Fråga: Fingeravtrycksläsaren

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av stab, 10 sept 2016.

  1. stab

    stab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Galaxy s7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy s7
    ROM:
    Orginal
    Hej,

    Jag har en fråga. Fungerar fingeravtrycksläsaren ok för er? Jag har scannat av min tumme precis som den lilla instruktionsvideon visar och när jag ska öppna telefonen med en hand så fungerar det knappt alls.

    Dock så har tummen en annan vinkel i det läget men jag tycker att den borde kunna känna igen tummen ändå?

    Några tips eller idéer?
     
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Jag hade stora svårigheter till att börja med också. Nu verkar jag ha lärt mig hur den fungerar. Jag kan INTE trycka ner hem/scanner-knappen och tro att den skall läsa i ett moment. Tydligen rör jag fingret för mycket då i och med att knappen skall ner en bit så glider fingret på ytan och scannern misslyckas i ett första skede. Då måste jag lyfta fingret och lägga ner igen och då fungerar det till 100% varje gång.
    Jag har löst det på det viset att jag väcker ALDRIG upp mobilen med hemknappen utan med powerknappen och lägger därefter ett finger på hemknappen utan att trycka ner den. Detta fungerar varje gång med alla fyra fingrar jag har registrerat.
    Jag saknar dubbelknack för att väcka, men det kanske finns i Nova...?
     
  3. kuvvet

    kuvvet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20
    Jag har inga problem med min telefon, jag trycker ner hemknappen och den låser upp som den ska, misslyckas nästan aldrig att låsa upp den. Jag scannade in min tumme lite hur som helst frånsidan och som den visade på bilden. Du kan även lägga in samma finger åxå så kanske det går bättre, värt att testa. Men jag har inga som helst problem med min.
     
    Bohz gillar detta.
  4. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Som @kuvvet@kuvvet beskriver så scanna tummen åt alla möjliga vinklar och framförallt på det sättet som du vanligtvis brukar trycka på knappen.
     
    Bohz gillar detta.
  5. stab

    stab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Galaxy s7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy s7
    ROM:
    Orginal
    Tack för tipsen, ska prova
     
  6. stab

    stab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Galaxy s7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy s7
    ROM:
    Orginal
    Tack för tipset, precis samma för mejlet och din lösning funka bra. Får testa att scanna av tummen lite från alla håll senare