Diskussion: Första intrycken / omdömen OnePlus 3

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av bernard, 16 jun 2016.

  1. bull1

    bull1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2016
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18

    Säkert har jag lyckats pilla nå med batteriet !
     
  2. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    277
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Ja då är det väl dags att skriva lite om mina första intryck av telefonen som jag fick igår.
    Obs detta är ju verkligen första intrycken för jag har inte hunnit använda den sådär jättemycket.

    Jag tror ju alla intryck baseras på vad man hade innan denna telefonen, jag kommer från en Sony Z3 och har haft ericsson/sony telefoner sedan typ Noka 2110.

    De är lättare att peka på vad man saknar åtminstone är jag sådan.

    De jag saknar och som jag såklart redan var medvetna om är SDkort och en kameraknapp. Ett litet iland problem är USB typ c, jag har ganska gott om gamla micro kontakter och laddare som jag har överallt, dels kommer det kosta en del att byta sladdarena men probelet är framförallt att jag har fortfarande en massa gamla plattor med micro kontakt plus fruns telefon som också har micro kontakt, tja kanske ett övergående problem men ändå.
    Detta är väl de punkter om hårdvaran jag har, hårdvaran är ju verkligen trevlig oavsett pris (vilket ju i detta fallet är väldigt lågt).

    Så till mjukvaran, nja här saknar jag lite mer, jag gillar sonys tangentbord, jag gillar sonys klockwidget med alarm funktion, den klocka som följer med är ju riktigt kass både widget och appen ser ju bara för tråkig ut.
    Jag saknar också sonys launcher, kanske finns det någon annan trevlig man kan installera men det får framtiden utvisa.
    En liten detalj jag gillar med sony notification bar där man kan ha batteri ikonen kombinerad med både % och grafiskt, ja trevligt men långt från nödvändigt.

    Ja detta är några av mina första intryck där faktiskt tangentbordet är det jag saknar mest men samtidigt är det kanske de man vänjer sig vid lättast.

    Det som jag gillar är att man verkligen bestämmer själv vad som ska installeras, inte ens Facebook fanns ju med vilket förvånade mig.

    Ja sedan det där med storleken, jag var väldigt orolig för det men det känns som den faktiskt inte är så farligt mycket större än min Z3, ska man ha en lite telefon måste man nog istället gå på sonys compact modeller.

    Ja detta ska nog bli en bra telefon men jag återkommer kanske om några dagar när jag känt mer på telefonen.

    /Fredrik
     
    indika och bernard gillar detta.
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 021
    Mottagna gillanden:
    8 513
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    @chaffis@chaffis Just en knapp för att ta bilder. Går det inte att använda volymknappen för att ta kortet som på nexus, kanske en lösning?

    Skickat från min Nexus 6
     
  4. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Jo upp och ned volym är shutter :)

    Skickat från The Legendary Oneplus 3
     
    indika, bernard och chraist gillar detta.
  5. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    277
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Jo men de är inte en fullvärdig ersättare av en dedikerad kamera knapp... Kanske bara jag som saknar den för jag förstår inte varför inte fler tillverkare har det.

    /Fredrik
     
  6. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    För att det är helt onödigt? Väldigt smidigt att dubbelklicka på powerknappen för att starta kameran direkt, bara trycka volym upp eller ner för att ta kort, swipa upp eller ner för att byta mellan kort/film.
     
    difference och osterlindh gillar detta.
  7. Dno

    Dno Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 256

    Verkar ju som att du kanske borde ha köpt en Sony istället haha :)
     
    biffenl och jnsson gillar detta.
  8. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    277
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Nu ska ni inte tolka mig fel, kanske jag var otydlig för jag är väldigt nöjd med telefonen råkar ju bara vara så att jag jämför med Sony och ser vilka nackdelar där finns jämför med den. Tro mig, Sony har en massa nackdelar de också där pris vs hårdvara är nog det som är sämst.

    /Fredrik
     
  9. Dno

    Dno Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 256
    Ja skoja bara lite med dig :) förstår att man vill ha "samma" widgets och knappar osv från sin gamla mobil till sin nya. Hoppas du blir lika nöjd som jag är med OP3
     
    chaffis gillar detta.
  10. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Kör nova Launcher så kommer du aldrig sakna Sonys igen. ;)

    Sent from my Oneplus 3
     
    Keelhauled gillar detta.
  11. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    kört min sen söndags nu och mina intryck så här långt är överlag positivt.
    dock annser jag inte ljudet ur lurar ( ajays one+ ) va särskilt högre än någon annan smartphone på marknaden och defenitivt inte högre än iphone.
    swiftkey suger apballe, har för mig att samsung också kör de i s7e men det kändes så mycket bättre och mest av allt stör jag mig på att man inte får bort den rutan längst upp som visar förslag på ord.
    ladda ner swype och de känns bättre mem får fortfarande inte bort den jäkla rutan haha.
    borde gå att ändra dpi direkt utan att behöva roota och pilla. funkar för de på skrivbordet med inte i appdrawern.
    skärmen är inte alls lika livfull som i samsung, vet att många tycker deras skärmar är överdrivna men för min del känns skärmen i op3 dassig i jämförelse.

    notifications problemen har jag inte märkt av eller att fingeravtrycksknappen skulle ligga och försöka registera tryck hela tiden, kanske finns där men märker inget.
    tycker även den är lite slö när man skrollar på webben eller fb.
    är ingen kamerafil så tänker inte utala mig om den.

    annars är det en jäkla fin lur med grymt flyt öppnar program snabbt som attan.
     
