Apprekommendationer - Bara tips, ingen diskussion

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 25 maj 2009.

  1. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Har ju semseter och därmed tid på händerna. Får helt enkelt tipsa lite jag med!

    Allt kommer ifrån Market (förutom en) så det är bara att söka där.

    Widgets
    Battstatt
    10/10

    Cleant sätt att visa sin batteristatus på. Svenska eller engelska. Med eller utan bakgrund. I bokstävder eller siffror. Utvecklare sitter här på forumet så jag tror nästan alla har testat denna app.

    Snowstorm
    9/10

    Väderwidget som funkar bra. Synkar mot yr.no. Har en 2x1 med min nuvarande position och en 2x1 bredvid som alltid synkar på GBG. Samma gäller som för battstatt. Utvecklaren sitter på forumet så alla bör ha testat. Men ändå! Önskar fler skins.

    Swithpro widget
    10/10 -betalapp

    Otroligt snygg widget för att styra on/off på t.ex. BT, WIFI, GPS, Screen always on med många flera. Du kan själv bestämma om det skall vara 1x1, 2x1, 3x1 eller 4x1 storlek på widgeten och där efter hur många knappar du vill trycka in. Otroligt användbar!

    Pure Grid Calendar
    10/10 -betalapp

    Kalender i många storlekar, många skins och mycket annat smått och gott man kan bestämma över. Imo bäst.

    Vart finns
    7/10

    Utvecklaren sitter på forumet och appen är i startgroparna. Stark ändå eftersom jag verkligen ser nyttan i den. Speciellt för de som ofta reser omkring i okända städer. Man får upp 5 knappar i widgeten med olika kategorier. Bensin, sjukhus, mat, några vinflaskor och en kundvagn (inte testat alla och orkar inte cross checka). Saknar triangulering, fler kategorier och en funktion där du kan ändra storlek på widgeten.

    Nyttoappar
    Launcherpro
    9/10

    Det som för mig funkar absolut bäst, snabbast och smidigast när det gäller home replacements. Inte så mycket inställningar som t.ex. ADW men du kan ha upp till 14 egna ikoner i dockan t.ex. Det är något som ADW inte har vilket för mig gör detta till en vinnare. Skulle den haft lite fler inställningar skulle 10:an suttit där.

    Wavesecure
    10/10

    Sjukt bra ifall någon snor telefonen. Du kan låsa, spåra och få telefonen att låta högre än vad den någonsin gjort ifrån en dator.

    Opera mini beta
    10/10

    Snabbaste browsern. Smart att den har 9 bokmärken man själv lägger upp på ett enkelt sätt när man startar den. Dessutom drar den ju mindre data än andra eftersom den skickar en bild av sidan till din telefon innan du zoomar in.

    Ultimate Juice
    10/10 -betalapp

    Gör det den skall. Spara batteri genom att stänga av datatrafiken då du själv vill det. Juice Defender finns som gratisalternativ men jag ville ha alla inställningar samt stödja utvecklaren så jag köpte betalversionen rätt snabbt.

    Roliga appar
    Mumble
    7/10 (finns inte på market)

    Svårt att betygsätta men det att det ens funkar att logga in på en mumbleserver och prata är fräckt. Självklart hör man även vad de andra säger ;)

    Sveriges Radio Play
    8/10

    Finns mängder av kanaler att streama och mängder av avsnitt att ladda ner i telefonen. Perfekt! Insomningstimer finns också så det är klockrent att ha den när man skall sova. Enda som är lite tråkigt är att man inte kan bläddra i vissa avsnitt.
     
  3. TheBasterd

    TheBasterd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Säkert jättebra, men precis som alla andra lock-screens jag provat, så blinkar original-lock-screenen till ibland när man ska låsa upp telefonen.

    Syns tom i videon...

