Diskussion: Den stora tråden om Xiaomi Redmi Note 3

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av dalton, 4 dec 2015.

  1. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    antonholmstedt gillar detta.
  2. antonholmstedt

    antonholmstedt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    983
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

  3. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Provade just gå in i EDL igen och nu står det 9008 så jag tror inte det är det som är problemet
     
  4. antonholmstedt

    antonholmstedt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    983
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    Okej skönt det är ett gott tecken åtminstone att telefonen är okej :) Hjälpte det inte med nya miflash heller?
     
  5. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Nu jävlar händer det grejer, testade miflash betan som länkades och har i skrivande stund flashat i 300 sekunder så jag har ju kommit betydligt längre än tidigare när jag var fast på 26 :)
     
  6. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Jag såg just att jag glömt trycka i "clean all" och har istället "save user data" spelar detta någon roll?
     
  7. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    well det verkar som det fungerade men jag kan bara välja china som locale, vilket verkar lite skumt :S
     
  8. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Har ansökt att få låsa upp min bootloader så jag kan installera en clean rom för den officiella global romen jag har nu är full med skit jag definitivt inte vill ha och som suger musten ur den stackars telefonen. Jag hoppas jag får svar inom kort iallafall :D Allt verkar fungera iallafall så tack för all hjälp. Nu ska jag bara se om jag kan få rätt på det en gång till när/om jag får godkänt att låsa upp min bootloader. Lär höra av mig igen när det händer. Känns väldigt ovant med MIUI får jag nog säga efter att jag använt Samsung så länge. Det som retar mig mest är att allt som installeras läggs direkt på "skrivbordet" och göms inte undan som man kan välja att göra i samsungs ui t.ex, finns det någon vettig lösning på det här? Jag lär ju ha det problemet även om jag bytar till en clean rom skulle jag tro.

    En annan fråga finns det något annat sätta att låsa upp bootloadern utifall att jag antingen inte får något svar eller ifall det tar onödigt lång tid att faktiskt få svaret?
     
    Last edited: 2 aug 2016
    Ploki gillar detta.
  9. antonholmstedt

    antonholmstedt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    983
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    Skönt att det löste sig! Vilken version av miui står det att du har nu?

    Enklaste sättet att bli att bli av med att alla apparna lägger sig på skrivbordet är att installera Google launcher:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.launcher


    Det finns andra sätt att låsa upp bootloader men vad jag förstått ökar risken då att något går fel.
     
    Ploki gillar detta.
  10. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Nu står det att jag har MIUI Global 7.5 Stable (7.6.3.0 LHOMIDE)

    Har dock stött på en hel del andra problem. Jag får t.ex inte notifications till mitt Garmin Vivo Smart armband. Mail syns inte förens jag manuellt går in i min app och uppdaterar. Bluetooth connection tappas om jag stänger av t.ex Garmin Appen så den måste konstant vara igång. Samma med Min ljudboksspelare (Mort) om jag stänger av själva appen dör ljudet. Detta kanske är normalt men när jag hade Samsung hände inte detta :P det som retar mig mest är notification för Mail och att jag inte får en update i mitt armband. Några tips på hur detta kan lösas?
     
  11. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Hur funkar det med 4G för dig förresten?
     
  12. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    En snabb update. Jag får inga notificationer på något. FB chatbubblor dyker inte upp och ger ingen notis, FB ger ingen notis. Ingenting ger några notiser alls faktiskt. Och allting är startat allting har permission som jag kan hitta. Jag har gett allt till allt and still no cigarr.

    Fungera inte alls. Har H eller H+ som bäst. Vet inte vad det beror på faktiskt för jag bor hyfsat centralt i Malmö.
     
  13. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Konstigt. Testa att byta APN till 4g.tele2.se
     
  14. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Just bytat och startat om telefonen. Ingen skillnad tyvärr, fortfarande bara H+. Har läst att det verkar vara många med den officiella global romen som har haft strul med LTE nätet. Kan vara så att det löser sig längre fram när/om jag kan få in en bättre rom. Blev rekommenderad att testa xiaomi.eu versionen. Men det får jag ta sen när jag får svar från Mi huruvida min bootloader får låsas upp eller ej.
     
  15. Zeggi

    Zeggi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram
    ROM:
    Stable Xiaomi.EU
    Telefon 2:
    Xperia Z3
    ROM:
    Moonwalker
    Telefon 3:
    HomTom HT6
    ROM:
    Black Edition
    Platta:
    Xiami MiPad 2
    ROM:
    Xiaomi.eu
    Platta 2:
    Teclast X98 Pro
    ROM:
    Win 10 / Mirek Android
    det går flasha utan upplåst BL men rekommenderar inte det om man flashar romar och uppdaterar kernel samt recovery, utförde det själv och fastna i brickat läge fick utföra det där som länkades tidigare (var inte jobbigt men känns så där när man haft luren i någon dag).

