LeEco Le 2 Pro - Bra?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Thomas.b, 26 jun 2016.

  1. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag har ej rootat mobilen. Vill man göra det är ett alternativ att flasha att rom av Cuoco. Då får man senaste versionen, samt blir av med alla kinesappar. Men tror det rom:et inte är baserat på det allra senaste 14s rom:et. Mer info om detta rom finns på xda-developers i sektionen för Le2 Max.
     
  2. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Tack som hjälper! Har dragit hem o lagt i huvudmenyn samt döpt om till update.zip men det går inte att uppgradera varken från filemanager eller recovery, failed to find nån fil... ? Har även extraherat den i huvudmappen men de hjälpte inte heller... vad missar jag?

    Edit: ja man skulle inte ha auto stor bokstav på update så var det gjort hehe
     
    Last edited: 30 jun 2016
  3. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

  4. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Strange, kanske var det redan gjort när jag körde den. För jag hade före jag körde in resten där redan installerat själva playstore redan, men saknade resten av google sakerna för kontakter o.s.v.
     
  5. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Måste säga att nu flyter mobilen bra! Rätt imponerad hittills dock lite pill att få rätt allt men enkelt det också när man letade lite. Mycket bättre sedan uppdateringen.

    Tack för all hjälp!
     
  6. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Kul det funkar bättre! Min upplevelse också densamma att allt blev bättre efter uppdateringen!
     
  7. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Idag kom det även en uppdatering (direkt till telefonen efter man fixat ovan)
    Efter några dagar med luren är jag jävligt nöjd faktiskt! Lite meck i början att få rätt på ovan men telefonen flyter jävligt bra, kameran över förväntan och laddar galet fort.

    Har du lyckats få bort leetv eller vad dom heter? Efter senaste uppdateringen finns där 2 flikar till kinesiska filmer/serier... vill gärna ha bort dom hehe
     
  8. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Håller med, laddningen är riktigt snabb! Uppdateringen drogs in igår av min tjej, det är som sagt hon som som kör den nu, så jag kollade lite snabbt. Inte riktigt säker på om jag vet exakt vad du menar, men redan i förra versionen så fanns det 1 skrivbordssida med något kinesiskt. Håller man inne fingret på valfri tom skärm så man kommer till widgetläget så kan man upptill inaktivera i en liten ruta så att dessa ej visas. Så att man slipper se det när man swipar åt vänster. Vet inte om det var detta du syftade på? Får sno tjejens mobil idag och kolla. Några kinesiska appar går faktiskt avinstallera, men tyvärr ej alla. Det är "roota" som gäller om man ska bli av med allt.