Nexus 6P eller Pixel

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av CJ954RR, 1 okt 2016.

  1. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tja.

    Dags för ny lur. Min Sony Z3 har gått i graven efter att skiten sprack både fram och bak för 2a gången. Är för tillfället tillbaka på min Nexus 4 som jag egentligen gillar men den har sina fel och saknar 4G mm och batteriet håller i typ 3 timmar.

    Vill ha ren Android då jag inte har stött på någon tredjeparts bloat som jag gillar och jag har tröttnat på att roota och lägga in hemmakokade ROM. Så det står helt enkelt mellan Nexus 6P och dom nya Pixel-lurarna.

    Nu är det ju bara dagar kvar till att Google presenterar Pixel-lurarna, men historiskt, hur långt brukar det dröja ifrån att dom presenteras till att dom finns i butiker i Sverige?

    Jag behöver en ny telefon snarast ju och funderar på om att det är värt att köpa 6P istället för att vänta. Vad tror ni?

    Mvh Carl-Johan
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    @CJ954RR@CJ954RR
    Hej.

    Dom senaste modellerna (Nexus 6, Nexus 6P och 5X) har varit tillgängliga i svenska butiker ungefär i slutet av november eller början av december. Vill minnas att jag köpte min Nexus 6P i slutet av november i fjol. Om den blir likadant med nya Pixel återstår att se. Vi kan alltid hoppas på att dom blir tillgängliga snabbare.

    Hade jag varit du skulle jag väntat och sett hur dessa nya telefoner blir och vad de kommer att kosta samt när de blir tillgängliga. Är det för dyrt eller för långt borta så skulle jag köpt en 6P.
     
    CJ954RR gillar detta.
  3. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tack för svaret men jag åkte förbi Siba idag och skulle bara känna på 6P men det slutade med att den fick följa med mig hem haha.

    Det blev en vit 64 GB. Om jag hellre vill ha Pixel när den kommer så får frugan Nexusen!