Seqr + NFC

Diskussion i 'Applikationer' startad av frippan, 26 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Gillar tanken på att betala med mobilen. Men även om nu SEQR skulle vara enkelt, smidigt och bra på alla sätt och vis blir man tveksam till att testa efter att ha sett SEQR Advanced blippa users märkliga marknadsföring.
     
  2. heeke

    heeke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Haha, nytt och fräscht i all ära.
    Den dagen det går fortare och smidigare att betala med mobilen än med plastkort kommer jag att göra det. Då får det i värsta fall kosta lite om det är så.

    Det är som sopsortering. Det gör jag för att det är mer praktiskt att slippa påsar som droppar matavfall för att köttbulleförpaktningen skurit sönder den. Inte nödvändigtvis för att det är bättre för miljön.
     
  3. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Ni är ena roliga och misstänksamma filurer här !
    Kan tänka mig att ni håller hårt i era plast CD-skivor och Vinyl-LP när ni lyssnar på Spotify i Androiden.
    Eller ni kanske aldrig övergav plasten för Spotify kan jag gissa mig till.
    För vad är Spotify ute efter ? (pengar ? er musiksmak ? eller bara göra något som är tekniskt möjligt ?)
    Vore intressant att höra era teorier om Spotify :-)

    Trist, nästan lite overkligt och otäckt att ni är rädda för det som är nytt. Framtidsfientligt.
    Trodde i min enfald att ni var intresserade av ny teknik att använda på era Androider.
    Svårt att veta om man skall skratta eller gråta eller bara ta sig för pannan.

    Svårlärda också, vet inte hur många gånger jag skrivit att det inte behöver kosta 29kr per månad.
    Det kostar enligt Docklands 29kr i admin avgift om man har Collector faktura.
    Men man behöver inte ha Collector faktura överhuvudtaget.
    Det är gratis om du kopplar mot bankkontot istället.
    Kostar något 99kr i affären och du köper det med SEQR så dras det inom ca 1-4 dagar 99kr från ditt bankkonto. Handlar du ingenting så dras det ingenting från bankkontot.
    SEQR har ingen månadsavgift eller årsavgift. Inga pålägg sker.
    Men du får betalt via Cashback.

    Vem betalar Cashback ? Tänk nu drzap ... hmmm vem kan det vara ?
    Rätt svar: Investerarna såklart !

    Här i tråden finns det ideer presenterade av drzap om att inga mellanhänder eller årsavgifter finns på plastbitarna. Bara ideellt arbete från plastarna för bankerna skull. Du tror väl att bankerna inte heller tjänar något på transaktionerna ?
    Eller så du att det bara är OK om banker och plastbitstillverkare tjänar pengar på transaktionerna ?
    Vem jobbar du för drzap, varför lägger du energi på plast ?
    Jag kan informera att det finns ännu flera mellanhänder utöver dessa två aktörer ovan som tjänar pengar varje gång du betalar med plastbiten. Alla mellanhänderna finansieras via avgifter som betalas utan att du ens vet om det. Det är inga små avgifter heller, och du ser dem inte.
    Avgiften som affärerna betalar dessa mellanhänder är inbakat i alla priser på alla varorna i affären.
    Så när du betalar något så betalar du också för en massa annat du inte vet.
    Att tjäna pengar på pengar kallas finans och är en del av kapitalismen.
    Den har drivit väst framåt i hundratals år. Tills nu.
    Nu får det vara nog tydligen. Komma och föreslå att man kan betala snart när överallt med sin mobil, redan år 2016 !
    Där gick gränsen för drzap, richards och några till ... ha mage att försöka tjäna pengar på mobil betalning. Vet hut SEQR!

