Problem med täckning LG G5

Diskussion i 'G5 - Allmänt' startad av Fr3dd, 9 jun 2016.

  1. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Hej! Hämtade ut en G5'a i söndags 5/6 men under veckans gång så märkte jag att täckningen inte mådde helt hundra...

    Den kan försvinna helt när jag är hemma (ständig 4G) och när jag åker till eller från jobbet så har jag 4G hela vägen men när jag kommer hem så får jag alltid sätta på flygplansläge och tillbaka, då hoppar det igång tillslut.

    I onsdags 8/6 så var jag hämtade ut ett nytt sim-kort, alltid värt ett försök. Då min förra s7'a åkte i backen så kunde ju sim-kortet fått sig en smäll försökte jag intyga mig själv... Dessvärre så hjälpte inte ett nytt kort.

    Blev trött på detta så idag 9/6 åkte jag in till Telenor och lämnade in telefonen(DOA) Det var inga problem, fick en ny direkt och allt var frid och fröjd.

    Men nu senare på kvällen så har jag pillat på den nya telefonen i flera timmar och kan konstatera att denna har samma symptom... Då jag har såpass mycket surf i månaden så brukar jag aldrig vara inne på wi-fi förutom när jag vill kolla nått på chromecasten.

    Tex: Ligger och surfar på 4G och märker att tex instagram bara står och laddar... Då är det bara att sätta på wi-fi så funkar det igen... Återstår att se hur täckningen beter sig imorgon då jag åker någonstans.

    Är det någon annan förutom jag som har haft liknande problem? Det här är första gången som jag någonsin DOA'r en telefon så det känns ju sådär att jag kanske kommer få behöva göra det en gång till...

    Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
     
    Keelhauled gillar detta.
  2. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Där var jag bor så är signalen betydligt svagare än utanför. Har provat med olika mobiler. NOKIA 3310 kan visa 4 staplar av 4. Men dom andra varierar. Så som NOKIA 2760. Men Dom som klarar 3.5G & LTE så kan gå ner. I mitt fall har det med huset att göra + fönstren.
     
  3. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Har bott här i 3 år nu och åker samma väg varje dag och har säkert använt 7-8 flaggskepp under den här tiden och har aldrig haft några problem med 4G överhuvudtaget. Så det är telefonen det är fel på.

    Skickat från min LG G5 via Tapatalk
     
  4. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Kan ju vara så att LG inte har en lika stark antenn som andra mobiler.
    Säger inte att det är så, men det kan vara så. Antennen fungerar säkert
    som den ska till 99%, men så finns det hushåll som bor i den där 1% zonen
    där täckningen inte räcker till för G5:ans antenn.

    Hade jag varit dig hade jag hävt köpet och tyvärr provat en annan mobil.
    G5:an är grymt bra, men det måste så klart fungera på hemmaplan där man
    ändå spenderar en hel del tid.
     
  5. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Tror ni missuppfattar mig lite. Kan sitta hemma med 4st sträck med 4G och sen helt plötsligt så försvinner allt. Inte ens edge alltså.

    Men det lutar nästan åt det du säger för såhär kan jag inte ha det...

    Skickat från min LG G5 via Tapatalk
     
  6. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Orkade inte mer så var inne idag och bytte in G5'an emot en vanlig S7a. Hade S7 edge innan och var väldigt nöjd med den!

    Så nu kan jag använda telefonen hela tiden utan att sätta på och stänga av flygplansläge;)

    Hoppas ingen har haft lika mycket otur med sin G5a som jag!

    Gjorde nyss ett inlägg på köp & sälj ifall någon är intresserad utav 2st skal.

    Hare gött!

    Skickat från min Samsung Galaxy S7 via Tapatalk
     
  7. Danjo

    Danjo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena. Har precis samma problem med min g5a. Vet ej vad jag ska göra med att men det känns skönt iaf att jag inte är den ända som har haft problem med samma sak. Nu kan jag gå vidare med det och använder gärna ditt inlägg och visar för lg att det är fler än jag som har samma problem.
     
  8. Gute Bio

    Gute Bio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma lika för mig, har provat massa olika sätt att starta om på men inget hjälper. Ibland när man stänger av och sätter på datatrafiken så hittar den inget nät alls, eller så är det bara pilen för uppladdning som rör sig. Vet inte om det har med saken att göra men efter det att 4G+ började dyka upp så verkar det ha kommit. Ska försöka göra en fabriksåterställning och se om det hjälper, andra datorn jag är inne på nu för att försöka få LG Bridge att fungera, så det går inte bra nu.............
     
  9. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Tråkigt! Min funkar utmärkt på mottagningsfronten. Jag kör Telia och har således också börjat få 4G+ här och var.
     
