Volym-app som kan sänka min-volymen mer än OEM

Diskussion i 'Applikationer' startad av ScoobyBear, 15 jul 2016.

  1. ScoobyBear

    ScoobyBear Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 7 Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 7 Premium
    Telefon 2:
    Asus PadFone 2
    Min Honor 7 har en löjligt hög minimum-volym på ringsignal och meddelanden. Jag tycker inte att grannen eller kollegan i rummet bredvid ska behöva höra när jag får ett SMS men vill inte ha telefonen på ljudlös.
    Det märks framförallt när jag har en egen mp3-fil som signal.

    Finns det någon bra app som råder bot på detta? Eller ännu bättre om det går att "hacka" telefonen på något sätt.
    Har pratat med Huawei men de rycker bara på axlarna och tycker det ska vara så.
     
  2. foppson

    foppson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med P8 lite, jag testar "Fine Volume Control v2" för tillfället, gör sitt jobb men man får kolla ibland att volymen inte ändrats av misstag.
     
  3. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 505
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    Använd en egen ringsignal (mp3) med lägre volym på fungerar ju också. Lätt att editera volymen på mp3.
     
  4. foppson

    foppson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    På min så är lägsta väckarsignal typ 23%, sms på lägsta nivå meddelade halva Willys och när jag fick ett mail om en ny geocache så tutade signalen hejvilt så att alla på mejeriavdelningen vände på huvudet. Jag har Android 6.0 på min P8 lite om det är någon skillnad.
     
  5. ScoobyBear

    ScoobyBear Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 7 Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 7 Premium
    Telefon 2:
    Asus PadFone 2
    Jag har också provat Fine Volume Control och delar din uppfattning. Den gör det den ska men man kan inte lita på den :( Jag hoppas kunna få tag på någon bättre men det är den enda jag hittat som gör det jag vill.

    Tanken har slagit mig och det borde fungera. Men det känns mer som en workaround än en lösning.

    Känner igen det där :(
    Min hade Android 5.0.2 när jag köpte den och den har genomgått 3st uppdateringar sedan dess. Ingen av dem har gjort någon skillnad på volymen. Nu har den någon version av Android 6.0.

    Det är trist att en så pass vital funktion ska vara så dålig på en annars mycket bra telefon.
     
  6. ScoobyBear

    ScoobyBear Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 7 Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 7 Premium
    Telefon 2:
    Asus PadFone 2
    Jag använder nu en app som heter Extra Volume Simpe för att sänka signalerna. Den är inte riktigt lika bra på finjustering som Fine Volume Control men den gör jobbet och är gratis. Jag tycker den verkar lite mer stabil också.

    Jag har också dragit iväg ett gnäll-mail till Huawei i Kina. De har inte svarat men man kan ju hoppas de gör något åt detta i nästa uppgradering så man slipper ha en extra app körandes i bakgrunden.