Första intrycken / omdömen Xperia X Performance

Diskussion i 'Xperia X Performance' startad av donuts, 1 jul 2016.

  1. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag noterade även idag att med stamina på så sjunker hastigheten avsevärt. Svårt komma upp 100mbit ner men utan stamina så får jag +400 mbit ner.
     
  2. johan456

    johan456 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X Performance
    Första intrycket för min del på telefonen är att.... jag inte ens fått telefonen.
    Snacka om att man valde fel ställe att boka telefonen (den 23e juni). Jag valde cdon.com då jag är pluskund däör och skulle får en del återbäring där efter ett tag. Men nu är dom istället sist på att få in den vita X Performance.

    Och dom har ingen aning om när den kommer in i lager. Har frågat dom flera gånger. Är inte det skumt?
    Dock fick jag ett svar via mail att den inkommit i lager förrförra veckan, men tydligen så har den inte det. Eller så hade den det men att dom drogs tillbaka för att det var ett få antal exemplar. VIlket jag inte förstår. Men ajja. Så fort jag får telefonen, vilket verkar dröja galet länge...så ska jag göra ett första intryck och sen 1 vecka senare en mer tydlig recension av telefonen i recension-tråden här i X Performance forumet.

    Så jävla trist att man kunde haft telefonen men valde fel ställe att boka ifrån... :/
     
    bernard och Moby gillar detta.
  3. johan456

    johan456 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X Performance
    Nä nu avbokade jag telefonen på cdon.com. Dom har fortfarande inte fått in den i vit färg, och dom vet inte när den kommer in i lager heller, ingen information alls hade dom om den. Pratade med dom senast imorse. Blir till att köpa den vid lön nästa vecka i fysisk butik. Då jävlar ska jag leka lite med den och sen 1 vecka efter ge en liten recension av den.
     
    bernard gillar detta.
  4. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har märkt att bluetooth ibland hindrar telefonen att gå ner i deep sleep.
     
  5. johan456

    johan456 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X Performance
    Har nu köpt telefonen, den vita.

    Inte använd den så mycket än. Men hunnit lyssna lite på musik med hörlurar iaf. Och tycker det är bättre ljud än, min gamla Samsung Galaxy S4, men man kan inte ha speciellt högt vilkte är ganska trist. hade iaf velat ha kanske 2-3 snäpp högre.

    Designen är galet snygg. Jag tar ibland bara fram den för att kolla och känna på den. Gillar att kanterna av framsidan ser ut att vara lliiiiiiiiiite som Samsung edge, men ser mest bara ut så. Visst baksidan känns kanske lite ihåligt om man knackar på den lite men inget jag bryr mig det minst om. Tycker den känns bra i handen och fingertryckssensorn funkar perfa.

    Ska väl komma med en lite närmare recension, när jag lattjat och lekt lite med den 1 vecka. Så återkommer jag i den andra tråden :)
     
    kupster gillar detta.
  6. johan456

    johan456 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X Performance
    Kan ett par riktigt bra hörlurar höja ljudet? Inte för att det går höja ljudet i telefonen mer men att ljudvolymen kan variera beroende på vilka hörlurar man har. Eller är det bara bas och så som ändras från hörlurar till hörlurar.
     
  7. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Nån som kan svara på vad som är bäst resp sämst med telefonen? Funderar på att köpa den mest för att forsätta ha en bra kamera och få en vattentätt telefon. Såg att den här glove mode också vilket jag uppskattar på vintern.
     
  8. johan456

    johan456 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X Performance
    Det beror ju på vad du jämför med skulle jag säga. jag kommer från Samsung Galaxy S4 och tycker kameran känns sämre. Mest för att det är svårt att få Macro-bilder på små insekter/djur som det var enkelt att få till på S4an. Fast ingen större skillnad i övrigt kan jag tycka. och dp skiljer det ändå 3 år mellan telefonerna så...

    Det vattentäta är man ju lite velig om att testa så inte gjort det än...
     
    kupster gillar detta.
  9. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Har delat foton lite längre bak i denna tråd men tänkte dela några fler så du kan bilda dig en egen uppfattning om mobilens kamerakvalité, den når absolut inte upp i nivå med s7an som jag tidigare använde men den tar bra foton i vissa miljöer
    https://drive.google.com/folderview?id=0B2CFvn_SXo8vZGNkd1RCelBqWkU
     
    kupster gillar detta.
  10. pontiacman

    pontiacman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag är lite tvekande, skall jag välja X Performance för 6300 eller en begagnad Z5 för 3k eller en Z5P för 4k?
    Hur mycket bättre är XP?
     
  11. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Det största problemet med z5 serien är snapdragon 810 det blir ju överhettad för minsta grej som man gör. Har själv inte haft överhettningsproblem på min Sony xp, . Men ett fåtal verkar ha det vid fotografering. Men 820 blir inte i närheten så varm vid vardagliga saker som surfa osv,
     
    pontiacman gillar detta.
  12. johan456

    johan456 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X Performance
    Kan också bekräfta att XP knappt överhettas, iaf har inte har märkt det någon gång ännu och då är jag hyfsat aktiv med surfning, snapchat, lyssna på musik och fota en del. Även filmat lite och inte märkt något.
     
  13. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Se på sidan 4 lite längre upp så har jag delat med mig av lite foton
     
    inact_0036 gillar detta.
  14. inact_0036

    inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    545

    MINA ENHETER

    var och kände på telefonen idag, riktigt skön att hålla i.. synd bara att dom återigen ha missslyckats med kameran :(
     
    bernard gillar detta.
  15. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Fick hem telefonen för ca en vecka sen. Har denna som jobbtelefon. Riktigt skön Finnish, bra touchrespons och skärmupplösning. Kameran är ok. Inte dålig men heller inte toppklass. Men som jobbtelefon är den riktigt bra.

    Är egentligen en favorit av rena Google lurar pga bra romsupory, enkla att låsa upp stabilare costum ROMs. Men Sony UI har lagom med eye candy. Riktiga sjyssta themes. Speciellt ME Andromeda. Trist att kamera inte är bättre än min privata Nexus 5x. Annars hade jag kört Sony primärt. Sen tar de förinstallerade apparna mycket utrymme.

    Riktigt bra ljud är det också.
     
    bernard gillar detta.
  16. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Nu efter en vecka vill jag komplettera med följande punkter :
    + bra batteritid
    + skön respons i skärmen
    + premium känsla
    + riktigt bra färger och svärta i skärmen
    +Fingeravtryck snabbt respons
    +kameran tar bilder snabbare än min gamla nexus 5x.


    - Blir varm när jag kör tex AR effekt kamera appen. Kamera stänger av sig pga värmen.
    - Dålig täckning.


    Ju mer jag kör Sony desto mer kan jag tänka mig att lämna pure Android... Tyvärr är bilderna inte lika bra som nexus 5x. Men de är ju absolut inte dåliga.
     
    Last edited: 6 maj 2017
  17. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Upplever min xperia xtremt laggig och seg emellanåt. Dags för root och kasta in CM och bli av med bloats

    Sådana här problem har man inte med Nexus.

    Det blir fan en Pixel eller one plus inom kort