Sammanställa lista?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av exionen, 8 sept 2016.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ja, det känns inte helt genomtänkt.
     
  2. hemskasven

    hemskasven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    43
    Många kinafabriker klarar bara av att leverera i Asien, den marknaden räcker till. Lägg till Ryssland som gärna köper från Kina. Då är 10 miljoner svenskar tämligen ointressanta. Använder själv Aliexpress för att hitta de jag vill ha. Har aldrig blivit lurad där. Har väl handlat omkring 75 ggr, utan problem. Det mesta i mobilväg finns ju där. Har köpt tre mobiler av olika märken bl.a.
     
    IRONMIKE gillar detta.
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Marknaden räcker till? Men det är ju faktiskt så att det finns 100-tals konkurrenter, den asiatiska marknaden är överexploaterad. Då blir inte marknaden särskilt stor i alla fall för en liten tillverkare. Då skulle det vara smartare att gå in i en marknad med färre konkurrenter, som Sverige.
     
  4. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Last edited: 10 sept 2016
  5. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 164
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
  6. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Hur är batteritiden på den? Läste att den var lite halvdålig för annars måste den vara sjukt prisvärd! Kameran ska väl vara bra också eller vad säger du som äger en?
     
  7. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Hade en Letv PRO som är föregångaren till Leeco och den hade stora problem med gps. Är det löst nu?
     
  8. hemskasven

    hemskasven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    43
    Kostnaden för att gå in i lilla Sverige med marknadsföring och garanti åtaganden, ÅF och service är stora, då kan man troligen inte göra någon vinst på billiga telefoner. Den stora marknaden idag är Indien sedan Kina, Indonesien och Afrika. Då är vi uppe i ett tre miljarder som kan bli kunder, då kan det vara lätt att hoppa över Sverige. Där marknaden redan är mättad.
     
    IRONMIKE gillar detta.
  9. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 176
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Jag har kollat närmare på Doogee.

    Vilka språk har de på den egna sajten?
    Kinesiska, engelska och spanska(!)

    De har satsat i Malaysia, och startat upp på riktigt i Ryssland i våras, med lokala lager, service & support.
    Men anmärkningsvärt är att försäljning räknar de med ska fortsätta genom AliExpress.
    Ok, ryssar är stora på Aliexpress, och det finns sedan tidigare en ryskspråkig version av sajten (jag har handlat där själv, en Xiaomi router som är popular i Ryssland)

    For the high quality service and faster delivery speed, DOOGEE will establish overseas warehouses in 2016, while the first warehouse have just established in Russia.
    There’ll be multiple advantages of the Russia warehouse.
    1. The delivery cycle will be reduced down to 1 day.
    2. The Russian customers shopping experience will be upgraded.
    3. Fair-price discount: the 10 cooperative partners of DOOGEE on AliExpress will use the Russian warehouse, and sell DOOGEE whole series products.
    4. After-sales service in Russia will start synchronously. The repair service will be as soon as goods delivery. And customer service will be one-to-one.

    Doogee satsar tydligen även på design.

    Under tiden de inte har fått ut F7, har de bl.a. släppt två häftigt designade mobiler, T3 och T5.
    Man jämför sig med Apple och schweiziska urmakare(!)

    On the smartphone front, DOOGEE has clear product positioning based on different consumer groups:
    X series features High Cost-effective which wins great popularity by splendid product experience,in Malaysia in the past year.

    Y series features youth and fashion which focuses on mid-end market. Its design and function tend to young group.Take Y200 for example, multi-functional fingerprint sensor and sapphire Home Key.

    F series is business flagship with high configuration, super performance and elegant appearance that clearly focuses on high-end market to bring consumer entirely new experience.

    T series means Talent that features Micro-creative. It focuses on differentiated and luxury style products to avoid homogenization in the existing market.


    The World 1st Luxury Dual-screen Smartphone, T3


    Since the Iphone SE released, the whole world have been disappointed. Whether there’s no innovation of smart phone’s appearance and technique. Well, don’t worry! A big revolution is around the corner!

    True Art Is Not Always Easy

    .Like the Swiss watch, it's worth to be inherited .
     
    Last edited: 11 sept 2016
  10. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Och inte att glömma, de flesta av de nya modellerna från Doogee har alla band som Sverige använder. Så, en internationell etablering är fullt möjlig för dom, tekniken finns redan :)

    edit. Till skillnad från Xiaomi, som också gör grymma mobiler, fixar återförsäljare men erbjuder inga telefoner där med alla band :D TROTS att det finns en special international edition i aliexpress, geekbuying osvosv med både band 8 och band 20.
     
  11. Barnis

    Barnis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Leeco Le Max 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Leeco Le Max 2
    2000? Var handlade du då? Köpte min Le Max 2 från gizchina shop för 3000kr, köpte en p9000 där också. Då de har EU lager så har man grejerna på på 2-3, ingen moms & tull. Min Max 2 är snorstabil allting fungerar. Men hade den inte haft så brett stöd för Lte band så hade jag inte valt den helt klart.
     
