Google Pixel C

Diskussion i 'Google Nexus' startad av eXeem, 8 dec 2015.

Taggar:
  1. wite

    wite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    GrapheneOS
    Info:
    Nova launcher
    Jag använde mig av openvpns programvara och vpnbook.com DE vpn, fast detta är ju ingeting som borde påverka om google vill skicka till borderlixadressen eller ej. Eller så har dom spärrat detta nu precis efter att jag lyckades få igenom min beställning.
     
  2. Jitte

    Jitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Försökte med detta men då sa google att jag var i Turkiet [emoji22]
     
  3. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har köpt hem en Samsung Tab S2 som känns bra men framtida uppdateringar lär bli ett problem. Ni som har ft Pixel C ett tag nu, vad anser ni om den jämfört med andra surfplattor?
     
  4. Androis

    Androis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2XL
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 1+2
    Överlägset bäst. Har haft några generationers Ipad och även Samsung Tablet S. Pixel C är snabb, har fantastisk skärm, bra ljud och batteritid. Körde 7.0 beta som efter andra generationen rullat nästan fläckfritt. Officiella 7.0 Nougat sedan i går kväll.
    Enda nackdelen är väl priset, köpte min i början av juli från notebook.de i Tyskland för 600 euro + frakt (med UPS...sämsta fraktbolag jag upplevt - när ingen var hemma körde de tillbaka till Malmö, 25 mil. "Våra chaufförer har inte mobiltelefon").
     
  5. Falcon_Bayerskt

    Falcon_Bayerskt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Fick precis Android 7 via OTA :D. Har inte varit med i Beta-programmet och aldrig root'at eller dylikt. Plattan är inköpt i USA. Gick förhållandevis snabbt att installera. Tyvärr så löste sig inte WiFi-problemet för mig utan det går fortfarande knackigt :(
     
    bernard gillar detta.
  6. Falcon_Bayerskt

    Falcon_Bayerskt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Får korrigera mig själv lite. Det verkar trots allt som att WiFi-syndromet löst sig. Det skedde inte direkt efter uppdateringen, men dagen efter så började Speedtest maxa mitt lilla VDSL. Känns mycket bra :D, men högst oklart varför/hur det gick till!

    Gillar uppdatering skarpt, framförallt Notifikationerna, Snabb-inställnings- & inställningsmenyn, Multi-windows och Alt-Tab-funktionaliteten. Inga krascher eller omstarter hittills, vilket jag iofs inte hade innan heller.
     
    frippan gillar detta.
  7. Bladh

    Bladh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Finns det några begränsningar som kommer med att man köper en tysk pixel istället? Det fysiska tangentbordet förstår jag inte finns än. Men funkar allt annat?

    Den har inte 4g väl så man behöver inte tänka på frekvensband..
     
  8. frippan

    frippan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    153

    MINA ENHETER

    Nej, är rätt laddare också. Är bara att köpa där. Men som du nämner så finns det inget svenskt fysiskt tangentbord.
     
  9. Falcon_Bayerskt

    Falcon_Bayerskt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Fick precis säkerhets-patchen för september. Tror den var på runt 20MB stor. Animationen när systemet uppdaterades var inte längre en Android-gubbe utan en vit cirkel som "vibrerade" med google-färgerna, ja ni fattar när ni ser det. Men skulle inte systemuppdateringar ske "osynligt" i bakgrunden iom N7?

    Vad gäller köp från USA/Tyskland så är det inga problem då plattan inte har annat än WiFi å Blåtand som är universala standarder jmf frekvensbanden för mobiltelefoni.

    Vad gäller tangentbord så kör jag med http://www.logitech.com/sv-se/product/multi-device-keyboard-k480. Funkar bra, men det är ju inget kombinerat tangentbord och fodral som det officiella. Å andra sidan så är det inte lika dyrt heller...
     
  10. Jonas_Flising

    Jonas_Flising Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Vill varna lite. Jag köpte en i mars och väntar nu på min andra ersättning. Båda plattornas skärm har ballat ur.
    Den är dock grym när den fungerar...
     