  12. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Slö vid surf eller FB har jag då inte märkt av. Och älskar SwiftKey! ;)

    Får jag fråga. Varför vill man ändra dpi? *nyfiken*

    Sent from my Oneplus 3
     
  13. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    alltså inte slö vid surf eller fb men jag tycker den scrollar mjukare/långsammare än de jag är van vid, kanske går att ställa in någonstans.

    det jag stör mig mest på är den rutan med föreslagna ord. tyckte även den lagga lite när man hade orginal vibration på. blev bättre när jag drog ner den lite.

    dpi, tycker annars ikonerna blir så stora, vill ju få plats med mer på skärmen.
     
    Last edited: 6 jul 2016
  14. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Jasså. Jag kör nova Launcher. Så det är inget problem. :)

    Edit: Fan va illa uppladdade bilder ser ut i Tapatalk efter senaste uppdateringen.

    [​IMG][​IMG]

    Sent from my Oneplus 3
     
    Last edited: 6 jul 2016
  15. YMCMB

    YMCMB Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ofta, vart kom den infon ifrån?
     
  16. stevraex

    stevraex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 4,5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4 Active
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Platta 2:
    iPad Air
    Övrigt:
    LG Urbane, Chromecast 2nd gen. Xperia V, Nexus 7 WiFi (2012)
    Efter en dag så är det svårt att säga om det är den bästa mobilen jag haft hittills eller inte, men det känns som att den fyller mitt tänka syfte.

    Batteritid:
    Lämnade hemmet vid 07.30 och då var batteriet fulladdat. Nu vid 21.40 då har jag 27% kvar vilket är lysande. Kör 2 simkort, bluetooth mot smartklocka (Sonys SW3), NFC på, GPS på, push mot 2 olika Exchangemail och 2 olika Gmail. Lyssnat ca 1t Google Play Music samt läst från Kindleappen ca 45 min. Pratat i telefon runt 1,5t.
    Push från Tapatalk, Flashscore, Viber, Instagram, Google Now.
    Där jag befunnit mig idag har det varit halvskakig täckning på både Tele2 och Telenor samt ingen access till Wifi.

    Upplevelse:
    Kommer från 5x och upplever flytet bättre. Good enough ljud i mina enkla iPhonelurar. Bra volym vid samtal och inga problem med att ta emot och ringa samtal med de olika simkorten. Gillar Google Now bättre så kör den istället för OPs.

    Kamera:
    Inte testat den alls egentligen men den startar betydligt snabbare än på 5x och känns lite snabbare än min tidigare Lumia 930 (som var snabb).

    Problem:
    Aftonbladets app kraschar och vid ett tillfälle hängde den telefonen helt med omstart som enda lösning.

    Och.

    Att ha privatnummer och jobbnummer i samma telefon.

    Är. Så. Jävla. Skönt.

    Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
     
    Louba, indika, bernard och 3 andra gillar detta.
  17. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Word.

    Sent from my Oneplus 3
     
  18. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    277
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Tja jag klagade ju lite på swiftkey men börjar vänja mig, ge mig några dagar till. :)

    Om ni läst mina tidigare inlägg så kan ni se att jag saknade mitt Sony tangentbord men idag så råkade jag läsa en recension av xperia x Performance vilket kanske var den jag funderade på istället för denna telefonen, tur jag inte köpte sony telefonen för tangentbordet för tydligen är de ersatt av just det, Swiftkey.. :)

    Lite ytterligare kommentar från gårdagen, jo telefonen funkar kanon men batteriet var väldigt låg på eftermiddagen (efter att jag laddat fullt på natten), ja troligen använde jag telefonen lite mer än vanligt. Jag satt den i min laddare en stund, shit vad nice de är man dash (snabb) laddning av batteriet när de tar slut under dagen, måste bara köpa en bil Dash laddare också.

    Har även börjat använda de original skal jag köpte till, sitter riktigt bra och känns skönt. Telefonen tycker jag blir bättre med skal, kamera bulan minskar och man får lite mer friktion mot telefonen, samtidigt är de lite synd att dölja den snygga baksidan.

    /Fredrik
     
    difference gillar detta.
  19. AFK_Alex

    AFK_Alex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Inte det bästa tipset då jag gissar på att säkerhetsuppdateringar och dylikt också är med. Tack men nej tack.
     
    difference gillar detta.
  20. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Hej Huskul, jag lovade att höra av mej ang z5 och oneplus3, tyvärr har jag inte haft tid förrän nu att pilla lite med telefonen ändå har jag haft telefonen sedan tisdag, men dethar hänt saker som gjort att det får vara, och jag ber om ursäkt för det, jag gillar oneplus, tycker den är skönare i handen än z5an, och jag tycker skärmen är bra, och telefonen är rapp tycker jag, nu har jag inte jättemånga extra appar så det kan ju göra att den känns rapp, och jag jämförde signalstyrkan mot min htc10 som jaghar och tycker den är bättre, sedan kan man ju inte riktigt lita på staplarna, dom kan ju vara missvisande, som sagt så har jag inte hunnit testa så mycket ännu som jag hade velat göra, hoppas detta var till lite hjälp i alla fall.
    Ha det gott.
     
    difference och indika gillar detta.