Diskussion: Vi som förbeställt Note 7 och vill prata om annat än levstatus medan vi väntar

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av Bulldog76, 8 sept 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Copa

    Copa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    583
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb
    Platta:
    Ipad
    Av ren nyfikenhet så vad fick er att beställa Note 7 från första början då ni inte orkar vänta och avbokar.
    Jag är nog den mest otåliga men då det är S-pen som lockar så finns det ju inte mycket till alternativ än vänta
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Vad som fick mig att boka var att jag hade lyckats säkra pengar till den i första hand. Sen trodde man ju att det hela skulle gå relativt smärtfritt. Jag var sent ute och var bredd på vissa förseningar men 2 månader känns avlägset.. Jag kommer dock med 99% säkerhet låta min order ligga kvar. Det är säkert en bra mobil även i november.
     
  3. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag antar att man ställer in sig på ett visst datum och då vill man inte ha det man beställt en dag senare. Sen får man vänta i två månader till, ja då förstår jag om man blir otålig. Note serien är unik men det kommer ju alltid nya mobiler som lockar... Förutom iPhone då.
     
  4. Copa

    Copa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    583
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb
    Platta:
    Ipad
    Känner det samma som er.. helt värdelöst att vänta. Men som jag som vill ha s-pen så har jag ju inget annat val än vänta 2 månader eller 1 år på nästa note
     
  5. joström

    joström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2014
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 11 (2018)
    Jag vet att jag skrev innan att jag skulle vänta på note 7, men nu när jag såg att den kommer i slutet av oktober kanske i mitten av november så börjar jag tveka. Det är lång tid att vänta och efter Apples event igår såg Iphone 7+ rätt lovande ut.
    Nu känner jag mig lika velig som mange76 :P
     
  6. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Apple var ganska nära på övertala mig igår. Men sen insåg jag att iPhone 7 Plus saknar: Minneskortplats, trådlösladdning, grym AMOLED-skärm, USB-C, S-PEN, 3,5 mm uttag och sedan är det alltid trevligt med alla funktioner som Note 7 är proppad med. Bara en sak som att kunna ändra upplösning är klockrent. Ja, såna tankar håller tålamodet i schack, haha.
     
    R3b0rn gillar detta.
  7. Atilla

    Atilla Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher

    Har själv en S7 som inte är många månader gammal och det ironiska är att jag blev riktigt glad av alla rykten, att det skulle komma en S7 mini på 4,7" med samma prestanda som vanliga. Men så verkar det inte bli vilket är riktigt synd. Besvikelsen blev stort av att se Sonys X Compact, som jag hoppades skulle vara förbättrad jämfört med Z5C!

    Note 7 blev mer ett impulsköp för min del och förseningen är jag lite "glad" över, då jag får lite mer betänketid att besluta mig om jag ska ha den eller avboka :)
    Har en Note 3 liggandes hemma som har en storlek på bredden jag aldrig blev bekväm med.
    Kände på Note 7 några gånger som var otroligt skön att hålla i! Är säkert en super duper mobil, men ärligt talat så vet jag fortfarande inte vad som motiverar mig att betala så mycket och byta min S7 mot den haha?! Och nu sitter jag med tillbehören som jag surt fick tulla extra för...

    Så även jag är nyfiken på vad som fick er att beställa den, speciellt ni som har en S7 idag? Är det pennan eller skärmstorleken som lockar er? Förutom S-pen funktionerna så ska tydligen de flesta funktioner även komma till S7 vid en senare uppdatering har jag läst nånstans.
     
  8. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Undrar hur Samsung kommer och locka köpare när Note 7 på riktigt kommer ut marknaden. Måste nog ge köpare nån tillbehör för att heta till igen och aggressiv marknadsföring. Nu känns det som att det har svalnat ordentligt efter en succe event.
     
  9. joström

    joström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2014
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 11 (2018)
    Ja det var länge sedan Apple skapade ett ha begär :P jag lämnade Apple efter ett tag med 5an och tyckte även 6an var rätt tråkig. Iphone 7 verkar så pass bra att man skulle kunna testa iOS igen, men Note 7 verkar vara så pass bra att man skulle kunna testa samsung för första gången :P
    Verkligen svårt det här, får kolla lite tester och vad ni andra kommer fram till :)
     
  10. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    För min del så hade jag en LG G4 som inte gick att laga. Fick tillbaka pengarna och la dom på Note 7. Problemet är att jag har sålt bort några mobiler och den jag hade kvar va S2... Nu har jag dock fått en lånemobil av Elgiganten tills Note 7 släpps.
     
  11. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Också kört Samsung en gång tidigare och det var då när jag gick från iPhone 3Gs till Samsung Galaxy S2. Minns reklamen då när den slog igenom mot iPhone, 'Äppelmos' stoltserade Samsung med. S2 var grym för sin tid då. Men därefter tycktes Samsung bara gå ned för tills S7/S7 Edge kom och slutligen Note 7. Då började jag få upp ögonen för Samsung igen. Jag är väl inte egentligen förtjust i Samsung i det stora hela, men flaggskeppen kan briljera. Man blir säkert också lite extra kräsen när man går från Z2 som har varit fruktansvärt stabil. Precis som min gamla HTC One M7 var en gång i tiden. :)

    Jag har nog dessutom sett för många Note 7-klipp den senaste månden. Känns nästan som att man redan äger luren, haha.
     
    lstenhoff, R3b0rn, Psicosis och 1 annan gillar detta.
  12. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag minns när jag satt och var så jävla taggad på S4:an när det begav sig.. Minns inte varför, men det var en bra telefon. Det var faktiskt i samband med väntan på den som jag skrev här inne sist haha, tiden går. Jag har aldrig ägt en Iphone och det lär jag nog aldrig göra heller, men jag lovade mig själv att inte köpa en Note 7 heller såatteh..