    Hur tjänar SEQR pengar långsiktigt ?
    Jo, på samma sätt som ovan men man ger handlarna/affärerna betydligt mindre avgifter för att man har en egen teknik. På så sätt får man handlarna att sätta upp SEQR taggarna som är den egna tekniken som inte går via de dyra plastbitarna alltså. De lägre avgifterna ger möjlighet för handlaren om de är snälla att i slutändan sälja varor till lägre pris till dig drzaper.

    Jag är en inget annat än en lyrisk användare. Jag jobbar inte på eller för SEQR. Jag får inte ett öre för att skriva det jag skriver. Hållit på och betalat med SEQR i ca 3år nu. Det enda jag får betalt av SEQR är 3% Cashback. Insåg nu när Blippa betalning kom till SEQR i juli 2016 att jag fortfarande tycker det är lika roligt att betala med mobilen. Jag vill ge tillbaka till SEQR genom att försöka
    sprida ordet om hur kul det är helt enkelt ! Jag hoppas att jag lyckas förmedla det tillsammans med information om hur man gör saker och vart information finns. Det finns ingen direkt sammanhållen information på nätet om hur man kommer igång skrivet av någon annan än SEQR själva. Därför svarade jag så pass utömande för jag tycker inte att SEQR lyckats med en snabbt sammanfattande instruktion.
    SEQR är inte bra på att göra reklam för sig själva. SEQR är långt före sin tid och har bara blivit bättre och bättre med åren. Nästan all personal i affärerna är nu vana med SEQR.
    Och nu i juli 2016 infogde SEQR även NFC contactless, "Blippa" teknologin i SEQR. Lysande och snyggt gjort !

    Att jag kallar mig SEQR Advanced Blippa user är för att jag var bland de första i Sverige att börja göra Blippa transktioner med mobil. Utöver det har jag använt SEQR:s egenutvecklad betalteknik i ca 3 år nu, alltså den som inte är "Blippa".

    SEQR är en gamechanger.

    Sällan man får uppleva så brillant och användbar teknik och ha möjlighet att genom användning
    se hur den utvecklas och blir bättre och bättre. Nu har ni kunskapen.
    Det är upp till er att göra något med den.

    Annars håll kvar vid plasten.
    Men snälla håller er till ämnet och sluta prata om plasten.
    Skapa en tråd som pratar om plast istället.
    Ämnet i denna tråd är SEQR + NFC.
     
    6150 gillar detta.
  4. hsjovold

    hsjovold Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Reklamen i den här tråden gör ju inte direkt att man blir mer sugen på Seqr. Jag hade bilden av att det var ett vettigt företag, men SEQR advanced Blippa User ger ju inte den bilden direkt.

    När bankerna eller Visa/Mastercard kommer med egna lösningar som verkligen innebär att telefonen blir en direkt kopia på kortet blir det riktigt intressant med mobil betalning. Till exempel skulle man i kassakön kunna knappa in sin kod på Mobilt BankID och lägga in ett belopp som får dras inom 15 minuter (t.ex. på Ica så kanske man säger 1000 för att ha marginal uppåt). Sen när man är vid kassan så blippar man och sen är man klar och kan gå eller packa i varorna. Sen kommer kvittot på mail eller liknande.

    Man borde inte behöva blanda in ett ytterligare företag för att betala med mobilen.
     
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag kan hålla med om att SEQR tyvärr är dåliga på information.

    Jag föll för alla de vackra orden i denna tråd och installerade SEQR i mobilen. Det gick bra även om anvisningarna kunde varit tydligare. Jag har kopplat SEQR mot mitt bankkonto.

    Idag hade jag ärende till IKEA och tänkte testa SEQR men upptäckte att IKEA inte stöder det. Personalen såg ut som levande frågetecken när jag pratade om SEQR. Så allt det vackra talet om hur många ställen man kan använda SEQR på får man ta med en nypa salt verkar det som.