  11. Falcon_Bayerskt

    Falcon_Bayerskt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Fick oktober-patchen idag, under 20 MB tror jag den var på. Gick hyfsat fort att installera, och så slapp man ju "Optimerar app X av Y" :) Dock har jag fortfarande ibland med WiFi't, ibland fullt ös och ibland seeeegt. Har inte kunnat lokalisera vad det beror på, men det känns som att det är mjukvaran på något vis. Småirriterande....
     
    bernard gillar detta.
  12. griffin83

    griffin83 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2015
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    12
    Nån som vet var jag kan få tag på en Pixel C?
     
  13. Androis

    Androis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2XL
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 1+2
    bernard gillar detta.
  14. griffin83

    griffin83 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2015
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    12
    Tack, men jag måste säga att den är väldigt dyr för att vara ett år gammal, 599€ + frakt (för 32gb modellen) blir ju drygt 6000SEK och hur är det då med garantier? Nån som vet vad den kostade när den släpptes?
     
  15. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Inga nyheter på gång med ny pixel-platta? denna har ju funnits ett tag nu.
     
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 708
    Mottagna gillanden:
    44 695
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, man kan tycka att det borde vara dags nu. Det ryktades om en Google-platta som skulle presenteras tillsammans med Pixel i början av oktober, men den visades ju aldrig upp.

    Det var dock lösa rykten och inget som riktigt hade någon större substans.

    Vill Google å andra sidan släppa en ny Pixel-platta, och fortsätta med att använda Nvidia, så finns det inget chipp de kan välja på i dagsläget som innebär en uppgradering.

    Nvidia har ännu inte släppt något nytt "plattvänligt" chipp, men det kommer om inte i vinter, så under första kvartalet 2017.
     
    infinite222 gillar detta.
  17. Cyanized

    Cyanized Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Pixel C under ett besök i Österrike och det är en enastående surfplatta..när den inte ställer till med problem. De är nämligen så att jag har problem med batteriet. Det här började redan i samband med den första dagen jag använde surfplattan. Först började den hacka när det åtestod ungefär 30-40% av batteriet, därefter stängde den av sig själv och ville inte slå på sig utan laddningskabeln i. Därefter började det lagga när det återstod 60% av batteriet och 10-15% senare gick det inte ens att använda plattan så mycket det laggade. Då stängde den av sig själv och plötsligt var batteriet nere på 0%.

    Jag har försökt med allt möjligt: startat om i felsäkert läge, rensat cache, fabriksåterställning (3 gånger), kört den i light mode (med enbart apparna som Google har förinstallerat), optimerat appar..något är väldigt fel. Har också läst massvis med forum, frågat runt, men inte fått något svar. Är det möjligtvis någon här som har samma erfarenhet?

    Vem vänder man sig till för att lämna tillbaka plattan eller få en ny i utbyte om man köpt den via Google Store?
     
  18. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
  19. Androis

    Androis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2XL
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 1+2
    Kan det vara samma problem som drabbar oss Nexus 6P-ägare? Min Pixel C har fått mycket sämre batteritid sedan ett par veckor. Kör 7.1.1 på båda. Google har inte löst det, men det gör de nog snart förhoppningsvis, det är många 6P-ägare som klagar.
    Läs mer här:
    https://swedroid.se/forum/threads/batteritid-foer-nexus-6p.127725/page-22
     
  20. Cyanized

    Cyanized Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte att jag skulle ge en uppdatering kring batteriproblemet som jag hade så att någon som dras med det vet vad de skall göra. Glömde göra det tidigare.

    Jag kunde inte göra något åt problemet. Försökte med i stort sett allt, men inget hjälpte. Det kunde inte Google heller. Det visade sig att batteriet var defekt.

    Börjar surfplattan hacka när det återstår 70-80% av batteriet för att sedermera inte kunna användas när det återstår 30-60% bör ni be om en ersättningsplatta. Skriv till Google och beskriv problemet. Det hjälpte mig. Jag skriver det här för att det bara finns ettt fåtal exempel på nätet gällande det här problemet.


    Den nya surfplattan fungerar utmärkt. Jag kan verkligen rekommendera att ni köper via Google Store om ni har någon i utlandet som ni kan parkera plattan hos om den som ni först fick har gått sönder. Det var jättesmidigt för min del.