Fråga: Mediaserver drar sjukt med ström

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av crf_niklas, 4 sept 2016.

  1. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Hej tänkte kolla om programmet mediaserver drar mycket ström ur era s7? Min är tom på eftermiddagen trotts att jag ej använder den jättemycket.
     
  2. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Händer oxå hos mig nån gång i veckan. Blir jätte varm och suger ut batteriet. Har börjat hända nu de senaste veckorna
     
  3. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 831
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Har ni sd-kort i telefonen? I så fall prova att plocka ur det och se om problemet försvinner. Hade samma problem när jag hade Galaxy S5 och det avhjälptes genom att göra så.
     
  4. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Hade du då en mängd mediafiler, i form av musik och video förutom bilder på SD-kortet då? I så fall hur många filer på ett ungefär?
     
  5. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 831
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Kan inte minnas då det var längesen, men troligtvis mest bilder.
     
  6. inact_0030

    inact_0030 Guest

    OK, har inte haft problem med S7an på detta sätt men jag kommer ihåg andra telefoner som har strulat p g a många filer på SD-kort och kortet dessutom har varit av tveksam kvalitet. Har det blivit något fel med kortet kan man få alla möjliga problem så detta är faktiskt det första man skall prova vid alla problem med hängningar, tröghet med mera.
     
  7. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Har inget sd kort. Har haft telefonen se den släpptes och har inte installerat nya appar. Fattar inte vad som plötsligt kan göra såhär
     
  8. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Kan bli så om man har en mediafil med ett konstigt tecken i filnamnet, men det är ju lite svårt att hitta och radera den om man har många filer, så en återställning kanske inte är fel.
     
  9. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Har ej sdkort det har blivit plötsligt för typ 3v sedan började det. Inga nya appar. Blir sjukt seg och dålig respons i touch
     
  10. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Aa ungefär för 3 veckor sen här oxå. En arbets kompis har samma problem med s6. Började samtidigt för han oxå
     
  11. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Hade också mediaserver wakelock. För mig var det spelet color switch som var boven.
     
  12. pgagge

    pgagge Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har hänt några gånger: Androids Media Server har en tendens att bugga ur. Jag har väl en 60 GB ogg och flac på minneskortet, hittills… För mig funkade det att rensa mediadata och starta om.

    Gå till Inställningar->Applications->Application manager->(More->Show System Apps): välj Media Storage, välj Storage, och Clear Data. Det borde rensa databasen (tyvärr anihilleras även Android-hanterade spellistor, men jag använder inte sådana). Nästa gång den startar bygger den om media-databasen.
     
    Bohz gillar detta.
  13. Bohz

    Bohz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hände mig idag. Följde ditt tips pgagge, får se om det gör nytta för mig också.
     
  14. hnhl

    hnhl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har också haft samma problem. Hittade en uppgift på nätet att jag skulle stänga av alt avinstallera Chrome. Det har funkat för mig att inte köra Chrome.
     
  15. Droid_290

    Droid_290 Guest

    Hade oxå problem med chrome. Gick över till samsung webläsare.änvänder chrome nu igen utan problem
     
  16. Bohz

    Bohz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Suck, behövde göra detta igen. Var i för sig efter uppgraderingen igår, så kanske en "en gångs grej"
     
  17. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Blir ej av med detta problem, provat med å utan minneskort samt stängt av alla program varje gång jag har telefonen i viloläge ändå står mediaserver för 40% av batteri slukandet som räcker max 12h
     
  18. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Men har du blåst hela nallen än? Total formatering/återställning. Du lär nånstans ha nån korrupt mediafil som loopar processen.