Diskussion: Den stora tråden om Xiaomi Redmi Note 3

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av dalton, 4 dec 2015.

  1. Tinto

    Tinto Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nej, man ska inte behöva göra något mer efter man har flashat. Vet inte vad det kan bero på? Hoppas du får rätt på det.
     
  2. sebben89

    sebben89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Okej. Aja får försöka igen! :)
     
  3. djkmmo

    djkmmo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Köpet hävs helt enkelt om kontraktet bryts. Det gäller likvärdigt åt båda håll.
     
  4. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Du har självklart inget kontrakt som garanterar leverans inom 14 dagar.

    Mer specifikt:

    "Registered airmail is safe and guaranteed and there is a chance in a million that package will get lost. Please follow the steps when it happens:
    1. Wait patiently under our service people’s instructions( as shipping time is affected by some factors like weather, transfer, custom clearance, or even some political reasons)
    2. If there is no update on the tracking site for over than 3 weeks or even more, please contact our service people for help.
    3. If over than a month there is no news for your package, please go to the post office directly to see the package has arrived there or not. If not, try to file a case there and then send us the case number or proof (with a stamp) for the lost.
    4. We can only resend you or refund you after we get the official paper stamped by your local post about the lost."
     
    Last edited: 4 sept 2016
  5. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Ska få min "Special Edition" idag i alla fall:

    2016-09-05 07:53 Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe

    Tog väl 10 dagar från beställning.
     
  6. djkmmo

    djkmmo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jo det har jag. Köpet hävs om det kommer senare än efter 15 arbetsdagar helt enkelt. Vad är det som är så svårt att förstå med det?
     
  7. Zeggi

    Zeggi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram
    ROM:
    Stable Xiaomi.EU
    Telefon 2:
    Xperia Z3
    ROM:
    Moonwalker
    Telefon 3:
    HomTom HT6
    ROM:
    Black Edition
    Platta:
    Xiami MiPad 2
    ROM:
    Xiaomi.eu
    Platta 2:
    Teclast X98 Pro
    ROM:
    Win 10 / Mirek Android
    7-15dagars leveranstid från butik..
    Inte till din dörr.
    Spelar ingen roll vilken butik du handlar ifrån, alla har en behandlingstid (butikshantering) därefter sänds ett kolli Id och försändelsen kan "ligga" i 1-2v kollit har du fått för att lugna ner dig, sen ska paketet skeppas över.. Butikerna går oftast ut med sin egen behandlingstid och ungefärlig förväntad leverans.. Inte exakta datum eller dagar.


    Alltså jag vet inte hur många av er som handlat från kinesiska butiker förr, uppenbarligen har många av er gjort det men kan efter över 20år av import och luskande efter nya modeller och prylar konstatera att din syn på det du skriver inte stämmer överens med hur näthandel från utlandet fungerar..

    Så kontrakt njaaa.
    Häva köp absolut men är paketet på väg får du stå för frakten själv i retur.
    Prisgaranti, prissänkning efter x-xx antal dagar... Inte med geekbuying kan jag säga.
    Been there done that.

    Det jag kan säga är, när mobilen väl kommer, njut och ha det så kul :)
     
  8. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Hur fick du till det avtalet för det verkar inte direkt standard.
     
  9. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    [​IMG]

    Kate vs Kenzo.
     
    Last edited: 5 sept 2016
  10. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
  11. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
  12. djkmmo

    djkmmo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jo det är precis det som står, max 15 dagars leveranstid tills du har varan i din hand.

    Detta är ingen exakt tidsangivelse, utan ett angivande av att varan kommer att nå kunden inom det flytande intervallet av 7 till 15 arbetsdagar, där 15 dagar är en hård gräns. Hade butiken angivit att varan kan förväntas nå kunden "runt 15 dagar" eller "runt en månad" så kan den tidsgränsen överskrida 15 dagar resp. en månad. Om det tar 16-17 dagar så ligger det inom rimlighetens gräns, men dubbel leveranstid mot det de marknadsför är inte acceptabelt.

    Det är helt analogt med att jag lovat att betala GB $169.99. Inte "runt $169.99", "ungefär $169.99" eller "nästan $169.99". Jag har lovat att betala just exakt $169.99. Om jag inte gör det så har jag brutit kontraktet och de har rätt att häva affären.

    När jag förbundit mig att betala just exakt $169.99 så kan jag inte efteråt komma och säga att "det förstår ni väl att jag inte tänkte betala. Det var bara en ungefärlig angivelse av det pris jag tänkte betala. I själva verket tänker jag bara betala $89.76 och det hoppas jag att ni kan acceptera, för det är så svenska konsumenter gör. Var nöjda för att ni alls fått sälja en telefon".

