt bra skärm och fingerprint också.
     
  7. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

  8. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Tack! Är lite kluven vad ja ska testa... har sett en del recensioner på le max men känner att första "kinaluren" ska va billig så skulle ja va missnöjd kan ja skaffa annan. Men sugit som fan om man inte har internet... dock bör den ha 3g hela tiden så kanske ska chansa på den ändå :)
     
  9. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Ja, det är alltid lite chansning. Den kommer med någon internationell rom, men jag uppdaterade med kinesisk som var nyare. Fick då installera Google Playstore själv o.s.v. Så man kan få pilla lite. Men den har varit stabil. 359 dollar var det nyss på Honorbuy. Billigare än vad jag gav. Är nog iaf den absolut mest prisvärda SD820 telefonen. Har redan kommit nån Cyanogenmod rom också. Så vill man meka kommer nog lite custom roms. Utöver denna är väl annars Oneplus 3 den som ligger närmast till hands om du vill ha fullt stöd för LTE.

    Klarar du dig på 3G så finns det lite välja på från Xiaomi, Meizu o.s.v. också.
    Själv tycker jag det är olidligt att inte ha band 20. Här i Kalmar är det jättebra 4G överallt på det bandet. Desto sämre med täckning med bra 3G för surf.
     
    bernard gillar detta.
  10. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Äsch skillde bara 90$ med 2 dagars frakt från EU på Le2 pro och Le Max 2 så det blev en Le Max 2 då :)

    Le 2 pro får det kanske bli till morsan då iom hon knappast behöver mer än 3g hehe

    Tack för hjälpen!
     
    blizzet gillar detta.
  11. isakk1

    isakk1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    340 dollar inklusive frakt från EU hos Oppomart.com, rätt ok deal. Dock aldrig handlat där själv så kan inte säga ifall de är bra

    EDIT: Gäller Lemax 2 såklart
     
  12. WarSpaz

    WarSpaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Vad är det för nåt på toppen av le2 pro? Ser ju ut som hörlursuttag men verkar inte vara så

    Skickat från min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
     
  13. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    IR Blaster...
     
    WarSpaz gillar detta.
  14. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Fick den idag, hemleverans på 1,5 dagar. Inte dåligt!
    Känns riktigt bra och allt flyter, ovant med tangentbordet mot Samsung o ja kommer säkert bli irriterad att den inte har 3,5mm uttag men det visste jag när ja köpte den :)
     
  15. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Sjukt snabba leveranser därifrån! Tangentbordet är väl Swiftkey? Jag gillar det skarpt men går ju byta. Touchen är mkt bra. Vilket rom fick du? 13s? Eller 14s?
     
  16. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Jo det är Swift, tar lite tid att vänja sig efter 4 Samsung lurar antar jag hehe

    Hittar ingen rom info där det står?

    Däremot laggar instagram, tar tid att ladda in bilder i flödet och liknande. Vad kan det bero på?
    Samma på playstore och sånt, den vill inte riktigt börja ladda hem eller så utan man får göra det 2 ggr ?
     
    Last edited: 30 jun 2016
  17. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Du hittar det i inställningar och about. Jag har ej märkt lagg i instagram, men nåt liknande problem var det med vissa bilder ett slag på originalrom:et. Men generellt blev telefonen ett bra steg bättre när jag installerade en clean kinesisk rom och den senaste 14s. Så sikta på att göra det. Du får stå ut med engelska. Har fått för mig att den internationella rom som Honorbuy skeppar är lite skum. Saknades vissa saker med som kom fram när jag uppdaterade. Det går uppdatera över internationella. Men sen efter det gjorde jag total återställning.
     
  18. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Fan jag som hade hoppats slippa allt sånt meck a hehe, är engelsk så systemspråk kvittar, har du nån länk till vart du fick uppdateringen? Antar du fick roota om?

    Tack för hjälpen!
     
  19. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hintade lite om det i ett tidgare inlägg innan du beställde om det. :)
    https://devs-lab.com/download-letv-official-stock-rom.html

    Det som är 2016-06-03 kör jag. Följ instruktionerna där, så kommer den uppdatera. Kanske fungerar det rakt av sen, då är det simpelt,. Jag fick dock lite problem med notifieringar, så jag gjorde en systemåterställning efteråt. Då får man en clean version av senaste rom:en och man blir av med playstore, men systemuppdateringsappen kom fram och lite annat. Att fixa playstore etc. är lite extrasteg, men finns bra beskrivet på google.
     
  20. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    För att installera Google Playstore använde jag denna guide. Det är bara att dra in alla google-sakerna i den där appen.