Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

  1. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade in min för tre dagar sen, den blev helt omöjlig att använda i den här värmen. Om jag dödade alla appar direkt vid uppstart klarade den att idla utan att starta om :)

    Köpte den på Teknikmagasinet, de använder Service Connection (tror jag de hette iaf). Hoppas de tar problemet på större allvar.
     
  2. jack71

    jack71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har upplevt precis samma problem som flera andra i tråden och så djävla typiskt nog så började min HTC Desire att lägga av / Krascha precis när vi hade åkt iväg på en veckas semester där jag verkligen ville använda den som modem till bärbara datorn med mera.

    Den kraschar inte när jag bara pratar med någon eller så och ibland kan jag prova lite apps men oftast när jag surfar, använder Gps o även på vissa apps så lägger den av o startar om.

    Ibland måste man ta ur batteriet en längre tid för att kunna komma in på mobilen igen o ibland kan man knappa in pinkoden direkt. Har köpt min på Mediamarkt o har ingen aning om hur deras support är men kan ju gissa :(

    Det djävligaste på Giganten och liknande är ju att det alltid är nån servicekille/säljare som påstår att de aldrig har fått in någon med såna problem mm. även om man hänvisar till forum mm. Jag får åka dit imorgon, suck! Alltid alltid problem med teknik numera, vare sig det gäller ny plasma, digitalbox eller mobil.
     
  3. Earthbound

    Earthbound Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Misstänker att problemet kan ligga i telenätet eller liknande. Kanske något som att telefonen startar om när den söker och byter olika operatörsnät.

    Hade nämligen med mig telefonen nere i Turkiet och där startades den om i snitt 2-3 gånger per dag (i dryga 12 dagar). Otroligt irriterande (speciellt när det ibland skedde mitt i natten) men så fort jag återvände hem till Sverige så försvann problemet och telefonen verkar fungera som vanligt. Har varit hemma i tre dagar nu och än så länge har den inte startat om sig själv.

    Nu förklarar det i för sig inte varför telefonen startar om när man använder sig av olika appar, men min iakttagelse kan kanske hjälpa någon;)
     
  4. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ^^ Jag tror det kan vara värmerelaterat. I början (för två månader sen, när det var svalare) uppträdde problemet endast när jag surfat en stund vilket ju är en typisk grej som drar en del kraft från batteriet, alltså alstrar värme.

    När jag lämnade in den förra veckan hann jag knappt skriva klart ett sms innan den bootade om. Din lur fungerade ju sämre i Turkiet, antar att det generellt var varmare där?

    Normalt hade jag fått ta ut batteriet i minst fem minuter för att få igång den igen (annars hade den bootat om igen innan den hunnit starta upp helt och hållet från den förra omstarten), men jag testade faktiskt genom att ta ut batteriet och lägga in allt i kylen någon minut och då startade den om som den skulle direkt.

    Hade varit kul om man hade kunnat få lite riktiga svar från HTC eller supporten om vad problemet är / vad som var felet med firmwareupdaten. Men jag ser inte det hända riktigt.
     
  5. Earthbound

    Earthbound Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men telefonen blir som varmast när man spelar och då startas den ändå aldrig om.

    Omstarten kunde även ske när man befann sig i hotellrummet och med ACn på. Där var det inte särskilt varmt (ca 20C) men likväl startades den om många gånger.
     
    Last edited: 19 jul 2010
  6. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Min kompis har också detta problem. Telefonen hamnar i en loop där den bara startar om sig själv hela tiden. Tar man ur batteriet en stund och låter den vara och så startar den som den ska, ett tag. Men sen rätt var det är sätter den igång igen. På tre sa de att det skulle ta flera veckor att få den inlämnad och att hon skulle få en "gammal vanlig" telefon medan hon väntade, är det verligen rimligt? Hur har det varit för er som lämnat in under tiden? Dessutom säger hon på tre att det inte gå att få någon ny då de inte längre säljer Desire... Vad göra liksom?
     
