Problem: Varning för Clear View Cover!

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Blashkyrk, 10 jul 2016.

  1. Blashkyrk

    Blashkyrk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Jag vill utfärda en varning för Samsungs Clear View Cover. Jag vet att det varit på tapeten förut men nu har det även drabbat mig.
    Jag köpte telefonen och Clear View Cover samtidigt för ca 3 veckor sedan. Jag har varit otroligt försiktig med telefonen och undvikit allt var sand och liknande är då jag har letat efter ett glasskydd (Tempered Glass) som fungerar.
    Idag när jag tittar närmare på telefonen så har jag en tydlig repa en bit ner till vänster som härstammar ifrån en vass lite "flisa" i själv gångjärnet till Clear View Cover. Dessutom kan man redan nu skönja ytterligare en lång nedmattning av skärmen längs med gångjärnet. Gångjärnet är ju nån slags tejp av nåt slag som uppenbarligen sliter på skärmen.

    Jag kommer imorgon åka in till Elgiganten och reklamera. Skyddets funktion är ju i grunden förfelat och skall tas tillbaka samt återbetalas. Dessutom skall skadan på telefonen åtgärdas eller så häver jag köpet. Jag vet att man kommer sprattla ifrån Elgigantens sidan men jag tänker blanda in ARN och dra det vidare om man inte löser det här. Den här reklamation sker inom 6 månader från köpet och då är det upp till Elgiganten att påvisa att jag hanterar telefonen på ett felaktigt sätt. Samsungs eventuella garanti skiter jag i just nu. Det här är en ren reklamation enligt Konsumentköplagen och då kvittar det vad Samsung tycker eftersom affären är mellan mig och Elgiganten.

    Som sagt har ni Clear View Cover ifrån Samsung så funderar lite extra om det är nåt ni verkligen vill använda....
    Återkommer med resultat efter kvartssamtal med Elgiganten.
     
  2. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Det var ett vanligt problem med Galaxy s6 och Samsung tog på sig problemet och åtgärdade felet (bytte ut skärmen) så om du har möjlighet att ta dig till Samsung service center så är det bättre att gå dit än att ta det via elgiganten
     
    Blashkyrk gillar detta.
  3. Blashkyrk

    Blashkyrk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Ok tack för tipset ASR!
    Har ett sånt Service Center i stan. Tar väl turen förbi där först och kollar så får vi se.
    Men den här produkten skulle ju bort från hyllorna!

    Edit: Fast nu såg jag att dom bara har service på TV & AV :(
     
  4. Blashkyrk

    Blashkyrk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Kontaktade Elgiganten idag och dom gjorde genast ett återköp på skalet. Telefonen vill dom skicka iväg för att få reparerad (d.v.s. få glaset/skärmen bytt). Eftersom jag inte kan vara utan telefonen den närmaste tiden väljer jag att vänta med reparationen till efter semestern. Felet var ju som sagt välkänt ifrån S6-skalen enligt servicemottagaren och det blev inget snack vid reklamationen.
    Än så länge har Elgiganten skött ärendet klanderfritt. Det enda kan väl vara att servicetiden på reparationen är 2-3 veckor :(
     
    Last edited: 11 jul 2016
  5. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte att det är skyddets fel utan det är nog mer att smuts kommer in runt fönsterramen och sedan ligger det där och skaver mot skärmen. Spelar nog ingen roll om det är Samsung eller kinakopia...

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  6. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Jag råkade ut för exakt samma sak. Verkstaden nekade åtgärd och skickade tillbaka mobilen. Jag tog då kontakt med en speciell avdelning [email protected] och de skickade en skrivelse till mig som jag skulle skicka till verkstaden för att få det på garanti. Stå på dig, börja med att skicka ett mejl till ovanstående, skicka med alla bilder du har tillsammans med kvittot på clear view cover.
     
    ThunderBear gillar detta.
  7. Blashkyrk

    Blashkyrk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Det kan säkert stämma men i mitt fall fanns även en defekt i själva gångjärnet som repat glaset förutom att själva gångjärnet i sig mattat ner glaset längs med kanten. Sen har jag varit medvetet väldigt försiktig med telefonen under dom 3 veckor jag hade skalet just för att jag letade efter ett glasskydd. Att det ändå dyker upp märken längs med gångjärnen tycker jag tyder på att det är en designmiss.
     
  8. Blashkyrk

    Blashkyrk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Tack för tipset Alvin!
    Nu verkar det ju som om Elgiganten tagit på sig att byta skärmen men vi får väl se...
     
  9. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Jag har samma problem med min s view cover till s7. Har repat skärmen så det har blivit en fyrkantig repa som förnstret på skyddet. Samsung eller netonett ville ej göra något. De ville ha 1700 kr. Någon som vet hur jag kan gå till väga?
     
  10. Droid119

    Droid119 Guest

    Vänd dig till Samsung och evt. ARN
     
  11. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Har pratat med samsung och varit på deras verkstad. Hjälpte inte. Får ta det med ARN då
     
  12. Droid119

    Droid119 Guest

    Ring alt till netonnet och nämn att du går vidare till ARN då kanske dem är villiga att göra något. Om sedan ARN går på din linje så är det bra. Företagen brukar följa ARN:s råd.
     
    Droid_290 gillar detta.