    På samma sätt kan inte GB ändra förutsättningarna för affären utan att det får konsekvenser, iaf när det är mig de gör affär med. Om andra vill lägga sig platt för ett ev. oacceptabelt beteende i affärer så får det stå för dem, men mot mig agerar inte kinesiska affärsidkare på det viset. De som försöker brukar ångra det efteråt. En sak är iaf säker: så länge man inte sätter ner foten och visar att något oacceptabelt inte är acceptabelt så kommer beteendet aldrig att förändras.

    Med det sagt så lämnade telefonen Kina igår vid 11, så det är mycket möjligt att den hinner komma fram inom tidsgränsen och då är jag nöjd och glad. Så än så länge är frågan om hävande av köpet en rent akademisk fråga och inget någon här behöver ödsla tid och energi på.
     
  13. Zeggi

    Zeggi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram
    ROM:
    Stable Xiaomi.EU
    Telefon 2:
    Xperia Z3
    ROM:
    Moonwalker
    Telefon 3:
    HomTom HT6
    ROM:
    Black Edition
    Platta:
    Xiami MiPad 2
    ROM:
    Xiaomi.eu
    Platta 2:
    Teclast X98 Pro
    ROM:
    Win 10 / Mirek Android
    Absolut men du måste även förstå att butiken inte kan stå för förseningar orsakade av tredjepart så sol fraktbolag.

    Jag har precis på håret fått varor inom 15 dagar från både gearbest och geekbuying. Sistnämnda påstår sig ha varor på lager men beställer du fler saker än vara 1 så går de där 15 dagarna ut ur fönstret om du inte tar kontakt med dem själv och ber dem sända varorna separat då du redan betalt för frakten.

    Du har absolut rätt om att sätta ner foten så butiker lär sig men du måste vara beredd på vad som kan ske om mobilen är trasig el går sönder.

    GB är enligt mig den sämsta butiken någonsin när problem uppstår, ett exempel lämna in min ulefone power för att häva köpet el få ny ersättare då dem gick sönder av sig själv efter 1 dag. Luren returnerade i januari och dem drog ut på hela processen. Jag fick ett paket på posten i augusti som visade sig vara min reparerade lur...
    Som sagt supporten är ett skämt så håller tummarna att din lur håller.
     
  14. 0414

    0414 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nokia 6.1 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nokia 6.1 Plus
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova launcher.
    Precis, den är några mm större på längden som jag förstått det. Vilket försvårar köp av skärmskydd och skal(?).

    Har någon några tips på kate-specifika skyddsprodukter? Jag själv visste inte att kate var större än kenzo och har således redan beställt, men befarar nu att det ej kommer vara kompatibelt.
     
  15. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    Aah, misstänkte större EU laddare men visste inte att det var olika yttre dimensioner på telefonerna.

    Misstänkte också att det inte går att göra en kate till kenzo då det måste vara någon fysisk skillnad inuti, men läst för många XDA trådar så jag orkade inte kolla vad detta var om och vad de menade. :)
     
  16. zanoy

    zanoy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu har vi fått luren men det är tyvärr dålig mottagning hemma. Vi har alltid haft det problemet men denna telefon har mycket sämre mottagning än andra lurar vi kört :( Fläckvis ingen mottagning alls..)

    Kan lösningen ligga i att man behöver göra någon ändring i APN?
     
  17. zanoy

    zanoy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Gick snabbt att få luren med aliexpress gratisfrakt. 14dagar! Blev "tyvärr" ingen tull. De skrev "MP5 player Value 20$" på paketet :). Ska genast uppsöka närmaste tulltjänsteman för få detta fixat!!

    Fick direkt Miui v8 med OTA. Men det står att det inte är MM. Trodde Miui 8 kördes på MM?!
     
  18. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Det är omöjligt att få band 20 genom att byta ROM. MIUI 8 har samma Android-version som MIUI 7.

    Jag har jättebra täckning med band 8 norr om Stockholm så det är konstigt. Telenor och Tele2 sålde ju en speciell version av S3 4G som bara stödde band 8, 3 och 7 så det bör ju vara väl utbyggt vid det här laget.

    Skulle vara om de flashat på något skumt sätt så band 8 försvunnit...
     
  19. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Jag har alldeles utmärkt täckning i Stockholm med Tele 2 i alla fall. Ska bli spännande att se hur det går när jag lämnar storstan.
     
  20. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Jag har mycket bättre 4G-täckning med Telenor än vad jag har med Telia eller Tre på samma mobil (eller på andra mobiler som inte stödjer band 20).

    zanoy: Har ni någon Samsung-mobil så kan du kolla om band 20 eller 8 används där du bor.