    Och där tycker jag SEQR:s info är ganska dålig om vilka affärer som stöder SEQR. Det finns ingen lättfattlig lista över butikskedjor eller liknande. Det finns en kilometerlång lista över alla enskilda butiker över hela Sveriga att bläddra i. Något man knappast gör på mobilens lilla skärm. Det finns också en karta som dock inte verkar fullständig. T.ex. finns inga ICA-butiker utmärkta på kartan men alla ICA-butiker skulle väl stödja SEQR?

    Nåväl, jag brukar handla min mat på Willys så jag tänker prova nästa gång jag kommer dit. Jag tänker ge SEQR en chans men som sagt, informationen kunde varit bättre.
     
  6. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Lägg ner, du är helt klart anställd att "sprida reklam" på olika forum. Att tro att du kan lura i oss något annat är befängt.
    Självklart får man betala för bankkort, det vet alla och ingen bank förnekar detta. Priserna skiljer mellan bankerna men alla är öppna med detta faktum.
    Dina uppdragsgivare är däremot ej öppna och i den reklamdynga du sprider här hävdar du att det är gratis att använda denna tjänst. Till och med att man skulle få 3% kickback. Du hänvisar till god kapitalistisk sed att tjäna pengar på pengar och samtidigt hävdar du att det är gratis och du får pengar tillbaka. Om detta stämmer går investerarna back varje månad och så dumma är de nog inte. Alltså tillkommer ytterligare dolda kostnader för användaren och handlaren förutom de som du ändå betalar till din bank.

    Du hävdar att det skulle vara kul och sci-fi att betala med mobilen. Kanske om man har en mobil som inte klarar av att köra ett enda spel så skulle det vara på sin höjd en lätt förströelse. Att det skulle kännas sci-fi är rent löjeväckande. Skall du fixa nåt i närheten av denna känsla så kan vi prata bio-chip istället.

    Om man sen kollar lite på ren säkerhet är en app aldrig lika säkert som ett kort, det har redan funnits ett antal fall där ser appen blivit hackad och kopierad av mindre nogräknade element. Något som är betydligt mycket svårare med ett chip eller speciellt ett bio-chip.

    Det verkar på din sista kommentar att du anser att man inte skall diskutera nackdelar och alternativ i tråden utan alternativen skall vara i en egen tråd. Dessutom dök du helt plötsligt upp här och har enbart kommentarer i denna tråd. Detta bevisar än en gång att du är anställd som tyckare på forum, det är inte bra för anställda tyckare att negativa saker framkommer om det de gör reklam för.
     
  7. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Till hsjovold:
    --------------------------------------------
    Svårlärt som sagt, jag jobbar inte med eller för SEQR.
    Jag får inte betalt av SEQR.
    Vill bara informera om att det är roligt att betala med mobilen och att du inte behöver vänta på framtiden !
    Den har varit här länge nu och är bara att börja använda.

    hsjovold,
    Kan inte du skapa en tråd som hyllar att allt skall vara som det alltid varit.
    Storbanker och två plastbitstillverkare, det räcker så.
    Ner med alla nya Fintech bolag ! Ner med all utveckling !
    Nytt litar vi inte på ! Fy på er som tänker nytt och utmanar hegemonin :-)

    Edison sa, likström är bäst och se vad som är installerat i hela New York. Likström !
    Tesla sa växelström är bäst och effektivast. Växelström är livsfarligt sa Edison.
    Växelström är för svårt, sa Edison. Du har fel om växelström sa Edison och du jobbar på mitt företag.
    Likström och inget annat gäller. På sin dödsbädd skall Edison ha erkänt att Tesla hade rätt.
    Sen hoppas jag att du vet hur det gick med likström vs växelström.

    hsjvold, dina plastbits köp dras från ditt bankkonto. (Om du inte har kreditfaktura)
    hsjvold, dina SEQR köp kan dras från ditt bankkonto. (Om du inte har kreditfaktura)

    Du kan behålla plasten och betala din årliga avgift.
    Samtidigt kan du ha kul med SEQR gratis.
    Det ena motsäger inte det andra. Du kan ha båda.