    Vad gäller aviseringar som inte dyker upp finns det många guider för hur man löser för det är inget fel utan mer av en permission samt battery saver fråga.
    Facebook Messenger - Inställningar > Installed apps > Messenger > Aktivera Floating notifications.

    Övriga aviseringar.
    Inställningar > Battery & Performance > Manage apps battery usage > Choose apps > välj dem appar du vill få aviseringar ifrån omgående för i standard läget så är dessa under kontroll av MIUIS inbyggda power saver. antingen stänger man av hela power savern (vilket jag inte rekommenderar) eller så väljer man på app nivå vilka den ska undvika att blocka.
    bara välja app och välja No restrictions

    för övrigt finns även följande som jag själv valt att aktivera.
    Appen Security > Permission > Autostart > bocka för dem appar du vill ska få tillstånd att autostarta.
    I mitt fall har jag hangouts, inbox, messenger, instagram etc (Allt socialt som jag vill få aviseringar från)

    detta kommer definitivt lösa alla dina aviserings "problem"

    Finns även mobiler som saknar powersaver helt men får problem med aviseringar, hade en huawei H60-L02 som behövde låsa apparna i multitaskern går även göra i våra telefoner men inget nödvändigt om man utfört det jag skrev ovan. för att låsa en app i minnet klickar man på multiknappen (till vänster om hemknappen) och drar ner med fingret för själva appen man vill låsa i minnet (välj lock)
     
  16. Zeggi

    Zeggi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram
    ROM:
    Stable Xiaomi.EU
    Telefon 2:
    Xperia Z3
    ROM:
    Moonwalker
    Telefon 3:
    HomTom HT6
    ROM:
    Black Edition
    Platta:
    Xiami MiPad 2
    ROM:
    Xiaomi.eu
    Platta 2:
    Teclast X98 Pro
    ROM:
    Win 10 / Mirek Android
    skapade en tips tråd nu när jag ändå skrev svaret här :) Enjoy!
     
  17. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Jag fick rätt på det nu. Ingen aning om. Vad jag gjorde jag bara gav permission till allt i alla inställningar :P

    Däremot kan jag inte döda appar med den lilla X symbolen (när man trycker på knappen längst ned till vänster) för gör jag det mördar den tydligen allt och då försvinner notification och allting igen och jag måste starta om telefonen för att få tillbaka det hela. Ingen aning om vad det beror på. Så jag måste manuelt stänga ner varje app helt enkelt. Kommer ta lite tid innan jag vänjer mig vid den nya UIn känns det som.

    Har fått 4g att fungerar också. Vet inte hur det gick till men nu plötsligt går det. Ändrade APN till 4g.tele2.se ingen förändring och nu någon timme senare har jag 4g nät. Antar telefonen behövde lite tid att uppdatera sig :P

    Så nu verkar allt fungera iallafall fram tills jag. Måste börja om allting igen när bootloadern är klar så jag kan slippa all den här jävla bloatwearen som den här romen är fylld av :P
     
  18. Zeggi

    Zeggi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram
    ROM:
    Stable Xiaomi.EU
    Telefon 2:
    Xperia Z3
    ROM:
    Moonwalker
    Telefon 3:
    HomTom HT6
    ROM:
    Black Edition
    Platta:
    Xiami MiPad 2
    ROM:
    Xiaomi.eu
    Platta 2:
    Teclast X98 Pro
    ROM:
    Win 10 / Mirek Android
    Att mapparna inte stängs ner med krysset beror på att du antingen inte tryckt på krysset (vilket jag tvivlar) eller för att du låst apparna i minnet, om du har ett hänglås för respektive app drar du ner med fingret på appen för att släppa låset då ska dem stängas när du trycker på krysset. Jonoch en app som är igång (som du är i) stängs inte ner om du trycker på krysset, den hänger kvar och du måste ut ur appen till launchern och därefter kan du stänga appen :)
     
    Zappline gillar detta.
  19. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Ah du har missförstått vad jag menade med det lilla krysset. Jag kan definitivt döda alla appar med krysset men om jag väljer att göra det dödar jag verkligen allt inklusive att få push notiser och då måste jag starta om luren så jag kan få tillbaka det hela igen.
     
  20. d71

    d71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Jobbtelefon
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Övrigt:
    Nexus Player
    Gurex gillar detta.