  10. Dingus

    Dingus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Jag har en splitterny g5 som har problem med att skicka och ta emot sms. Ibland dröjer det flera timmar innan den skickar och tar emot. Inga problem med täckning eller att kunna ringa. Har vimla. Vad tror ni? Hårdvarufel eller finns det åtgärd?
     
  11. theq511

    theq511 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Japp jag har också problem med mobil data och sms. Skickade in telefonen på lagning. Verkstad ville inte göra någonting eftersom LG har ett öppet ärende. Verkstaden hade fått in ett flertal telefoner med samma problem. Eventuellt var det i kombo med Tele2:s nät. Oklart på den punkten.
    Jag tycker LG får ta och lösa det här ganska omgående alternativt återkalla telefonerna och ge pengarna tillbaka. Det här är riktigt uselt. VARNING för att köpa denna telefon just nu.
     
  12. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    Hämtade ut en LG G5 i Fredags. Samma problem med min.
    Täckningen bara försvinner hux flux helt och hållet.
     
  13. cogo

    cogo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2014
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Någon som hört med operatörerna om detta problem? Någon som vet något från LG:s sida?
     
  14. Scheggy

    Scheggy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Samma problem här och har tele2. Har märkt att problemen uppstår så fort jag är i tätbebyggda områden. Är jag hemma på landet är det inget problem alls. Men så fort jag åker in till stan så dröjer det inte länge förräns nätet dör och enda sättet att få det att fungera igen är att slå på flygplansläge och sedan av. Tar ett tag innan nät hittas igen och det fungerar en sedan en stund tills jag får göra samma procedur igen.

    Av det lilla jag läst verkar det som att Tele2 nämns som operatör för dom som har problem. Och för mig själv är det uppenbart att problemen uppstår när mobilen troligen försöker byta mellan olika 4g-master eftersom det fungerar klockrent på landet. Eller i bilen när jag åker efter vägar. Då inte genom städer då det lägger av vilket jag hade oturen att upptäcka med gpsen i mobilen som la av när jag behövde den.
     
  15. theq511

    theq511 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag pratade nyss med LG. De har ett aktivt ärende på det. De tror att det handlar om ett problem som är specifikt för Tele2 och Telenor. De kunde dock inte säga om eller när en lösning kommer.
     
  16. theq511

    theq511 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Pratade även med Tele2 för en stund sedan. Deras tekniker kände tydligen inte till problemet men ska nu ha öppnat ett ärende.
     
  17. chilledhobbit

    chilledhobbit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Samma problem här, började för någon dag sedan. Har även jag Tele2. Tycker mig även ha problem med wifi där den inte vill välja mitt 5Ghz automatiskt. Har tvingat den att ansluta mot 5Ghz men har inte i alls lika bra mottagning som frugans Sony. Vi gjorde även test mot grannens öppna wifi där hon fick utmärkt signal medans jag fick ok signal.
     
  18. Grodman

    Grodman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med 4G, slutar fungera och även mobilnätet försvinner när detta händer.
    Starta om eller växla till fpl-läge och tillbaka så funkar det ett tag igen.

    Har varit i kontakt med Telenor och LG support.

    Telenors Svar: Gör systemåterställning och prova ditt SIM kort i en annan telefon.

    LG´s Svar: Den första du ska pröva med är att återställa APN i din telefon, du hittar dessa under Mobilnät i inställningarna, därefter ska du starta om telefonen.
    Om inte detta kan hjälpa så är det en hard reset som gäller, då utan att göra en backup på appar och inställningar, bara på kontakter, bilder, och liknande.

    Har provat allt utom LG´s sista lösning, är det någon annan som gjort detta med eller utan lyckat resultat?
     
  19. crapmind

    crapmind Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    451
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23plus
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 44mm
    Telefon 3:
    LG Tone Free ftp9w in-ears
    Platta:
    Acer Spin 513 (MT1380)
    Platta 2:
    Trådlös laddare Duo ep 527533
    Har oxå märkt att mitt internet inte funkar ibland! Kan ha 3-4staplar på 4g å Inget händer. Då har växlat över till flygplansläge å tillbaka å då hoppar det igång. Jag har Telenor som op.
     
  20. Limmet2

    Limmet2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Upplever exakt samma problem. Även jag med telenor. Funkade felfritt fram till förra helgen sen började det krångla. När jag pratade med LG fick jag svaret att felet låg hos dem och att de jobbade på det men att de inte kunde säga när det skulle vara löst. Som längst ett par veckor sa killen i kundservice. Men det lät mest som en chansning för han hade inte koll. Är det nån som fått mer info än. Vad är själva felet? När kan det vara åtgärdat?