Tips: Tillbehörstråden Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av qudos, 17 feb 2016.

  1. Daddy

    Daddy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  2. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Det finns massor på eBay som ksotar nästan gratis, dock lång leveranstid.

    Jag har tex köpte denna i svart till min svarta telefon:
    http://www.ebay.com/itm/272174048571

    Det sitter bra och känns lite som silikon med bra grepp och bra passform.
     
  3. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 296
    Mottagna gillanden:
    9 644
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det ser ut som ett bra skal, liknar det jag har,
    Nillkin Nature Clear (soft TPU på 0.6mm)
    http://www.ebay.com/itm/272153116795?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

    Ser på bilden att det är lite annorlunda då det är "öppet" på endel hål, mitt har istället täckning där med ett par "pluppar" som man viker bort när man använder tex "usb OTG" eller "laddning via kabel" vilket jag inte gör då jag köpt trådlösa laddare, samt en "plupp" till 3.5 mm hörlursuttaget.

    Det är bra då man inte får damm etc i dem.

    Men det funkar säkert bra ändå.

    En annan skillnad är att ditt skall är plant på baksidan där kameran är, på mitt sticker det ut en bit för att det är gjort för att passa S6 och dess kamera som putar ut på baksidan (som inte syns på bilderna), lite störigt när man har en S7 som kameran är slickat plan på baksidan.

    PS jag har tagit upp det förut men jag försöker släppa det men man kan se det som ett extra skydd för kameran kanske om man skulle tappa den precis över en liten sten så är risken mindre att kameran får en smäll, typ 1 på 1 miljard :D


    En annan sak att tänka på är att Samsung Gear VR inte passar med skal med "pluppar" på usb OTG.
    Man får alltså ta av skalet varje gång man skall köra VR.
    Det skulle nog funka med ditt skal som ser rätt tunt ut.
    Det är dock tveksamt om det är så bra att ha skal på ändå då passformen är för gjord för utan skal.
    Det går, testade med ett annat hårt TPU skal men man fick pressa fast mobilensl usb OTG in i VR. Allt funkade bra men tror inte det är bra om man gör det flera gånger då tex IP68 förseglingen där kan ta skada.


    Annars är jag supernöjd med det.
     
  4. Vintervilan

    Vintervilan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Finns det något riktigt bra displayskydd i härdat glas idag? Som dessutom tillåter ett skal?
     
  5. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 296
    Mottagna gillanden:
    9 644
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Fick hem en powerbank 15000 mAh som jag väntat på i över två månader, skrev i en annan tråd om det då det är en allmän bra grej till mobilen, se länk
    Tillbehörtråden Galaxy S7 Edge


    edit: ...ser nu att de två olika trådarna är en enda tråd men som länkas på något smart sätt hehe :teeth:
    Näää, det är jag som är toktrött ZZZzzz, det är två trådar och inget annat. :o:D
     
    Last edited: 22 jun 2016
  6. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER


    Undrar samma sak, samt fråga om du hittat nått?

    Fick hem ett Zigg från netonnet idag och monterade, det for av efter några timmar då jag ej gillar gummikänslan samt det va ett helvette att få bort alla bubblor snyggt.
     
  7. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Last edited: 29 jun 2016
  8. SunkenXCII

    SunkenXCII Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som har haft problem med skärmskydd och vatten? Köpte ett skärmskydd och det kändes som att fukt kom in på vissa ställen, kanske bara var kass kvalité på skyddet
     
  9. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Duschar min lur ett par gånger och har inte upplevt detta. Använder Spigen Crystal protector, de utan rundade kanter.
     
  10. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Någon som har sett ett fodral med samma utformning som detta: http://m.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-s7-189863p.html

    Alltså ingen kortplats på insidan av flipfodralet, istället ett på baksidan. Hade gärna köpt det jag länkat om det inte vore för den skrikiga ferraridesignen som inte föll mig i smaken.

    Tapatalking with Samsung S7
     
  11. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

  12. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Beställde ett Lifeproof då jag tyckte det såg mer "slim" ut :)

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  13. ainvd

    ainvd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Samsung S20FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20FE
    Är ute efter samma sak.. har du fått din? Var det bra eller var det "billigt trams"? :)

    Är lite suspekt när de behöver skriva att den är "Genuine"..


     
  14. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Långsamt svar men har fått mina nu och de fungerar klockrent! Laddar någon långsammare än om jag kör sladden direkt i luren känns det som men varje gång jag byter från platta till luren så står det samma tid till full laddning :S Har slickwrap + 0,6mm silikonskydd på min, kanske påverkar det?

    Någon som vet exakt var på luren som wireless charge mottagaren sitter? Har märkt att ibland när jag lägger luren lite för långt fram eller ngt så ökar laddningstiden som fan :D


    Edith:
    Från 7% tar det 1h 18 min med min laddare jag på köpet med luren. Kopplar jag in den laddaren i plattan istället och laddar trådlöst tar det 2h & 43 min. Har sällan så bråttom och plattan är så jäkla smidig :-)
     
    Last edited: 22 jul 2016
  15. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Spolen i Samsungs snabbladdare är bara stor som en femkrona och det skall motsvarande i telefonen också vara så det är MYCKET viktigt att centrera telefonen på plattan. Den plattan jag har är Samsungs stående så där är det mycket lätt att centrera telefonen. Det är en hylla där nere så man bara ser till att den står exakt mitt på
    Det finns en bild i manualen var spolarna sitter i laddaren. Det är två för att man skall kunna ha den liggande i landskapsläge också. Det utvecklas mycket värme vid snabbladdning men laddare har ju en intern fläkt så temperaturen hålls nere ganska bra tycker jag.
    Från 10% till 100% tog 1h och 30min. Det framgår av displayen om den laddar med trådlös snabbladdning eller bara trådlös laddning.
     
  16. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag beställde skyddet och fick hem idag. Jisses vilken gummikänsla, kanske de har bytt ngt för denna var värre än Zagg skydden.


     
  17. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jaså? Det var som f..... n! Så upplever inte jag dom 2 jag fått hem och använt alls. Superbra glid och ingen plast känsla alls. Kanske har dom bytt leverantör eller något eftersom du upplever det så. Det var ju ett tag sen jag fick mina.
     
  18. macmac

    macmac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte fixa ett case av nåt slag till min S7a. Funderat på att antingen köra en "silikonbaksida" tillsammans med en framsida med härdat glas. Har ni testat nån skön kombination av dessa?

    Nån som testat? http://www.themobilestore.se/fema-s...-s7-vit#aw_source=pb-574595b6e4b08f0bd0ee35b2

    Alternativt funderar jag på någon form av flip cover. Hur är det egentligen, är det endast Samsungs egna som fungerar med funktionen autowake/sleep? Tips på ett bra flip covver?
     
    Last edited: 7 sept 2016
  19. funn

    funn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1
    Har läst igenom tråden snabbt.
    Hade Copter skärmskydd till en tidigare Samsung Galaxy och det blev aldrig några repor. Är Copter även ett bra alternativ till Galaxy S7 (alltså inte egde), eller finns det bättre alternativ nu? Det finns t.ex. Copter skärmskydd för 189kr på CDON. Tänker köpa ett stöttåligt case, men vill ändå ha extra skärmskydd.

    Sedan det här med "glas-case". Är de tryckkänsliga och ger skydd mot stötar, eller vad är grejen med dem? De är i alla fall snygga.
     
  20. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER