Ny lur för ca 2000kr

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Falukorvstjockisen, 19 jul 2016.

  1. Falukorvstjockisen

    Falukorvstjockisen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2015
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Tjena allesammans!!!

    Somsagt jag ska köpa en telefon inom 3 dagar och har tänkt lägga ca 2000kr

    Telefonen ska endast användas till att ta foton, ringa/smsa, kanske lite videotittande och lite lättare surf (alltså inga tunga grejer)
    Så en bra kamera som möjligt, och gärna en stor skärm (helst 5"+) är saker jag är ute efter.

    Kraven är att det ska säljas i butik, som mediamarkt, netonnet och elgiganten. Eftersom jag behöver telefonen inom 3 dagar och vill helst slippa att beställa.

    Så vad har ni för tips?
    Vad finns det för bra budget alternativ nu för tiden?

    har tittat på Honor 5x och är min favorit hittils. Har även tittat på moto g4 plus.

    Tack på förhand!
     
  2. Akibalo

    Akibalo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    MOTO G4+ ca 2000-2500kr
    MOTO G4 ca 2000kr
     
  3. Falukorvstjockisen

    Falukorvstjockisen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2015
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
  4. Falukorvstjockisen

    Falukorvstjockisen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2015
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Om ni har andra tips så skulle jag uppskatta det.
    Säg gärna varför ni skulle valt det.
     
  5. Falukorvstjockisen

    Falukorvstjockisen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2015
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Ingen? Trodde swedroid var insatta i sånna här grejer, har jag fel?
     
  6. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

  7. Falukorvstjockisen

    Falukorvstjockisen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2015
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    jasså? det visste jag inte, hade ingen aning om att lenovo ens tillverkade telefoner.

    Vad har du att säga om min fråga?
    vilken är bäst utav moto g4, moto g4 plus, moto g3 och honor 5x? vilken har bäst kamera?
     
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag vet inte mycket om Honor 5X.

    Skillnaden mellan Moto G4 och Moto G4 Plus är:
    • G4 Plus har fingertrycksavläsare, det har inte G4
    • G4 Plus har 16MP kamera och G4 har 13MP kamera
    • G4 Plus finns med mer internlagring och RAM än G4 (osäker på vilka som säljs i Sverige dock)
    I övrigt ska det vara samma skärm, processor och batteri.

    Största nackdelen med Moto G4/G4 Plus är att den lider av värmeproblem. Det här märks när man spelar mycket spel eller använder kameran mycket.

    Moto G3 är föregångaren till Moto G4/G4 Plus. Moto G3 är lite mindre och är IPX7-certifierad.
     
  9. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Vilken som har bäst kamera eller bara bäst är subjektivt. Många säger att dom vill ha en bra kamera, och där majoriteten av bilder dom tar är för sociala medier (dela med kompisar/familj) vilket t.om dom flesta mid range lurarna klarar av alldeles galant. Vad du uppfattar som bra kamera kommer nog främst handla om vad du har för mobil just nu, Ex om du kommer från en Nexus 5 från 2013, eller Samsung S4..så kommer alla lurar du tittar på här leverera bättre bilder.
    Ska man ha en mobil med bra kamera (återigen subjektiv, så detta är vad jag tycker) så är det Nexus 5X som är närmast din budget.

    Jag kan rekommendera Honor 5X, körde en sån i flera månader och var nöjd med den. Riktigt bra batteritid, och helt ok kamera i mitt tycke. Men med dom krav du har så kommer nog alla telefonerna du nämnt fungera alldeles utmärkt.

    Om du känner dig osäker, så köp från ex. Netonnet då dom åtminstone har tillåtit öppet köp på mobiltelefoner, vilket elgiganten inte gör...Så du kan testa och lämna tillbaka om du inte är nöjd.

    Edit: Vad har du för telefon nu?
     
    Last edited: 19 jul 2016
    Honda gillar detta.
  10. Falukorvstjockisen

    Falukorvstjockisen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2015
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Okej då är jag med, denna telefon jag köper nu ska användas till en utlandsresa där det troligen blir mycket bilder. Och det blir den enda tekniska pryl jag har med mig.

    och sedan kommer mobilen ges till min mor som kommer använda den främst för att ringa, youtube, surfa och ta foton. Det enda hon ville ha var en rätt bra kamera, eftersom nästan alla telefoner klarar av det hon tänkt göra.

    Jag kör med iphone 6s men den är ju på lagning. Kameran på den är ju rätt bra. Men jag har läst att moto g4 plus ska ha nästan lika bra som 6s:an, är det så?

    får åka in i butik och titta på honor 5x och kanske g4 plus är kameran tillräckligt bra så kan det bli den.

    tack för hjälpen!
     
  11. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Bara baserat på detta så hade jag nog valt Nexus 5X....Eller kolla in Moto G4 Plus kameran presterar, finns väl en del tester/reviews ute för den nu som kanske kan vara till hjälp?
     
  12. Akibalo

    Akibalo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    G4+ har en jobbarkompis som äger en sådan och bilderna blir bra och framförallt så är den enkel i programvaran och han och teknik är som olja och vatten. Men han fixar den till fullo och lägger jag upp min s7edge för han att testa så ser han ut som ett ufo i ansiktet. Skulle lätt köpa en själv om jag behövde en reserv lur eller en om denna s7edge gick sönder.