Problem: LÖST - Dubbla ikoner för klocka,batteri etc.

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av MrHanky, 17 aug 2016.

  1. MrHanky

    MrHanky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Ulefone Power,OnePlus One, Moto 360

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Ulefone Power,OnePlus One, Moto 360
    Har ett riktigt skumt problem med min OP3...
    Den visar dubbla ikoner av allt uppe i högra hörnan där man ser klocka, batteri mottagning m.m.

    Är det någon annan som har detta problemet och eventuellt har någon lösning?

    skum_skärm.jpg
    Det är inte alltid jag har såpass många ikoner utan offtast så är det klockan som visar dubbelt. Alltid samma tid i bakgrunden (22:00)
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    I och med att det alltid är samma tid i bakgrunden...Använder du en egen bakgrundsbild eller nån av dom medföljande? Så det inte är en egen bild som är screenshottad (power+vol down), dvs den extra uppsättningen ikoner du ser är från den enheten som tog bilden.

    Edit: Om inte det är bakgrundsbilden som spökar så är det nog tyvärr bara att börja med en fabriksåterställning, och om inte det heller hjälper så om flashning av full stock rom som gäller med. Full stock rom med instruktioner hittar du här, Enda som krävs förutom det är fungerande adb på datorn.
     
    Last edited: 17 aug 2016
    MrHanky gillar detta.
  3. MrHanky

    MrHanky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Ulefone Power,OnePlus One, Moto 360

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Ulefone Power,OnePlus One, Moto 360
    Tack @iterva@iterva
    Din tanke kring skärmdump löste det. Frugan hade suttit och pillat med mobilen och hade bytt min bakgrundsbild och gjort precis som du säger... glömt att saxa bort den översta delen. :ehm:

    Det konstiga är dock att dubbletterna av ikoner förändrade sig lite under dagen så ibland verkar den kunna dölja skärmdumpens ikoner och ibland inte.

    Men men, tack för din idé!
     
    mikethebike1979 och iterva gillar detta.