    Inget vidare snyggt! :/
     
  4. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    inget jag märkt av själv på min HTC desire
     
  5. Hiero

    Hiero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Får inte den till att fungera på min mobil, eller rättare sagt den fungerar inte för GPS. Övriga fungerar bra....

    Ngn som vet vad det beror på el haft liknande fel?
     
  6. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Allvarligt, hur hittar ni den? Tycker den verkar helt grym men jag kan inte hitta den, inte ens med QR-code.

    Ja, jag har market enabler. Fejkar O2-Deutch, spelar det ngn roll vilken operatör man fejkar?
    Den är inte private eller? Jag har inte ändrat till att se private apps sedan senaste flashning.
     
    Last edited: 23 jul 2010
  7. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Vågar inte svara på huruvida den är private eller inte. men om du fäjkar o2 och ändå inte ser den så är den private ja.
     
  8. hkan_json

    hkan_json Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har också provat en del, hittade denna till slut.
    http://teslacoilsw.com/widgetlocker
    Fungerar perfekt efter senaste uppdateringen!
     
  9. deru

    deru Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    DoubleTwist Player

    En mycket bra musik/videospelare med snygg design. Testa!
     
    Last edited: 23 jul 2010
  10. Coldsnap

    Coldsnap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dazzle - 9/10

    Lite av en fattigmans-Switchpro kanske, men jag gillar den skarpt! I nuläget så syns den troligtvis inte i Market på X10mini/pro/Tattoo (har vi hört det förut?), men den finns att hämta här: http://code.google.com/p/moonblink/wiki/Dazzle
     
  11. phant0m

    phant0m Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ShakeToWake Clock - 10/10

    Helt nödvändig app för min del! Jag otroligt morgontrött och har svårt att gå upp på morgnarna, men med denna blir det mycket lättare att vakna till liv!

    För att stänga av alarmet måste du skaka telefonen x antal, du själv bestämmer vad x ska vara. Du kan även ställa in hur hårt du måste skaka den.

    Har inte hittat någon annan bra app som kan väcka mig på morgnarna, om ni har någon på lager, tipsa mig gärna!
     
  12. arcspin

    arcspin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    175

    MINA ENHETER

  13. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
  14. unikum

    unikum Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
  15. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Tack...Hittade den när jag fejkade US...lite skumt, trodde man hade tillgång till samma market när man väl ha betal-market. Oavsett land.

    Nu köpte jag Widget lockscreen istället ändå, grymt skön lockscreen, gör att jag klarar mig på 2 hemskärmar + quick desk.
     
  16. mgman

    mgman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Då är det säkert detta som är förklaringen till att jag inte hittar en betal app oavsett hur jag söker. Skumt verkligen att det verkar vara styrt till länder också. Har ett sim från UK som jag köper betalapps från. Skulle vilja köpa onoff widgets pack från curvefish men den finns inte alls.
     
  17. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    kan också rekommendera Widgetlocker! Har testat Lock 2.0, Lockbot och någon mer men ingen av dem har varit tillräckligt snabba eller tillfredsställande. Men Widgetlocker är grym! Riktigt snabb och man kan ställa in den precis så man vill ha den med bakgrund, widgets, klockor osv. Riktigt nöjd! :)
     
  18. arcspin

    arcspin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    175

    MINA ENHETER

    En fråga.
    När man använder Widgetlocker, använder man då den ordinarie "stock" lock screen som finns installerad på telefonen?

    Jag använder nu Samsung Galaxy S och den har en lock screen som ser ut som om man drar iväg en tunn transparant skiva från skärmen, typ om ni förstår :ehm:

    Kommer jag att fortsätta använda den om jag kör Widgetlocker eller kan jag välja bland andra lockscreen att använda ?


    //arcspin
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det brukar finnas lite olika!

    Du kan alltid trycka "Refund" på en app om du inte gillar den. Kom ihåg det. Perfekt då man vill testa vissa saker innan man bestämmer sig för om man vill ha appen eller inte.
     
  20. phant0m

    phant0m Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER