Fråga: Skärmskydd

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av dalton, 6 maj 2016.

  1. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Kan rekommendera mitt skydd som jag länkade till i tidigare inlägg... Hade exakt samma upplevelse som du förut. Nu efter ca 3 veckor så är jag kanon nöjd med skyddet.

    Hade problem förut också med att få till "a" osv... Borta nu.
     
  2. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Funkar det med skal??
     
  3. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Har bara Samsungs clear view cover och det funkar kanon. Glaset bygger väl på någon pytte millimeter tror jag.
     
  4. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett panzer tempered glass idag på elgiganten för s7 edge. Eeeeeh har jag fått fel i förpackningen eller täcker den bara i mitten av skärmen? Skyddet slutar ju låångt ifrån edgen? Säkert en halv centimeter innan edgen ens börjat böja sig. På samsung tangentbordet börjar skyddet där A knappens högra sida är.. väldigt vackert!

    Den här åker tillbaks till butiken direkt...rena skämtet ju.

    Edit: funkar ju kanon med skal för den täcker ju inte uppe o nere mer än nödvändigt men sidorna behöver ju va bredare så nej inte för mig det här.
     
  5. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Låter som att du fått ett för vanliga s7 och inte för edge? Stod det edge på kartongen? Min skyddar hela displayen... Även kanterna... Från topp till tå så att säga?
     
  6. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Är det som du säger så skulle jag också lämna tillbaka det... Så är inte mitt! Måste som sagt vara fel kartong eller felpackad.
     
  7. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Går ditt ut över edgen över HELA skärmen? För även på bilden på kartongen så täcker inte skyddet skärmen. Trodde det bara var bilden som var så men mitt skydd är så. Och även märkte jag nu vanliga S7 köpte jag till frun panzer oxå. Likadan. Täcker inte hela skärmen
     
  8. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Är din i glas då verkligen? Eller plast?
     
  9. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Köpte ett sånt som mitt första glas. Den modellen ska vara sådär, inget vidare faktiskt..
     
  10. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Ajjemen, mitt är i glas och täcker hela skärmen och även edge kanterna... Aja, bara att beklaga att du inte fått samma som jag rekommenderade. Men om det är som du säger så skulle jag också lämna tillbaka det... Stod det verkligen edge på kartongen?
     
  11. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Du får gärna utveckla mer? Säger inte att det är bäst... Men jag har inga negativa vibbar av det?

    Ska väl dock nämnas att jag inte "tappat" mobilen än, så jag vet inte hur glaset klarar av en sådan smäll...
     
  12. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Svårt att säga så mycket men det har både fördelar och nackdelar så klart.

    Fördelen med det glaset är ju att man utan några som helst problem bör kunna använda alla former av skal samt att det som det bör faktiskt klistras på skärmen och inte kanterna som de heltäckande glasen gör. Vad jag kan minns så var bilden genom glset helt klar också utan någon form av regnbågsmönster eller glittrig effekt under. Touchen på glaset funkade också fint.

    Nackdelen är väl egentligen bara en men tillräckligt irriterande för mig att inte vilja ha ett sådant glas igen. Nackdelen är givetvis kanterna. Som du säkert märkt så blir edgen på telefonen oskyddad och det skapar för min del en väldigt obehaglig kant. Jag tänker också att om jag ska skydda telefonen med glas så vill jag helst täcka hela den främre ytan på displayen,en repa uppe vid kameran är liks mycket repa som en som sitter centrerat i skärmen för mig..

    Glaset levde i någon timme bara på min diplay innan det for åt f**.

    Hoppas att det var något i stil med det du eftersökte. :)

    Edit: Panzer glass har oliks modeller till våra edge telefoner. Dels den modell som diskuteras ovan samt en som täcker hels skärmen men med kompromissen (som alla andra) att det bara är fästmassa i de yttersta kanterna på edgen samt på de färgade områdena

    Edit 2: se skillnaden på följande länkar

    http://www.elgiganten.se/product/mo.../panzer-glass-skarmskydd-galaxy-s7-edge-svart

    http://www.elgiganten.se/product/mo...7E/panzer-glass-skarmskydd-galaxy-s7-edge-vit
     
    Last edited: 15 aug 2016
    Cobraz gillar detta.
  13. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Haha, jo det är den på första länken som jag pratar om...
    Den andra ser ju för taskig ut!
     