    Och vadå tittat på för många klipp? Jag vet inte vad du pratar om ;)
     
    Oggenator gillar detta.
  13. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    iPhone kändes väldigt premium på riktigt till en början. Men det var på den tiden då alla apade efter Apple och Android kändes ofräscht. Nu är det tvärtom, nu apar Apple efter alla andra mer innovativa tillverkare. Men man vet ju aldrig om det slutligen ändå blir ett äpple i ena näven. Dessa tider är som de är. :P
     
    Psicosis gillar detta.
  14. vampyren

    vampyren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Bra tråd.

    Så här tänker jag. Jag har alltid velat ha s-pen för att kunna anteckna snabbt på jobbet och hemma. Ville köpa note5 men det kom aldrig till Sverige så nu var jag jätte glad att vi fick Note7. Slog till då man också fick VR headset på köpet (Tele2).

    Samtidigt har jag tittat ett bra tag på Oneplus3 också. Super bra pris och hög kvalité.
    Just nu har jag iPhone 6s plus och även LG G4. Min iPhone har samlat damm senaste 4-5 månader.
    Min G4 älskar jag men ville ändå ha en snabbare Android lur och framför allt en Note så jag får pennan. Min sambo och hennes kompis är också på jakt efter ny mobil så jag tänkte rekommendera Oneplus3 till de. Nu när jag fick besked från Tele2 att det dröjer 1-2 månader gick jag och köpte Oneplus3 för att testa det innan jag ger det till tjejen. Det är en super duper mobil. Riktigt snabb och trevlig att hålla. Det är av högsta kvalité. vill nästan behålla det också :)
    Behöver man inte S-pen så tror jag 1+3 är en vinnare just nu.

    Sen har jag alltid tänkt att Google stock är något jag vill ha men nääää det är inget vidare. 1+3 är nästan stock. Jag har använt Samsung lurar mest och nu har jag som sagt LG G4. Alla små funktioner gör att nu med (nästan) stock så känns telefonen nästan som iPhone. Jag saknar alla extra funktioner Samsung, LG adderar i sina launchers (typ touchwiz). Många klagar på det men jag tycker det är just det som gör att telefonen blir mer användbar. Typ delat skärm har Android tagit från Samsung.

    Summa summarum så kommer jag att behålla min beställning för min Note7 (svart) och kanske även behåller jag Oneplus3 så jag kan roota det och leka med den :)
    Får nu beställa några Oneplus3 till sambon och hennes kompisar.

    Vad gäller iPhone så har jag nästan alla modeller med men iOS har gjort mig besviken, finns för många begränsningar. iPhone7 övertalade inte mig det minsta, kanske till 8:an kommer de att göra mer revolutionerade features men 7:an köper jag inte, känns som en 6S med bättre kamera. Jag spelar inte så värst mycket på luren heller så snabbheten kommer jag nog inte att märka speciellt. En sak iPhone alltid har varit bra på att hur bra allt flyter så jag tror även med 6S så håller det i några år till innan iOS tar koll på det.
     
    bernard gillar detta.
  15. Zelda

    Zelda Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Jag behåller absolut min bokning! Men samtidigt så är jag ju lite nyfiken på vad Google kommer att presentera. Men det är väl inte så troligt att det blir en vattentålig lur med toppenbra kamera...?
     
  16. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Det är det inte, nej.. Vattentålighet känns inte som något varken Google eller HTC prioriterar.
     
  17. Zelda

    Zelda Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Nej.. tyvärr. Sen känns det som att HTC ofta har nåt irriterande hårdvarufel...nån lucka eller knapp som glappar eller så. Har svårt att tro att det kommer nån annan mobil än N7 i pr som jag vill ha...
     
  18. vampyren

    vampyren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag ville köpa den senaste men vill ha minst 64GB minne. Varför inte kolla på Oneplus3? Den är typ som HTC10 fast billigare och bättre allt typ. Det är bra alternativ om du inte måste ha pennan.
    Själv vill jag kunna anteckna när som så detta är enda lur som har allt jag behöver.
     
  19. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    När min Note4 strulade som mest var jag jäkligt sugen på Note4 men efter att operativet blev uppgraderat och jag bytte batteri i den så känner jag att Note7 får vänta tills jag inte orkar med 4an längre.

    Jag har ju S-Pen som blev dessutom bra mycket lättare att använda när operativet blev uppgraderat och med Lightning Launcher så är mobilen jäkligt trevlig. Att den laggar får jag leva med, Note7 laggar nog mycket mindre men enligt de som kört den så finns det ändå lagg.

    iPhone är definitivt inget alternativ, det är så jäkla många grejer i hanteringen som är riktigt uselt och man blir så begränsad.

    Det jag inte gillar i Samsung är allt skit som är förinstallerat men snart går garantin ut på min N4 och då kan jag lika gärna roota...

    Oj då... Det är lika bra att glömma rootningen. ..
     
    Last edited: 11 sept 2016
  20. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    En fråga,hur funkar det med Samsung när man kommer från en annan Android ?
    När jag installerar om min Nexus 6 får jag upp en ruta om jag vill återställa från den eller annan enhet.
    Kan där även välja att ta bort program som jag hade sist.

    Tycker det är sjukt smidigt .
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.