Härdat glas galaxy S7?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av GATUPLAN, 30 maj 2016.

  1. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Lite tråkigt att börja om...
    Ja jag har tagit av det, nu vill jag applicera ett nytt, men det är inga fler rengöringsservetter...vilka bör man köpa...?
    Eller duger det med vanlig skärmrengöringsvätska (spray flaska)...?
     
    RogerP gillar detta.
  2. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Det går bra med vanligt annat medel. Det finns en video från Spigen på Youtube där de visar hur man lättast kan applicera skärmskyddet, så ett tips är att kolla in den. Den visar inte just S7 men principen är ju densamma.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  3. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Har kollat på några video...det värsta är när man är färdig med allt så går det inte att få bort den tejpen som sitter på självaste slyddet...fastklistrad som attan...hoppas den andra är normal...
     
  4. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Har inget minne av att min var så, men försök att dra bort den så försiktigt som möjligt för annars är ju risken stor att själva skärmskyddet också rycks med.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  5. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Ja du hade definitivt kommit ihåg om du haft samma problem...Därför tror jag att det kan vara fel på min...lägat i värmen eller något...
     
  6. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Testat med något av de andra två?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  7. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Aj jag påbörjat skriva vilka displayskydd jag testat innan...sen kom jag på att du måste mena dem två resterade Spigen från paletet...
    Inte än men jag ska...känns lite tråkigt med detta efter det som inträffat med det första och jag längtade i några dygn att bara dra bort det...sedam är skärmen så skön och det kommer att försvinna efter nya försök...
     
  8. Vintervilan

    Vintervilan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Börjar bli lite sugen på ett skärmskydd i härdat glas. Men finns det något riktigt bra idag som tillåter skal?
     
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De flesta displayskydd är väl inte mer än 0,3-0,15 mm höga, så de flesta skal borde fungera helt problemfritt. Har själv aldrig stött på ett skal som krockat med ett skärmskydd (flip-on-fodral såväl som hard eller soft shell/cover).

    Tänker du på något specifikt skal?
     
  10. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    problemet brukar väl uppstå med de skärmskydd som går ända ut i kanten, och det gör de ju inte till s7 eftersom den har de där lite rundade kanterna som alla ska ha nu - det blir i absolut allra bästa fall ett par mm glipa runt kanten - för s7 tror jag det är mycket mer, vilket ju inte ser nåt vidare ut. men som sagt map skal är det ju iaf en fördel
     
  11. Vintervilan

    Vintervilan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har ett nillkin nature tpu tillsammans med ett ZAGG invisibleshield (tror det heter dry hd eller nåt sånt), och jag går strax in på mitt tredje skydd, eftersom att de två tidigare släppt i hörnen, vilket jag tror har med skalet att göra.
     
  12. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Tyvärr! Alla heltäckande krockar med skal. Jag har Spigen Neo Hybrid skal och testat flera heltäckande displayskydd vilka släpper omedelbart iaf så fort man sätter på skalet. Det är jätte svag vinkel där skärmen är böjd i kanterna och därmed blir det jätte svårt att applicera skyddet (som också är böjd i kanterna) jämnt så att det får kontakt med hela ytan. Till skillnad mot plana ytor här får inte skyddet röra sig nogot vilket det gärna vill eftersom det är varkem fastsvetsat eller limmat. Det minsta lilla skalet rör kanterna gör att hela ytan släpper pga det svagböjda skärmen. Edgen har inte samma problem då dennes skärm svänger ordentligt och där är även i böjningen där skyddet hålls på plats. Så än så länge ska man satsa på icke heltäckande displayskydd!
    De färgade är t.o.m. fula då det inte blir samma färg, jag testade svarta, samt det är fult hur det ser ut kring Samsung loggan!
    Det är min erfarenhet...
     
    bernard gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tack för info. Bra att ha i åtanke - tänkte inte på att "2,5D-glaset" naturligtvis kan ställa till det med heltäckande displayskydd.
     
  14. elastico

    elastico Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag chansade och köpte ett glas-skärmskydd på ebay för strax under 20kr. Just den säljaren ("dailyshipping") säljer dem inte mer så jag kan tyvärr inte ge er en länk. Dock finns det liknande, iaf sett till bilderna, som tex denna:
    http://www.ebay.com/itm/Full-Curved...hash=item1c673294ad:m:mU6UlMNwPLZPVTBqSK64Ttw

    Eftersom denna modell går ända ut i kanterna men är färgad svart utanför skärmen satt den helt perfekt utan en antydan till luftbubblor. Alla de skal som jag har funkade utan problem i kombination med skärmskyddet. Jag tyckte inte det såg så fult ut kring Samsung loggan som föregående talare skrev.

    MEN... och här kommer ett stort men. Jag upplevde att skärmskyddet hade negativ inverkan på färgerna. Även en svart, avstängd skärm, såg grådassig ut. Om man tittade noga kunde man även se små "prickar" arrangerade i ett rutmönster.
    Nackdel nr. 2 var att jag inte kunde få in telefonen i Gear VR.

    Har någon här haft bättre lycka, angående ebay-glasskydd som inte bleker färgerna på skärmen? (länk?)
     
    bernard gillar detta.
  15. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Prickarna i form av ett rutmönster tror jag kan vara digitizern - dvs det skikt som känner av när du rör vid skärmen. Det ser i regel ut som ett rutmönster som täcker hela skärmen. I vissa fall har jag varit med om att skärmskydd gör att dessa syns tydligare. Brukar sälllan gå att se rakt framifrån, men om man tittar på skärmen under direkt solljus och vinklar telefonen samtidigt brukar de gå att urskilja.
     
    Last edited: 30 jun 2016
    elastico gillar detta.
  16. elastico

    elastico Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det låter vettigt nu när du säger det! Senast jag hade skydd som detta var på min OPO men den har en helt platt skärm vilket förmodligen gjorde att skyddet inte förstorade digitizern.
     
  17. Blashkyrk

    Blashkyrk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Har någon testat Panzer Glass (m.fl.) som verkar ha ett som inte täcker hela skärmen utan slutar innan den böjda kanten. Dessa borde ju skydda ok om man har ett skal som täcker baksida och sidorna.

    Jag hade ett platt sådant skydd till min Lumia 950 som funkade kanon. Hade inga som helst problem med bubblor,damm eller känsligheten hos digitizern.
     
  18. Lunatico

    Lunatico Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    111

    MINA ENHETER

    Dessa sitter horribelt då glaset kurvar sig redan på "displayen" och som resultat så får du en kant på displayen försämrar touchen avsevärt.
     
    bernard gillar detta.
  19. elastico

    elastico Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    De skydden sitter verkligen inte fint på telefonen och du får störande kanter. Det finns några Youtube-klipp värda att kika på där man har glas som inte går ända ut. Vet inte hur din 950 är skapt men på min gamla s3a hade jag ett par millimeter med bubblor längs med kanterna när jag hade ett liknande skydd.
     
  20. Blashkyrk

    Blashkyrk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Lumia 950 har en helt platt skärm och skyddet gick nästan ända ut till kanten. Hade inga som helst problem med bubblor eller liknande. Kort sagt, det funkade perfekt.