  14. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Okej, GPEL gen 2 har nu åkt av. Fick regnbågseffekt och sämre och sämre touch på kanterna. Och så kom det fukt mellan den och skärmen när jag filmade barnen som lekte i poolen... :-/

    Verkar ju inte finnas något vettigt skydd alls till S7E :(
     
  15. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    nej det är svårt :(. men som jag och någon annan nämnt tidigare i tråden tror jag kanske det här (zagg hd dry) är det bästa alternativet än så länge, iaf om man vill ha skal: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3525621&ref=192

    den här typen av skydd har jag alltid haft otroligt svårt för, ni vet den där närmast klibbiga känslan *ryyyyyys* :scared: - men det här är inte alls lika illa. både dottern och jag har varsitt på våra s7e och hon som om möjligt är en ännu större hatare av klibbiga skärmskydd accepterar sitt också. obs! att det måste vara just hd dry, det är det som gör skillnaden - zagg original är lika vedervärdigt som det alltid har varit.

    det värsta med det här skyddet är faktiskt att det är ett helvete att sätta på det, då den gula skyddsfilmen för skärmskyddet har en starkare vidhäftning till skärmskyddet än skärmskyddet har till skärmen, man får gnugga och svära ramsor kan jag lova och en del bubblor lär det bli också - men dessa försvinner så småningom. är de många och lite större försvinner de inte inom de 24-48 timmar som anges i bruksanvisningen, men till slut försvinner de iaf.

    jag gjorde så senaste gången att när jag skulle dra av den gula skyddsfilmen så drog jag den jättesakta och gnuggade ner skärmskyddet igen med en mjuk putsduk vartefter det ville följa med den gula filmen upp, det funkade någorlunda åtminstone. men vill ni testa detta skydd - vilket jag ändå under rådande omständigheter måste rekommendera - så sätt av en bra stund i lugn och ro för att göra det.
     
  16. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Köpte först ett glasskydd på kjell för 199. Det va skit få det inte satt i kanterna. Fick därför byta till ett invisibleshield hd dry som skulle vara så bra. Kom hem och skulle sätta dit skiten och det lossnade inte från själva plastbiten som man ska dra av om man säger så. Fastnade på vissa ställen men inte överallt vilket resuterade i att det blev skrynkligt som fan på telefonen. Rev av skiten och slängde det. 4 jävla euro för att få en ny skickad hit. Vilket skit.
     
  17. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Detta i plast kan jag rekommendera

    https://www.ebay.com/itm/152055375063

    Köpte detta på chans först och blev överraskad när jag fick hem det. Edge to edge och ingen plastkänsla. Fick dit det klockrent, inte ett damm korn eller bubbla någonstans. Fick därefter hem ett glasskydd som såg så bra ut att jag tog bort plastskyddet för att montera glas istället. Visade sig att det var lika dåligt som alla andra (om inte värre) beställde då hem fler plastskydd då jag nu gett upp på glasskydd.

    Kan varmt rekommendera detta plastskydd allafall. Det skyddar ju allafall mot repor
     
    Oxygenic och kissidor gillar detta.
  18. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    ja det var ju exakt det jag sa i inlägget före ditt, att det är ett helvete att få på det eftersom skärmskyddets skyddsfilm sitter fast mycket mer i skärmskyddet än vad skärmskyddet gör i skärmen, synd att du inte såg det. jag har lyckats få på det med anständigt resultat - iaf efter några dar när det satt sig - på två edgar nu, men det tar en djävla massa tid och tålamod och mitt första gick åt råttorna. jag undrar nästan om det inte måste vara nåt fel på de skydden som finns i svenska butiker nu, för jag har läst många recensioner som säger att det går fantastiskt snabbt och enkelt att få på det, och det är bara inte möjligt att man kan tycka det om man har fått ett sådant ex som du och jag har fått
     
  19. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Har beställt två sådana nu till mig och frugan. Lät ju bättre än eländet som @kissidor@kissidor och @babydroid@babydroid kämpat med. Löjligt prisvärt om det är bra - fast egentligen, varför ska en halv kvadratdecimeter självhäftande plast kosta 200+ kronor? Lär inte kosta dem många ören att producera dem...
     
  20. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Ja något fel måste det ju iaf vara på några av dom. Det vägrade liksom lossna. Får se hur det går när jag får det nya. Hoppas på ett underverk.