Efter uppdateringen "hänger" sig telefonen (den startar om) när jag använder kameran!

Diskussion i 'Hero' startad av freddeskell, 13 jul 2010.

  1. freddeskell

    freddeskell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att jag uppgraderat min Hero till 2.1 så har kameran börjat krångla. Den "hänger" sig helt omotiverat rätt ofta och startar om telefonen av sig själv. Likadant om jag i något program vill skanna in någon streckkod så startar den bara om telefonen! Sjukt irriterande. Varför gör den det? Har ALDRIG haft problem innan uppdateringen
     
  2. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

  3. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    hmmm jag hade ett liknande problem. jag kunde inte gå in i inställningar.

    Boven i dramat var programmet "Locale", har ni det installerat så kan ni testa att ta bort det....det löste problemet för mig iallafall....även om det inte exakt var samma problem....

    men men ...ett tipps bara :)
     
  4. Nikedo

    Nikedo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Även jag har detta sjukt irriterande problem, inte hjälper det att ta bort alla tänkbara program som använder kameran, reseta sdcardet, eller fabriksinställningar >_<, Hjälten är ju minst sagt handikappad när man inte kan använda kameran. Jag har sökt lite men har inte hittat någon som har en lösning på detta problem tyvärr....
     
  5. freddeskell

    freddeskell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte heller funnit någon kösning :/
     
  6. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har ni testat factory reset?
     
  7. Nikedo

    Nikedo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inte just jag, men läste om flera andra som gjort det

    Hittade detta dock: http://android.modaco.com/content/h...67/phone-reboots-at-random-when-using-camera/

    "In my case, it seems like the power management is the reason for my phone rebooting at random when I start the camera. I can trigger the reboot almost every time by adjusting the light brightness on the power management widget, and then start my camera. Do this one or two times, makes the phone reboot the next time I start the camera."

    Samt:
    "The reboot only seems to happen when the phone is on battery though. Never when it's charging."
     
  8. luttman

    luttman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    jag gjorde en factory reset flashade om den till det gamla som finns på htc hemsida (1.6) och sedan uppdaterade jag telefonen igen. och nu har jag inget problem med kameran.
     
  9. Åsa_1

    Åsa_1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Hero har nu stängt av sig två gånger efter att jag har uppgraderat till 2.1. Det går inte att starta upp telefonen på vanlig väg utan jag får ta ut batteriet och sätta i det igen så går det. Jag är absolut ingen tekniknörd så jag fattar inget av att "flasha om" och jag vill inte hålla på med återställande till fabriksinställningar heller, jag vill bara att min telefon ska funka. Känner mig rätt less efter den omänskligt krångliga uppdateringen och är nästan redo att byta ut Heron nu... :( Finns det någon som har ett bra, konkret, ENKELT tips på hur man kan få telefonen att bara fungera..?