Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. TJarven

    TJarven Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2013
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Läste du längst ner? Obruten förpackning mobiltelefoner.
     
    Droid55 gillar detta.
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Lol! Såg det nu, precis innan jag hann läsa vad du skrev. xD
     
    TJarven gillar detta.
  3. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    "" Bäste kund! Vi har försökt att nå er gällande Note 7. Telefonen ärförsenad till slutet av oktober. Vi vill erbjuda er 500 kr i presentkort om ni inväntar er leverans. Skicka ett mail till [email protected] om ni önskar ta del av erbjudandet. ""


    Fick detta SMS. Då har jag besbeställt den blåa varianten. Som var leverans den 23 september.
     
  4. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tror Samsung identifierade detta problem långt innan det offentliggjordes. Antagligen någonstans i samma skede som telefonerna skulle skyfflas ut till tex Sverige, men efter de första batcharna som har felet.

    Våra telefonerna som var på väg kanske inte hade fel, utan Samsung valde istället att använda dessa i "Exchange programmet", dvs telefonerna som var på väg hit får till kunder som redan fått defekta enheter levererade.

    Verkar som folk redan nu kan byta sin Note 7 mot nya.
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Tänkte ringa Elgiganten och avboka för är inte intresserad om jag inte får testa telefonen. Fast blir fan frustrerad av vänta så la på. Varför i helvete säger de inte köplats för och/eller förväntad väntetid? Jag HATAR ringa kundtjänst och inte få ett endaste hum och hur lång tid det ska ta. Jag betalar 49 öre/min så ja, det spelar roll för mig. Fuck it!

    Tänkte vänta tills pappa kommer hem och ringa från hans telefon för han betalar bara 18 öre/min men hur snabba är de på att skicka VR? Hur snabbt skickade de er VR? Kan jag vara lugn att den inte skickas idag? Fick ni något mail när de hade skickat VR?
     
  6. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Fick VR och Value Pack för ~1-2 veckor sedan. De var inte specifika med vad de skickade dock när jag fick mejl av de innan utskicken. :)
     
    Psicosis gillar detta.
  7. h051n

    h051n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag beställde note 7 och iphone 6s för 839kr i månaden med fria samtal och sms och 12Gb surf som vi delar på (familj).
    Noten ska tydligen komma i slutet av nästa månad. VR och Valuepack ingår.
    Hoppas Samsung släpper en version med 6GB RAM så att man kan få den istället om dem köper in den, hade väntat ett par extra månader för den isåfall utan problem.
    Önsketänka är aldrig fel haha.
     
  8. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Samma här. Minus Value pack dock.. Missade den dealen tror jag.
     
  9. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Det ska komma en modell med 128 GB lagring och 6 GB RAM... Men bara i Kina.
     
  10. Sgt. Stinger

    Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag har precis fått paket i från tre, 0.1kg. Säkert SIM-kort :-(
     
  11. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Jag hade bett dom o skicka tillbaka och inte skicka tills telefonen kommer. Helt onödigt o sitta på ett abonnemang fram till oktober...
     
  12. Droid55

    Droid55 Guest

    Hade fått för mig att man fick testa telefonen hos Elgiganten. Antar det bara är Netonnet det gäller? Sitter och läser på Netonnets hemsida nu men var exakt står det att man har öppet köp i 30 och att man får testa produkten?
     
  13. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Du har väl alltid laglig rätt att returnerna saker köpta över nätet.... Lagen om distansköp eller nåt sånt....
     
  14. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag hittar ingenting om att testa specifikt telefoner hos dom, ser bara att man har 30 dagars öppet köp på de flesta varor.
     
  15. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    "Ulf köpte en mobiltelefon på internet. Efter att han hade brutit förpackningen ville han ångra köpet vilket säljaren motsatte sig och hänvisade till köpvillkoren som tydligt sade "att kunden inte får returnera varan om den är använd eller om plomberingen har brutits".

    Enligt lagen får en konsument utöva sin ångerrätt endast om denne kan återsända varan i väsentligen oförändrat skick. Däremot säger förarbetet till lagen att ett brutet emballage normalt sett inte ska ses som ett ingrepp i varan. Kostnaden för en ny förpackning anses ingå i de kostnader för varans återtagande som säljaren har att svara för. Konsumenten har även rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att kunna undersöka den, även om varan därigenom undergår en värdeminskning. Ulf hade alltså rätt att ångra köpet fast han hade brutit plomberingen.

    Källa: ARN ärende 2004-7650 och 2002-1589"

    Från ARN hemsida...Men som vanligt är allt subjektivt....
     
    Psicosis gillar detta.
  16. TJarven

    TJarven Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2013
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Själv har jag inge mage att bryta en förpackning, använda mobilen eller dator o sen lämna tillbaks den. Oschysst mot säljaren tycker jag och en förlust. Jobbar själv inom detaljhandeln och tycker inte lagen är okej, ens på distans.
     
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Samma här. Alla säger det är lugnt på Netonnet men jag vill helst ha det på pränt.

    Bara returnerat öppnad elektronik 2 gånger. Först en telefon via CyberPhoto som hade något fel. Istället för få en utbytesenhet eller ännu värre en lagad, så valde jag att utnyttja min ångerrätt. Andra gången var det en surfplatta via Elgiganten. Det tog inte ens en vecka innan jag kände att det var helt fel. Så telefonen skickade jag tillbaka pga. fungerade inte som den skulle och surfplattan för att den inte alls föll mig i smaken (handlade främst om att mjukvaran inte var optimerad).

    I övrigt har jag aldrig utnyttjat min ångerrätt. Är dock sjukt osäker på Note 7. Hade älskat att få en demolur hemskickad som jag fick testa istället för testa ett helt nytt exemplar. Jag har besökt butik för testa men hade hellre suttit hemma i lugn och ro. Dessutom verkar pennan aldrig fungera som den ska för mig i butik. Så trots att jag aldrig har hört någon klaga på pennan så blir jag ändå tveksam eftersom jag aldrig lyckas få tag på en penna som bara fungerar. Det här gäller såväl Note som Surface.
     
  18. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Netonnet är nog den enda butiken i hela Sverige som låter dig använda en telefon och returnera den om du inte är nöjd. Tvärtemot Tjarven så tycker jag det är riktigt bra kundpolicy då man ibland köpt grisen i säcken. Returnerat ett par ggr då jag helt enkelt inte varit nöjd med mitt köp! Många butiker likställer dock en mobiltelefon med en hygienprodukt, bl.a. MM när jag pratat med dem om just mobilreturer.

    Sen ska jag erkänna att jag mer än en gång funderat på att "hyra" en telefon från NoN för att sedermera binda mig på ett abbonemang om jag skulle tycka att luren är bra. Men hittills har jag haft nog med skam i kroppen att låta bli. :)
     
  19. Droid96

    Droid96 Guest

    Supersmart av Netonnet. Den lilla förlusten de gör på de få som lämnar tillbaka får de igen många gånger om från alla som "testköper" och väljer att behålla. Jag har själv köpt minst tre lurar där med tanken att jag kan lämna tillbaka om jag inte blir nöjd. Samtliga gånger har jag behållit telefonen.
     
    R3b0rn gillar detta.
  20. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Indeed!
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.