    Försök att tänka dig in hur mycket kunskap och teknik försprång
    SEQR har byggt upp under åren i oerhört svårjobbad miljö. De är fantastiska !

    --------------------------------------------


    Till svenix:
    --------------------------------------------
    svenix, du kan direkt här och nu få info om var SEQR fungerar bäst.
    Det är på Hemköp och Willys.
    Frågar du någon annan SEQR användare kan du säkert få en annan rekommendation.
    Men jag tror att många skulle hålla med mig.

    Vad gäller den långa listan använder jag den oftast för att snabbt få en bild över vilka kedjor som har SEQR. Långa listan gäller alltså butiker med SEQR:s egen teknik kallad "Scanna och betala" (Tekniken kan även NFC) Då är det SEQR taggarna du betalar mot och inte mot kortterminaler.


    Gör så här på Willys och Hemköp: Scanna SEQR taggen vid kassan. Då står det i telefonen ungefär: "Väntar på belopp". Gå och packa dina varor. När kassören är klar så säger du att du vill betala med SEQR. Då trycker hon/han på SEQR och beloppet poppar upp i den telefon.
    Du godkänner beloppet med din SEQR PIN kod. (Ej med "Blippa och Betala" PIN koden).


    Det som hänt i juli 2016 är att SEQR nu även kan betala mot kortterminaler med NFC Contactless "Blippa och betala" teknik. Än så länge fungerar det bara i tre kedjor. Alla ICA, Elgiganten och Starbucks butiker. Dessa kedjor har aktivt bett sina leverantörer slå på detta.
    Det är i dessa du använder "Blippa och betala" PIN koden. Läs min instruktion noga i början av denna tråd.


    Men handeln och kortteminal leverantörerna kommer att starta flera kedjor innan och i 2017.

    IKEA skulle kunna vara en av dom kedjorna såvida de inte bestämmer sig för att införa SEQR:s egen teknik. Då kommer de säkert inte att brådska med "Blippa" tekniken i kortterminalerna.
    Men det är bara ren spekulation. Jag jobbar som sagt inte på SEQR.

    Det kan ta några försök innan blir van svenix, kul att du tog steget !

    Ett grunddtips är att starta appen medan du går till butiken.
    Se också till att skärmen på din mobil inte timear ut på 1-2 min och går ner i skärmlås allt för snabbt.
    Detta för att du skall kunna appen framme aktivt under betalning.
    Det funkar ändå men då slipper du ge skärmkod under betalning.

    SEQR:s egen teknik som Willys och Hemköp har är enklare att betala med än "Blippa och betala" på just ICA eftersom man måste få ICA kassörskan/kassören att trycka på rätt sätt. KORT, ENTER, ENTER.
    Följ instruktionen i början av denna tråd noga så blir ICA ingen match heller.

    Lycka till, blir kul att höra din rapport !
    Inte bara efter första betalning utan även sedan längre fram när du blir mera van.
    Det vara länge sedan jag var nybörjare så jag kan ha glömt bort sådant man kanske funderar på ...
     
  8. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 354
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Säkert en spännande teknik. Jag är en early adopter i mycket när det gäller teknik. Har redan haft Seqr men har de inte längre för det sög då. Kul att det har förändrats!

    När jag läser sånt här trams blir jag inte ett dugg sugen på det.

    Var istället öppen med att du får betalt på ett eller annat sätt från Seqr.
     
  9. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Nackdelen med plastkort är att du måste ha det med dig. Mobilen har man ju iaf med sig ju, onödigt då med plastkort när SEQR finns!

    Jag använder dock både plastkort (SJ Prio Mastercard) och SEQR.
     
  10. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det är alltid kul med innovation men personligen ser jag inte hur detta kan "hjälpa mig" i vardagen.

    Är det möjligtvis så att vi har hittat på ett problem som inte finns?
     
