[Löst]Facebook video med vimla funkar ej

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av chaffis, 4 sept 2016.

  1. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    272
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Jag har ett mycket konstigt fel med med oneplus 3 som jag inte kan knäcka...

    Jag kan inte se video på Facebook med mitt nya vimla abonaming på min oneplus3. Jag har letet efter var felet men kan ej ringa in det... kort kan man säga att detta är de enda problem jag har för:
    - alla appar som kräver internet funkar som det ska.
    - youtube och andra streming appar (netflix, svtplay, medflera)funkar som de ska.

    Om jag ansluter mig via wifi, ja då funkar Facebook video.

    Om jag sätter ett annat abb i telefonen, ja då funkar facebook video.

    ok då låter det som de är vimla det är fel på men nej, jag provade mitt abb i en annan telefon och där funkar mitt Facebook video med mig egna abb.

    Då provade jag sätta ett tre abb i min telefon i andra simkorts platsen och kör data via de simkortet, ja då funkar Facebook video.

    Jag hade ett hallon abb i denna telefonen tidigare och då funkade det men nu har jag porterat till vimla.

    Tja som ni kanske försåt så fattar jag inget....

    Jag har testat att avinstallera och installera Facebook men det hjälpte inte...

    Nu funderar jag på att ladda om hela mjukvaran men orkar inte riktigt då de är mycket jobb att återställa telefonen.

    Ja är det någon som har någon ide om vad detta kan vara?
    Finns de någon här med vimla abb som kan berätta om hur de fungerar för dem?
    Finns det någon med en oneplus3 som har ett liknande problem...

    Hoppas någon kan hjälpa mig.

    MVH
    /Fredrik
     
  2. alegar

    alegar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2016
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem...

    Kör också Vimla och har precis fått min Oneplus och som du skriver funkar det att kolla på FB videos via WIFI men stänger jag av det och kör via mobildata istället så bara står videosen och laddar. Sjukt drygt alltså!
     
  3. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 354
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Testa ta bort proxyn i Apn inställningarna. Glöm inte spara innan ni går ur inställningarna.

    Funkade bra här, testade dock inte före.
     
    chaffis och alegar gillar detta.
  4. alegar

    alegar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2016
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Testade nu och verkar funka utmärkt :)
     
    maccis gillar detta.
  5. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    272
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Nice!!! japp nu funkar det för mig också... Hade nästan gett upp att få svar i denna tråden, det var mycket irriterande nämligen.
    Denna hjälp uppskattar jag mycket.

    Men vad gjorde proxyn för nytta då? Vad är för och nackdelarna man att ha proxyn inställd eller inte? Ja förutom att facebook video funkar om man kör utan proxy.

    MVH
    /Fredirk
     
  6. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 354
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Det där med proxy är nog nåt som hänger kvar sen wap tiden.
    Visst proxyn används fortfarande men just i en apn inställning så känns det inte som att man har det för att köra kundernas trafik via den. Kan såklart ha fel.

    Vet inte var apn inställningarna kommer ifrån men jag har för mig att de inte såg ut på detta sättet i min Nexus 6P. Så kanske 1+1 lagt in nåt gammalt?
     
  7. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    272
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    OK.. ja jag håller med dig.. Skönt att jag fick det löst.. det var nästan så jag funderade på att byta operatör igen men då jag jag lägga de tankarna på hyllan igen.

    /Fredrik
     
  8. 420

    420 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Blir ju dubbelpost men jag skriver iaf min fråga här också eftersom den blev flyttad.
    Följdfråga på ditt svar Fredrik..

    Medlem
    Inte lika nöjd längre tyvärr, för idag på jobbet märkte jag att efter jag ändrat APN-inställningen så hade jag inte 4g eller ibland inte ens internet. På bilden ser ni vilka alternativ jag har under APN och om jag som på bilden har services.telenor.se vald så har jag 4g men även problemet med videos. Ändrar jag till internet.telenor.se försvinner uppkopplingen och om jag väljer sp-services har jag typ 2g. Har ni andra val än mig? Tips och råd?
     

    Bifogade filer:

  9. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    272
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Nu tror jag inte du har skrivit vilken operatör du har men om du har vimla så som jag har så ska du inte ändra till internet.telenor.se utan du ska ha den som heter Telenor SE. Jag gick helt enkelt in i denna APN inställning och tog bort proxy sedan funkade det.

    /Fredrik
     
  10. 420

    420 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Aha, nu är jag med! Stort tack!
    Operatören är Vimla..