Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. alna6431

    alna6431 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Jag hoppas verkligen på det, jag satte min note 4 på blocket för 3000kr. Trodde det skulle ta sin tid att sälja, 18 timmar efter så är min note 4 borta och sitter med en Iphone 5s som backup telefon :(

    Håller tummarna att det inte blir förseningar!
     
  2. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 850
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Har inte ens blivit uppringd efter att ha missat samtalet i tisdags. Nu ska jag iof inte fullfölja beställningen (troligtvis) men undrar iaf när de tänker ringa tillbaka.
     
  3. Rocky-Egino

    Rocky-Egino Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    bernard gillar detta.
  4. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Kolla upp täckningen där du brukar vara .
    Telia /halebop har tidigare varit överlägsen i tex norra Sverige och inåt landet
     
  5. Rocky-Egino

    Rocky-Egino Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag bor i centrala Göteborg. Det verkar som att Telia (Halebop använder Telias nät) har snabbare nät enligt bredbandskollen.se. Någon som har erfarenhet av tre och kan säga om det är värt?
     
  6. joström

    joström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2014
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 11 (2018)
    Jag har 3 privat och telia i jobbluren, bor i Jönköping. Jag tycker att jag har snabbare nät och bättre täckning med 3 och även bättre ljudkvalitet i samtal, tror inte att det är min jobblur som är problemet för har testat med flera. Det kan ju säkert skilja sig mot hur näten är i Göteborg men detta är min personliga uppfattning.
     
  7. alterswede

    alterswede Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    121
    Telefon:
    iPhone XS Max 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS Max 256gb
    Nu är jag inte så insatt i hur samsung har uppdaterat s7an, men vet att den hade/har problem vid lansering med RAM-minnet. Har samsung fixat minnesproblemet på s7an, för det verkar vara samma på note 7.

     
  8. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Tests o anmäl via Elgigantens förköp. De säljer nog också Halebop. Fast kanske inte student. Är du snabb får du både vr och kanske även value pack
     
  9. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 850
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Missade samtalet från Elgiganten nyss igen, det är nog inte meningen att jag ska köpa en note 7 :)

    Innan jag gick över till iPhone hade jag en note 4 som jag "tröttnade" på ganska snart. Är rädd att samma känsla inträffar med en note 7. Gör mitt val när elegiganten ringer igen, lutar åt ett nej. Kör ni andra vidare?
     
  10. TJarven

    TJarven Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2013
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Du verkar vara hopplös på att svara. Kanske behöver du ingen mobil alls :)
     
  11. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER


    Tröttnar du inte på iPhone?
     
  12. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 850
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Hehe. Stod ute o tömmer poolen så jag hörde ingenting.

    Men visst, egentligen behöver man ju ingen ny mobil, men det är ju kul.
     
  13. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 850
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Både ja och nej.

    Men eftersom jag kör iPhone, iPad, Apple tv + att alla i familjen kör iPhone så är det faktiskt smidigt.

    Ibland saknar jag funktioner från android men gillar iOS också. Tycker bara det är synd att samsung gör snygga prylar. Hade iPhone 7 sett ut som en note 7 hade jag inte ens funnits i denna tråd. Sen så hade jag såklart önskat att en iPhone hade lite under huven, tex en bättre ppi i skärmen.
     
    Hunter78 gillar detta.
  14. Dizzy

    Dizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    S2, Note 2, S7 edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S2, Note 2, S7 edge
    Info:
    Twrp & root rocks
    Jag beställe via Note 7an via Telia då jag inte är intresserad av VR-kitet eller Valuepack (det skulle vara den trådlösa laddaren isåfall) och med telia kostade Note 7an ~6500:- (2års bindningstid, 12Gb/mån)
    Telenor: 2års bindningstid = ~7700:- 12Gb/mån
    Tele2: ingen bindningstid = ~ 8600:- 20Gb/mån
    Comviq: går ej beställa.
    Tre: ~2400:- (endast 100kr!! extra i måndaden för telefonen i 2 år). 20Gb/mån. Dock så "brandar" de telefonen .... det är jag allergisk mot.
    Netonnet: ~7500:- med tele2 20GB o 2år bindning.
    Elgiganten: 8600:- utan abonnemang och bindningstid

    Normalt brukar jag inte ta telefoner med bindningstid, MEN eftersom jag köra med plånboksfodral till nuvarande Note2a och ska fortsätta med et på Note 7an, så är sannolikheten att telefonen ska bli kaputt liten, så en rabatt på 2100:- hos telia är ju inte fel då.