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Problemet i dagens samhälle är ju att detta blir ytterligare en grej man ska ha koll på. När det har spridit sig mer så att mobilbetalningar mer eller mindre kan ersätta "en plastbit" är det ju något som blir aktuellt för majoriteten.

    Nu blir det ju som att man ska ha med sig ett kort samt mobilen och då inför varje butik kolla, tar denna SEQR-betalningar? Vid kassan fråga om NFC är aktiverat i kortterminalen.

    Som Apple Pay och Samsung Pay fungerar, så är det mycket smidigare. Håll telefonen mot betalterminalen, håll fingret på fingeravtrycksläsaren. Klart. Inte en extra app som ska öppnas, extra pinkoder osv.

    Bra tanke - men det är inte enkelt nog. Det ersätter inget som det är idag, utan är ytterligare ett betalsätt som dessutom kräver att man fortfarande betalar dessa avgifter till bankerna som du pratar om.
     
    maccis, e7andy och indika gillar detta.
  12. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag har familj och företag vilket gör att jag har 3 "plastbitar" för att dra pengar från rätt konto när jag handlar: ett kort för privat konsumtion, ett för familjens kostnader och ett för företagets.

    Såna här lösningar fungerar ganska dåligt då. En lösning hade varit att man kunde byta bankkonto när man betalar men SEQR tillåter bara ett kopplat bankkonto.
     
    6150, maccis och indika gillar detta.
  13. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    En annan väl fungerande och väldigt spridd konkurrent till denna app är swish företag!

    Fler och fler som hoppar på swish företag då det är smidigt och framför allt helt öppet med vad det kostar för företagen att använda. Swish växer bra utan reklamchattare, de är kopplade till mobilt BankID och stöds av de flesta banker. Då många redan har swish i mobilen har denna teknik direkt en större kundbas.

    Det finns alltså inte någon stor användning av det denna reklamman försöker sälja in då det redan finns swish, Apple pay och Samsung pay som är smidigare än det hen försöker sälja.
     
  14. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Till indika:
    -----------
    Betalning har alltid varit en fråga.
    Om du bara kunde ana hur mycket teknik det ligger bakom varje transaktion som görs oavsett betalmedel. Till och med kontanter har teknisk koppling idag.
    Dock inte om du betalar kontant på en privat loppis.

    Det hjälper dig i vardagen på så sätt att användarupplevelsen när du gör det vardagliga betalandet blir mycket roligare! Där har du anledningen ! Det säger bara Blipp ! Och allt som behövdes var den där telefonen du alltid bär på.

    Om du bara Blippar när du är på rätt humör kan du dessutom ha kvar din plastbit och dina kontanter samtidigt !



    Till Cupcakes:
    -------------
    Vilken tung och trött start på ditt inlägg Cupcakes.
    När du vet vilka som har SEQR alternativt kortterminaler som kan Blippa så kan du i stadsregioner hantera i princip hela din ekonomi via SEQR nu, idag, 2016. Resten som inte kan SEQR kör du med plastbiten eller kontanter.

    Du behöver bara kolla en gång vilka som klarar SEQR i de områden där du befinner dig.
    Så jobbigt är inte det CupCakes.

    Apple Pay, Samsung Pay, Apple Music och iTunes.
    Fy på er Spotify och SEQR. Små svenska uppstickare som gör att folk måste tänka om. Fy skäms !
    Snabbrörliga är de också. Vet hut. Ni är så jobbiga för oss som bara gillar riktigt stora bolag och deras lösningar.

    SEQR funkar med fingeravtryck i din iPhone 6s. Ladda ner senaste versionen.
    SEQR halverar transaktionsavgifterna för handlarna med sin egen teknik.