  12. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air

    intressant prestandatest, Le max 2 vs Galaxy s7, htc 10 och 1+3 :)

    edit. Det intressanta tycker jag, bland annat, är att den slår HTC 10, och att den är i närheten av Samsung s7 i prestanda. Allt detta, från en för oss okänd aktör... Och så har den band 8 och band 20... Tror LeEco tänker ge sig in i matchen med eliten :P
     
    Last edited: 11 sept 2016
    mrfrozen gillar detta.
  13. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Precis, LeEco skulle kunna etablera sig här, tack vare sitt breda val av band :)
    Likaså Doogee :) Ingen av dom två behöver Special edition för att kunna sprida sig runt i världen :P hihi

    edit. nä, ska inte vara elak mot Xiaomi... Special edition av Note 3 med band 8 och band 20 visar ju bara att Xiaomi har äntligen öppnat ögonen och sett att dom har intressenter "over seas" :)
     
    Last edited: 11 sept 2016
  14. mrfrozen

    mrfrozen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Batteritiden är helt ok, får ut mer än 5 timmar SOT så klarar lätt en hel dag med intensivt användande.

    Kameran är också bra, förvänta dig inga underverk av Sony sensorn i halvdåligt ljus dock.
     
  15. mrfrozen

    mrfrozen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Köpte den på Ali för $235, finns några stabila säljare för det priset, helt galet mycket för pengarna.

    https://m.aliexpress.com/item/32662...2c5108-1473578953426-01408-fyfAUb2FY#autostay
     
  16. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 176
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Mer om Doogees marketing, tycker det är intressant i sig (inget om mobilerna här).

    Tycker det är märkligt att de inte har ansträngt sig att förbättra sin engelska, men men . . .det är kanske en del av strategin? Dvs., att folk i dem icke engelskttalande länderna ska känna sig hemma hos Doogee? ;)

    Lägg märke till att Skandinavien inte finns med på Doogees karta vad jag kan se, däremot östeuropa osv.


    DOOGEE's marketing in Russian-speaking world

    In term of DOOGEE’s market stategy layout, dating back to 2013, DOOGEE started its epic from southern Europe, the Spain.
    And then followed by Italy, Portugal, Croatia, Serbia, Albania, Bulgaria, Romania, Greece and so on.

    At the same time , DOOGEE’s marketing layout had not only located at Europe. Market development in the Middle East also began, and march to North Africa in August.
    Until Until the second half of 2015, to achieve global marketing layout, DOOGEE got started to march to South Africa , East Asia, and covered the Eastern Europe.


    Spainish radio station’s interview Journey to DOOGEE

    Spanish radio station team came to Shenzhen,China at the end of October. for making documentaries of the producing process of DOOGEE mobile phone. Lasting the whole day in a cordial atmosphere, spanish radio had a deeper understanding of DOOGEE than before. Why did they go such a long way to interview DOOGEE?

    It’s said that, So far, DOOGEE held more than 20 agents in Europe, such as Italy,Hungary, Portugal, Greece, Ukraine, Croatia and so on and on, among them, the first one cooperating with DOOGEE is Spainish agent

    DOOGEE are popular with European,dating back to 2013, DOOGEE held the first experience store in Spain. And the founder of DOOGEE, Xin Chao supported the Villarreal C.F football team, which leaving a precious group photo.
     
  17. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Rom byggdes inte på en dag :) Dom kom till Spanien 2013 vad jag kan utläsa :) Så dom har ju i princip funnits i Europa 3 år typ :)
    Tar vi t ex. Motorola som försvann från Sverige efter Razr, och kom tillbaka med Defy och några till runt 2012 när dom upptäckte att deras butiker i Tyskland och Frankrike sålde väldigt mycket till oss :) Man kan ju inte räkna med att nån kommer till Sverige direkt, men däremot så finns ju telefonerna att importera i Eu, och det är troligen så dom kommer upptäcka att vi är konsumenter av deras produkter. Vi har ju en återförsäljare som samarbetar med Doogee i Sverige, perifa.se :)
     
  18. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 176
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    "Rom byggdes inte på en dag :)"

    Nej, Doogee verkar ha expanderat väldigt snabbt.

    Nu förstår jag varför det finns ett stort utbud av Doogees mobiler just på spanska Ebay och Amazon.
    Spanjorerna har kanske aldrig hittat till Aliexpress, som Ryssarna har gjort.
     
  19. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Eller så är det som texten säger, VDn är fotbollsintresserad vilket har gjort att han har en passion för Spanien :)
    :)

    Edit. När man har läst runt lite så har jag upptäckt att det är främst LeEco och Doogee av de lite mer för oss okända som har de svenska banden 3, 7, 8 och 20 :) Och då även alla 2G och 3G banden, som de flesta idag har egentlingen... :)
    Så de två gör ju lite mer internationell satsning så att säga :) Men skulle gissa på att LeEco som med sin Le Max2 mer var ute efter att VDn för ett företag ska få 4G täckning vart han än befinner sig i världen :P
     
  20. Barnis

    Barnis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Leeco Le Max 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Leeco Le Max 2
    Leeco vill ju täcka in USA, Indien utöver Kina med den luren så antalet band är ju logiskt. Det roliga vore om det va en enhetlig standard så vi konsumenter fattar vad vi köper gällande 4g stöd osv.