    Sen till råkar mitt hus var i radio skugga och endast tele2 och telia fungerar (endast 1-2 "pluppar" av 4) ... tyvärr inte tre, eller telenor (även om deras täckningskartor säger annat)

    Nu till det märkliga .... beställde Note 7an den 8:e (i måndags) och enl leveransinfon på "mitt Telia" så ska jag få telefonen på måndag .... nu är jag dock tveksam till det ... men vi får se.
     
  15. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Jag har faktisk tröttnat lite på Apple med deras iOS som ser likadant ut nu som för 9 år sedan! Dock sitter jag delvis i Apple ekosystem!

    Sedan gör Samsung det lite lättare att switcha genom att göra så pass bra produkter som S7 edge och Note 7!
    Dock tror jag kommer tröttna på android speciellt på Samsungs sega uppdateringar vilket var en av anledning jag en gång i tiden gick över till Apple!

    Men nu vill jag ge Androidtelefoner en chans med Samsung och se om det är bättre nu än innan!

    Det egentliga jag saknar på iPhone är två saker
    1) kunna spela in telefonsamtal på samma enkla sätt som på android. T.ex. Samtalsinspelning - ACR
    2) kunna endast backupa sms/mms direkt till iCloud utan att använda iTunes. Alt till vilken annan cloud service som man behagar t.ex. OneDrive, Google drive eller dropbox.
     
    mange76 gillar detta.
  16. Axl183

    Axl183 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Beställde min på Elgiganten, valde att förlänga mitt abg på Halebop. 270x24= 6480 för telefonen. Tillkommer kostnad för själva abg på det. Fick både VR och value pack. Samt en Urban ears powerbank för en 400 hundring samt 15 Gb surf. Bara tacka och ta emot.
     
  17. Rocky-Egino

    Rocky-Egino Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för hjälpen! Det blev Halebop tillslut ändå, med studentrabatt och lite extra efter ett gott samtal :)
    Återstår att se när leveransen kommer, valde en svart.
     
  18. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Nu är min också beställd via Elgiganten. Blev lite paff när faktura inte gick igenom. Inga betalningsanmärkningar, inga lån. Har inkomst av fast anställning + egen företag med 2015 taxerad inkomst på närmare 800'. Blev jag verkligen nekad eller kör de fulspel? Fick då ge mina kortuppgifter så de kunde dra pengarna direkt.
     
  19. TJarven

    TJarven Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2013
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Bedrövligt! Vad fick du för leveranstid?
     
  20. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Jag är i samma läge som dig. Dock har jag förbokat via Elgiganten och fick både Gear VR och Value Pack.
    Har själv en iPhone 6s just nu som jag är jäkligt nöjd med. Allt bara flyter på. FaceTime, AirPlay och iMessage är ju riktigt trevliga funktioner iOS har.

    Har själv haft både S7 och S7 Edge men efter några veckors användning av dessa så återgick jag tillbaka till min 6s. Kan inte peka på exakt vad som gjorde att jag inte behöll S7an men 6s kändes helt klart rappare i det dagliga användandet. Dock kan det bero på att jag inte är lika van med android som iOS.

    Egentligen är Note 5 den ända luren som har fått mig att tveka att gå tillbaka till iOS.
    Note lurarna erbjuder något annorlunda med pennan.

    Min plan just nu är att jag får hem min Note 7 från Elgiganten men väntar några dagar med att packa upp den för att se vad Apple lanserar nu i början på september. Som sagt iPhone 7 kanske inte kommer erbjuda någon större designförändring men däremot tror jag att både hårdvaran och speciellt kameran kommer snäppas upp ordentligt.

    Oavsett hur det blir så vet jag att om inte iPhone 7 lockar så har jag en riktigt fin Note 7 black onyx hemma som jag kan packa upp :).
     
    tomishu, mange76 och TJarven gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.