Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Jäklar. Helt plötsligt var det tur att inte vara först med Note 7 och vakna mitt i natten med ett Freddy Krueger fejs...
     
    Oggenator gillar detta.
  2. Nirrwig

    Nirrwig Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30
    Beror väll lite på. Jag sitter med en s3 för tillfället. Jag hadde nog hellre tagit en brinnande telefon.
     
    dannejanne, daevilb, Emael och 1 annan gillar detta.
  3. Tommileo

    Tommileo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    28
    Konstigt för jag chatta med Elgiganten precis och dom kompensera med 500kr presentkort och 500kr note7 tillbehör
     
  4. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Ojoj, vilket jobb det blir. Ta tillbaka miljont tals Note 7 och paketera av sen få bort bakre glaset och byta ut batteriet och sen tillbaka med glaset och göra en mjukvara test och sedan paketera om och sedan skicka ut över hela världen på första frakt flyget.
    Luktar övertid för vissa samsung anställda.
     
    moparlinke gillar detta.
  5. Copa

    Copa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    583
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb
    Platta:
    Ipad
    Luktar note 7 i julklapp :)
     
  6. Velgro77

    Velgro77 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick också samtal av Elgiganten och den är försenad till mitten av oktober. Det märkliga är att om man tittar på tyska leverantörer så har många av dess fått frågan om dom levererar, och där har dom inte fått något säljstopp från Samsung utan levererar som vanligt.
     
  7. Axl183

    Axl183 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Personen på Samsung store sa att senaste info från idag är leverans någon gång i Oktober.
     
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    iPhone 7 lär inte bjuda på något speciellt. Samsung kan vara lugn. ;)
     
    R3b0rn och TheOddSwede gillar detta.
  9. sulle

    sulle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    någon som hört nått från tele2 ang. försening ??
     
  10. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Även om Samsung Sverige skriver att de har stoppat all fsg av Note 7 samt byter ut de som redan är sålda så betyder det ju inte att alla som shippats till ÅF skall tillbaka....

    Hittar de exempelvis en gemensam nämnare på ex serienummer och felaktigt batteri så kan det mycket väl vara så att de kör på som tänkt.....
     
  11. Emael

    Emael Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Det är försenat för alla. De kommer skicka tillbaka alla Note7:or. enligt när jag kontakta elgiganten. Fick 500kr i presentkort som kompensation.
     
  12. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    OKTOBER?!
     
  13. Emael

    Emael Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2016
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Ja i mitten av oktober, bara att ta.
     
  14. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Synd inte Googles telefoner var närmare release...
     
  15. Jenka75

    Jenka75 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    har pratat med telenor ett antal gånger och det är inte lätt att få ngt bra svar där... Inte många som vet ngt.... o_O
    Ringde till dom för ca 10 min sedan och dom har inte hört om ngn försening eller återkallelse av telefoner. Utan så som det ser ut så ska det bli leverans 9/9... Och jag har förbokat i butik men när jag ringde butiken så kunde dom inte se hur jag ligger till i kön... Utan jag får vänta tills den 9/9 fick jag till svar...:ehm:
    Dom borde bli lite trevligare på telenor... Och jag förstår mkt väl att dom får prata med många konstiga och otrevliga människor men det är deras jobb, och då måste man bemöta folk trevligt och ge så mkt info det går....
    Pratade med kundtjänst och hon i sin tur säger att jag vet inte vad du kommer att få betala per månad med en note 7 det kan inte jag se här men kontakta butiken som du har beställt telefonen hos så vet nog dom.... :eek:
    Så nja... Man börjar tröttna lite på telenor och deras kundbemötande... Har varit kund hos dom länge... Frågade vad mitt abonnemang skulle bli per månad. Fick till svar av han i butiken att idag betalar du 629kr och med en Note 7 tillkommer det 20kr så 649kr.... 12GB surf... Men då sa jag att då kan jag lika gärna ändra till frihet för det är samma pris? Nä det tycker jag inte du ska göra om du inte reser utomlands massor.... Hm.... Ja det är märkligt detta.....:money:
     
  16. Håkansson79

    Håkansson79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2016
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    SG S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    SG S6
    Telefon 2:
    Note 3
    Telefon 3:
    SG S3
    Dom är uppskjutna till mitten av oktober fick jag svar från tele2 för en stund sedan. Bye bye 9/9 välkommen ??!
    Ingen kompensation heller från tele2 då detta inte är deras fel.
     
    R3b0rn gillar detta.
  17. alterswede

    alterswede Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    121
    Telefon:
    iPhone XS Max 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS Max 256gb
    Pratade nyss med elgiganten igen. Sista veckan i oktober har de fått reda på, dock ska de komma mer information nästa vecka
     
  18. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Som sagt, oavsett vad Elgiganten säger ( eller andra för den delen ) så lovar jag att om de inte behöver fördröja säljstarten så gör de inte det.

    Kan ju vara att man internt ( på exempelvis Elgiganten ) gått ut med "säg såhär om nån frågar så slipper vi få ta skiten sen". Ingen blir väl sur om de ändrar åt andra hållet och helt plötsligt säger att " istället för att du får din Note 7 i Oktober så har vi kirrat biffen och den shippas i morgon"...

    just sayin´
     
  19. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag pratade med Telenors kundtjänst då jag bokat en Note 7 via butik. Hon på kundtjänst sa att det blir förseningar men hon visste inte hur länge. Jag sa att jag inte ville stå kvar i kön. Hon sa då att eftersom jag beställt i butik så tas beställningen bort automatiskt. Jag kommer gå på den informationen jag fick.

    Mee tanke på den informationen jag fått så kan det nog hända att dom som bokat i butik (change) tas bort per automatik. Telefonen verkar ju ha försvunnit från deras beställningssida. Så har man bokat via butik så skulle jag nog dubbelkolla med Telenor när telefonen väl blir tillgänglig igen, inte bara gå och vänta och tro att man ligger bra till i kön (troligtvis i slutet av oktober).

    För min egen del så hoppar jag nog Note 7. Tappade lite lusten nu och att gå runt och vänta är inte riktigt min grej.
     
  20. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Besviken man blir. Sitter här taggad på en ny telefon, beställt skärmskydd, skal och diverse tillbehör för att ha dessa hemma när telefonen väl anländer. Tittar på youtubevideos, blir taggad. Uppdaterar leveransinformationen SJUHUNDRAFEMTIOTVÅ gånger om dagen. Jaha. Nu kommer luren i oktober sägs det. Besvikelsen. Telefonen exploderar. Batterierna dödar folk, spränger bort pungen på folk. Livsfarligt.

    Borde inte Samsung ha testat telefonen, är inte detta ett fel de borde ha upptäckt vid utveckling och testning utav telefonen? Hur kan dom ha missat det här? Jag skiter i om dom tar sitt ansvar nu, det borde aldrig ha hänt från första början... Så, nu sitter jag här med tillbehör till en Note 7 som inte dyker upp på en hel månad till. Helt ärligt så tappade jag suget helt för den här telefonen.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.