Officella tråden för Kies

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av borjeboy, 18 jul 2010.

  1. YellowZombie

    YellowZombie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Kan du inte skriva dit personligen andro? Skulle vara trevligt ocg se vad du fick i svar
     
  2. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Om du testat på 4 olika datorer utan att lyckas så tror jag att det primära problemet är skit bakom spakarna. Jag ger dig rätt i att Kies är instabilt (vilken mobilmjukvara till datorn är inte det? Har aldrig stött på någon, även om Kies är värst...) vilket bör åtgärdas. Men så stort som du ger sken av är problemet inte!
     
  3. slaget

    slaget Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kanske en kies-lösning att testa ...

    Också haft läskiga problem med kies, letat i diverse forum för en lösning. Symptomen var de vanliga, MTP applikationen på telefonen tar hur länge som helst innan den indikerar ansluten, och kies applikationen på PC (Vista 32-bitars, SP2) når aldrig ett läge där telefonen betraktas som ansluten. Man får diverse notifieringar om att drivers installeras, men det funkar ändå inte.

    Hittade sen ett förslag att avinstallera det externa SD-kortet (Unmount ifall du har engelska). Testade sen att ansluta USB-kabeln (USB konfigurerat Kies), och telefonen indikerade ansluten direkt. Likaså Kies applikationen, och jag testade en uppgradering (träning inför Froyo :)), Kies informerade om att en uppgradering inte var tillgänglig.

    Kortet återinstalleras (monteras) när man bootar om telefonen, alla filer man har på kortet är alltså intakta.

    Så i mitt fall var det alltså det externa kortet som krånglade ...
     
  4. hakan

    hakan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Nokia 8
    Telefon 2:
    Nexus 5
    ROM:
    MM
    Jag har själv installerat Samsung Kies på XP-laptop och har inga problem. Telefonen hittas av programmet hela tiden. Läste om era problem och upptäckte då att ingen av er nämnde NET Framework 3.5 måste vara installerat. Jag hänvisar till

    .Net Framework 3.5 is required for Windows XP(32/64bit), Vista(32/64bit) to install Samsung Kies.
    http://www.microsoft.com/downloads/...FD-AE52-4E35-B531-508D977D32A6&displaylang=en

    Hoppas att detta hjälper
     
  5. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skit bakom spakarna va ? ROFLOL :D:D:D:D

    Säger du samma sak till de som har problem med GPS, wi-fi, 3G på SGS ??

    Och jag skrev inte att Kies är instabilt utan Kies känner inte av SGS och problemet vist finns även om många ignorerar den för Kies är ännu inte nödvändig tills vi får den officiella mjukvaru uppdateringen.
    Jag har läst om Kies problem redan när Samsung släppte SGS i Singapore och kolla bara i olika SGS forum för att se att det är ganska många som klagar på Kies.

    Jag har ägt en hel del smart mobilen från SE,Nokia, Moto, HTC men alldrig vart med om att mjukvaran inte lyckas känna av mobilen på 4 olika datorer.
     
    Last edited: 28 jul 2010
  6. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, att installera Kies är ".Net Framework 3.5 is required for Windows XP(32/64bit), Vista(32/64bit) to install Samsung Kies. " men jag har inte haft problem med installationen utan att Kies inte hittar min SGS ;)
     
  7. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag läste själv något om det här men förslaget var att formatera om det interna SD kortet i mobilen och det borde hjälpa. Kanske ska testa det och se ifall det hjälper med Kies problemet
     
  8. slaget

    slaget Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det jag testade var bara att avinstallera det externa kortet (Inställning->SD-kort och telefonminne->Externt SD-kort->Avinstallera SD-kort), inte att formatera det externa eller det interna kortet. Och för mig funkade det direkt. Man missar så klart möjligheten att överföra filer till det externa SD-kortet i Kies-mod, men den bristen kan man parera genom att ansluta i masslagringsmod alternativt ansluta via wifi till sitt lokala nätverk.

    Ansluta i masslagringsmod var också lite lurigt, en fråga (notifikation) dolde sig i rullgardinen som man var tvungen att svara på för att telefonens lagringsenheter skulle bli definitivt monterade i Windows.
     
  9. droidwi

    droidwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kommer så långt att det kommer upp en ruta i övre högra hörnet i Kies och Kies säger att den ansluter enheten, den verkar arbeta och sedan händer inget mer. Samtidigt "fladdrar" skärmen på telefonen mellan en bild av en USB-kontakt där det står att om jag vill avsluta skall jag trycka hemknappen, och hemskärmen.

    Hur lång tid skall det ta?
     
  10. Mindraid

    Mindraid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag antar att vi har samma fel förutom att mina skärm på min telefon inte fladdrar. Telefonen: Ansluten --> Kies: Ansluter(men inget händer).

    Jävla tattar-mjukvara!!!
     
  11. slaget

    slaget Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bara dubbelkolla en grej, har du satt in ett externt minnekort? Om så är fallet, testa att avinstallera det, och anslut sedan till din PC. Jag hade symptomet du beskriver ovan, det finns flera rapporter på olika forum om att åtgärden kan funka (och det gjorde det för mig).
     
  12. Kanjtozzft

    Kanjtozzft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För mig så har det bara varit att stänga av telen sen sätta på den med usb kabeln kopplad. Fått lov att göra de 2 ggr. Funkar lika fint varje gång.
     
  13. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  14. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  15. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

  16. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ja, tog över 1 tim!!!! att tanka ner denna bjässe på ca 140mb... va fan är den så sjukt stor för?
     
  17. Eka

    Eka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Hej,

    Jag är ny här, men har följt forumt oreggad ett tag. Har mest varit intresserad av en lösning på Kies problemet. Har exakt samma problem som de flesta med tuggandet utan att hitta telefonen. Jag har sökt igenom varenda forum och testat varenda potentiell lösning utan att få det att funka.

    Det sjuka är att under den första vecka jag hade telefonen så funkade det. Vipps, så bara slutade det funka. Kan inte minnas att jag gjort något speciellt med varken telefon eller dator som skulle kunna åstadkommit detta dödläge. o_O

    Hur som helst. Har någon hunnit testa nya versionen av Kies? Någon skillnad? Hinner ej testa själv förrens senare ikväll, men lovar att hojta till här om det mot all förmodan skulle lira.

    PIZ
     
  18. tlew

    tlew Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ta ur det externa SD-kortet så funkar Kies finfint.
     
  19. Eka

    Eka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena,

    Ingen lycka med nya versionen av Kies tyvärr :(

    Jag har aldrig lagt in något externt SD-kort in min telefon. Jag har dom 8GB som följde med luren. Detta klassas väl inte som externt SD-kort, eller har jag missförstått detta helt?

    Om jag tar av bakskalet på telefonen så är följaktligen micro-SD slotten också helt tom. Om det är något annat minne som skall plockas ur telefonen, vart sitter det isånnfall?

    mvh
    Eka
     
  20. phrusher

    phrusher Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Att starta upp mobilen inkopplad på USB löste problemet här, då hittade Windows enheten. Inget SD-kort används.