Problem: Problem med slow motion-filmning

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av malexin, 17 jan 2016.

  1. malexin

    malexin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag reagerade i julas på att några av mina slow motion-filmer var väldigt hackiga och inte alls flöt på lika bra som tidigare filmer jag tagit, och efter att ha lagt över dem på datorn och tittat närmare på dem så fick jag min förklaring: de var inte filmade i slow motion alls! Trots att jag hade valt 120 eller 240 fps i kameran, så hade de filmats i 30 fps, men därefter spelats upp i ~14 eller ~7 fps för att se ut som slow motion, vilket förklarar hackigheten.

    7fps.png

    Efter att ha startat om telefonen provade jag att filma på nytt, och då blev det äkta slow motion, filmad i 240fps, uppspelad i 30 fps.

    Efter lite googlande visar det sig att jag inte är ensam, utan att detta är något som verkar drabba många personer (1 2 3 4 5 6 7 8) efter att telefonen varit igång 1-3 dagar, och den enda lösningen är en omstart. Det är extra störande att det inte går att avgöra om problemet har uppstått förrän man tittar på resultatet i efterhand.

    Alla som upptäcker att de också har drabbats av detta får gärna gå in och stjärnmarkera den här buggrapporten som rör problemet.
     
  2. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem, en omstart löser det för stunden, men då är ögonblicket man skulle fånga ofta över.. :(

    Telefonen är ju inte snabb på att starta om heller.. zzz.
     
  3. Oculus

    Oculus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2016
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 3a, Black, 64GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 3a, Black, 64GB
    Telefon 2:
    Nexus 6P, Graphite, 64GB
    Japp.. känd bugg på 6P.
     
  4. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Funkar detta utan problem via andra appar? Tex Camera FV-5 och liknande?