  7. Norda

    Norda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Media Markt ringde idag och sa att telefonen var klar. Dom kollade att adressen var rätt som jag hade uppgett som dom skulle skicka den till. Få se vad dom har gjort med den den här gången då (2:a gången den är inne med samma fel) Har väl inga större förhoppningar utan är väl mer inställd på att man får skicka in den en 3:e gång så dom får överväga att byta in den.
     
  8. Norda

    Norda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter ju väldigt konstigt, har lämnat in den 2 gånger och båda gångerna har det tagit 1½ vecka att få tillbaka den.
    Sen spelar det ju inte så stor roll hur länge det tar, man vill ju inte ha en trasig telefon.
    Inte har dom väl redan slutat sälja desire?
     
  9. Yazeal

    Yazeal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fick samma problem med omstarter efter att min varit inne hos anovo för ett annat fel (kunden ej läsa sd-kort) Vet ej om det var som så att dom uppgraderat den eller om något annat hänt men efter det så startar den iaf om vid värme. Bästa stället är att klämma fast den framför ac-utblåset i bilen. Då fungerade den perfekt.

    Skckade tillabka den till Anovo med felet att den startade om sig och dom bytte mainboard på den. Ligger på posten nu, hoppas kunna hämta den ikväll. Får återkomma och se om problemet kvarstår eller ej.
     
  10. oxalis

    oxalis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis samma problem med omstarter på min Desire. Ofta när jag spelar spel med mycket grafik, surfar eller använder t ex google maps. Men också när jag skriver sms och annat mindre avancerat.
    Köpte telefonen på Teknikmagasinet, och gick tillbaka med den dit när problemet dök upp. De har tydligen en 14-dagarsgräns på att byta ut telefonen, och min var 16 dar.... Inte så lite irriterad. Eftersom jag behövde telefonen under semestern, så har jag inte lämnat in den än, men till veckan så. Läser man här, så känns det ju inte så troligt att man får tillbaka en fungerande telefon heller... Men jag ska följa rådet att begära ett extended longtest. Får hoppas på det bästa.
     
  11. jack71

    jack71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mina problem löstes för en dag efter att jag hade gjort fabriksåterställning men nu kraschar den och hamnar i ständiga omstarter lite då och då igen. Kan inte se nåt mönster direkt heller och ibland måste batteriet vara ur över en halvtimme minst innan jag kan få igång mobilen igen. Tror inte det är värmerelaterat i mitt fall då den kraschar ibland direkt när jag jag tar den helt oanvänd/ostartad o har försökt lista ut om det är någon särskild app som strular men inget mönster förutom att mobilen oftast fungerar bra att ringa o messa med men när jag ska kolla twitter, webben, facebook, gps eller bara spela ett spel så lägger den av.

    Ska åka till Mediamarkt idag men det känns djävligt trist och fel att risken är stor att de skickar iväg den några veckor o att man riskerar att få tillbaka den med samma fel. Köpte min mobil för ca 1,5 månad sen o man skulle ju nästan hellre vilja reklamera skiten o få pengarna tillbaka o sen välja en ny istället o hoppas att man har mer tur men det går väl inte heller?

    Tycker jag är rätt påläst vad gäller teknik men är så trött på att köpa dyra digitalboxar, dyr lcd-tv och dyr mobil o ha oturen att få dessa måndagsex. Tekniken går framåt, visst men förr känns det som om det var mindre sånt här strul alla fall.
     
  12. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ^^
    Hehe, jovisst känns det så. Men å andra sidan har vi så mycket mer prylar idag, och byter ut dem mot nya modeller så mycket oftare också. Prylarna är ju mer komplexa idag, och tillverkarna vill att vi ska köpa nya hela tiden. Man kan ju spekulera i vilka effekter det har på kvaliteten och tillverkarnas inställning till den. Tve-eggat svärd, minst sagt.

    Jag har hur som haft min inlämnad i nästan två veckor. Efter att ha kollat på serviceconnection.nu / Annovo varenda dag, och konstaterat att det står samma sak ("Ej bekräftad Reparationsstatus") som det gjorde dagen efter jag lämnat in den ringde jag Teknikmagasinet idag. Han skulle ringa dem, kolla vad som hänt och återkomma idag. Får väl se när och vad han säger. De fyllde i ju i att den hade fysiska skador också, vilket den inte hade när jag lämnade den till dem iaf.