    Du missar huvudpoängen och den viktigaste anledningen av dem alla, det är kul att betala med SEQR !
    Det kanske kan pigga upp dig och ge dig energi Cupcakes :-)



    Till e7andy:
    ------------
    Jag har funderat på detta också.
    Då kommer du vid varje köp behöva göra ett aktivt val om vart du vill att pengarna skall dras ifrån.
    Gissar att SEQR kommer göra detta möjligt men att de bedömt att det är en liten grupp som har detta behov. Du kan ju i viss utsträckning själv flytta pengar mellan bankkonton.
    Du kan ju som tröst använda SEQR privat tillsvidare.
    Ett alternativ är att du har två telenummer och två telefoner.
    Då kan du ha SEQR riktad mot två olika bankkonton.

    Gissar också att de i övriga EU länder utom i Sverige kanske gör en simpel bankapp inuti SEQR eftersom där har de möjlighet att direkt accessa bankkonton via SEPA systemet. Då kan du flytta pengar mellan dina konto. Sverige har också SEPA på gång, som sista land i EU.
     
  15. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Där kom det sista beviset på att du är en anställd dyngspridare. Du låter så ekonomiskt kunnig (copy paste ur manus) men missade det enkla faktumet som e7andy nämnde att han hade privat och företagskort. Mellan dessa kan man INTE flytta runt pengarna lättvindigt, det vet alla med lite ekonomisk kunskap. Alltså har du inte ens den koll du vill ge sken av när du copy-pastar från ditt manus.
    Lägg ner denna bluff nu och återgå till att terrorisera Flashback, Facebook och Twitter istället.
     
  16. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det är säkert skojigt.
     
  17. hsjovold

    hsjovold Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Man kan alltså inte ens välja mellan olika bankkonton med Seqr? Det är ju en förutsättning. Annars måste man ju ändå ha med de andra korten. Då blir ju appen helt värdelös.

    Sen är frågan om Seqr får fler användare av att deras anställda är dryga mot folk på olika forum.
     
    drzap och maccis gillar detta.
  18. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 354
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    All den badwill seqr fått i denna tråd kan knappast varit syftet med att anställa hen. Vi kanske ska posta länken till tråden till Seqr så hen slutar [emoji6]
     
    osvanberg och drzap gillar detta.
  19. SEQR advanced Blippa User

    SEQR advanced Blippa User Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Till hsjovold:
    --------------------
    Majoriteten har ett lönekonto.
    Mot det kontot kan du koppla SEQR.
    Majoriteten är privat användare.

    Du kommer ändå att betala alla dina plastbitars räkningar och drag från det kontot i slutändan.

    Du behöver inte tänk så på plast steget när du har SEQR.

    Känns som ni inte riktigt vill förstå hur bra SEQR är ;-)
     
  20. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Haha [emoji23] men är det här för himla tråd?? [emoji85] Komiska resonemang av "proffset" dock.

    Jag har oxå varit sugen på testa Seqr av och till genom sista åren. Men efter att ha läst all snedvriden propaganda här lär jag aldrig ens testa.

    Så skälet till att nyttja skulle va "att det är kul att betala så"? [emoji23] shit. Sluta. Det dummaste jag hört. Det måste va enklare, smidigare, bättre, säkrare & billigare - inte" kul". Och "starta appen gärna på vägen till affären" och "se till att skärmen inte släcks". Ja guuud ja, verkar ju smidigt & klart enklare än att betala med sitt visakort. Ehh nej.

    Hemköp där jag bor har haft lösningen länge vid sina kassor, men alla gånger jag har frågat om hur det funkar ser de ut som frågetecken och vet abslout noll om det hela. Så ja.... Omogen teknik är bara förnamnet.

    Dessutom; pengarna dras ju inte direkt från bankkontot [emoji21] = går helt bort för mig. Så kommer jag aldrig välja att ha det så länge det finns alternativ som dras/reserveras omgående.

    Så... Tack för en "bra" (kul om inte annat) tråd. Nu vet jag säkert att jag inte vill ha Seqr [emoji120] [emoji106].
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.