    Tröttsamt...
     
  13. Mobilotta

    Mobilotta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ...känner igen det med (eventuell?) överhettning med flera omstarter som inte lyckas, min Desire håller på så nu för tredje dagen. Trodde först att det hade att göra med att jag var uppkopplad en längre stund, men igår kom problemet när jag höll på med mobilen utan att vara uppkopplad. Den kommer inte ur "omstartsläge" utan startar om sig gång på gång -det enda som funkar är att ta ur batteriet och låta den svalna. På ovan inlägg låter det som att skicka in är det enda raka -inte så kul, det är trevlig leksak... Är det många Desireägare som varit med om samma sak tro?
     
  14. gny10

    gny10 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem med att telefonen startar om sig.
    Efter fabriksåterställning funkade den ett dygn ungefär.
    Nu får jag skicka iväg den på service.
     
  15. jack71

    jack71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har skickat in min på koll via Mediamarkt och det är ju inte nog med att man blir utan sin mobil i ca 3-4 veckor, jag är dessutom väldigt orolig att de ska skicka tillbaka den i samma skick o hittar de inget fel får jag dessutom betala 500 kr. Blir det så kommer jag att vara en rejält grinig kund kan jag lova och man måste väl i så fall kunna reklamera telefonen hos mediamarkt???

    Det finns väl ingen som frivilligt lämnar iväg sin nya telefon och hittar på att den startar om gång på gång lär de väl inse får man hoppas.
     
  16. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha, då fick man ett mail senare samma dag som sade att de inte får tag på Anovo. Idag, ytterligare två dagar senare efter att ha ringt dem själv igen, får jag reda på att Anovo hade registrerat telefonen den 22e (det har fortfarande inte hänt ett skit om jag tittar på serviceconnection.nu). Jag lämnade in telefonen den 14e för fan, ska det ta sex arbetsdagar att regga den?!?!?!

    Killen på teknikmagasinet hade iaf ingen aning om varför det tagit sån tid, utan sa bara att "då börjar de nog jobba med den snart iaf".... ja det får jag väl fan hoppas, det har gått ytterligare fyra arbetsdagar!

    Jag sa till TM-killen att lägga till att jag ville ha det där "extended longtest" som någon i denna (eller en liknande) tråden snackade om och att han skulle lägga till det på min order, och att det förmodligen är moderkortet som behöver bytas. Tänker fan inte stå ut med det här bara för att få skicka tillbaka den direkt igen för att Anovo är inkompetenta / snåla / lata.

    Ursäkta alla svordomar, är jobbigt arg just nu...
     
  17. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag förstår din upprördhet. Det kan låta och verka vara ett ilandsproblem, men det finns nog inte mycket som är lika frustrerande som ovisshet. 1 vecka? 5 veckor? 9 veckor? Du har min fulla sympati.
     
  18. Pahlen

    Pahlen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag lämnade min till Telia i måndags. Extended longtest gick inte att begära första gången enligt dem. Vi får väl se hur det går...
     
  19. mmm... martin

    mmm... martin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack!



    Killen på Teknikmagasinet visste inte det var för något jag frågade om.

    Jag: Jag vill ha ett extended longtest på den direkt.
    TM-killen: Då skriver jag extra longtest då?
    Jag: Extended long test.
    TM-killen: Longtest ja.
    Jag: ....

    Så huruvida det faktiskt hjälpte får vi se :)
     
  20. Norda

    Norda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då fick jag tillbaka telefonen efter ungefär 1½ vecka från anova. Denna gången hade dom bytt moderkortet. Man vågar ju inte skriva för mycket men har haft den i 2 dagar nu och än har den inte startat om sej. Men har bara instalerat runkeeper på den än så länge. Bara att hoppas på att den var moderkortet som det var fel på.

    Funkar den så hade jag tänkt beställa ett blåtands pulsbälte.
    http://shop.sports-tracker.com/epag...bjectPath=/Shops/12052010-1091/Products/10100