Avslutad: Iphone 6 och 6s defekta mot lur som tar nano-sim?

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av infexis, 4 okt 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Hej, har två stk iphones som ligger defekta eftersom de är icloud låsta. Fick tillbaks dem från polisen för de kunde inte hitta ägaren då de antagligen blivit stulna och sedan sålda till mig där jag blev blåst via blocket. Byter mot nån lur som är olåst och tar nano-sim (det är väl så det heter det simkortet som passar i S6 Edge Plus? Hör av er vad ni har, inga krav förutom att det ska funka inget glappande skit som inte går att använda med andra ord. Eftersom jag ärligt berättar vad det handlar om vill jag inte se några dumma diskussioner där folk hittar på fantasier osv. Tack

    Edit: antingen kvitto eller träffas är ett måste, helst båda. Jag finns i Eslöv.
    Edit2: Jag tror att denna tråden borde räcka som bevis vid eventuella problem att "köparen" eller rättare sagt den jag byter med har varit medveten om telefonernas skick och status. Så med sagt så är jag beredd att göra en affär ändå oavsett om kvitto finns eller om du kan träffas eller ej (eftersom mina telefoner ändå är oanvändbara så jag har inget att förlora)
     
    Last edited: 5 okt 2016
  2. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Galaxy S6 med en diagonal spricka, men som inte stör bilden eller påverkar touchen. Sprucken baksida men sitter kolfiberskin på. Glaset framför kameran är även borta. Alltså full funktion men med några skavanker.
     
  3. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Har du kvitto? Kan du träffas?
     
  4. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Nej på båda tyvärr. Men har grymt bra referenser på tidigare distansaffärer här på Swedroid.
     
  5. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Med tanke på det som hänt mig med iphones så vill jag inte någonsin igen göra en affär där det varken finns någon ansvarig eller kvitto som jag kan uppvisa vid behov. Mitt förslag är att du skickar ner telefonen till nån i Skåne som kan träffa mig och ta över ansvaret för affären annars blir det inget.
     
  6. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Jag har tyvärr inga bekanta i Skåne. Lycka till med bytet. [emoji1]
     
  7. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Nu har jag tänkt lite mer på det och kommit fram till att jag har egentligen inget mer att förlora på det då telefonerna redan är spärrade både hos polisen och via icloud. Det viktiga i detta fallet är att jag på något sätt har bevis att du var medveten om det innan vi gör nåt. Jag kommer inte på nåt sätt hur vi kan göra det då både mail/facebook/forum osv. går att förfalska. Har du nåt förslag?
     
  8. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Vad betyder det att de är spärrade både hos polisen och iCloud? Du nämnde bara iCloud i första posten. Är telefonernas IMEI spärrade?
     
  9. andra94

    andra94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Det betyder att de är spärrade helt och hållet och de funkar som reservdelstelefoner i princip.

    Jag kan ge 400kr + frakt för Iphone 6s då jag behöver skärmen :)
     
  10. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag antar det eftersom jag lämnade in telefonerna till polisen och fick tillbaks dem efter några veckor. Det är högst osannolikt att de skulle låta mig använda telefonerna eftersom jag aldrig kunde uppvisa kvitto. Enda som hände i detta ärendet är att personen som blåste mig antagligen blir straffad.
    Jag vet hur mycket en sån är värd i reservdelar så, nej tack. Dessutom är jag ute efter telefon eftersom jag inte har någon just nu så jag vill få det överstökat utan att behöva hålla på i hunda år.
     
  11. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    EDIT: Kan inte heller träffas
     
  12. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag tror att denna tråden borde räcka som bevis vid eventuella problem att "köparen" eller rättare sagt den jag byter med har varit medveten om telefonernas skick och status. Så med sagt så är jag beredd att göra en affär ändå oavsett om kvitto finns eller om du kan träffas eller ej (eftersom mina telefoner ändå är oanvändbara så jag har inget att förlora)
     
  13. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Ska vi köra då?
     
  14. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Visst, vill bara kort sammanfatta hela grejen. Mina telefoner är alltså 1 iphone 6 och 1 iphone 6s båda svarta, vet inte hur mycket minne de har. 6S är i nyskick, 6 är väldigt sliten med grova repor i chassit, grova sprickor i glaset samt en del kantstötningar. Båda är icloud låsta och antagligen simlåsta också men det kan jag inte testa eftersom jag inte kommer in. Vad jag har kunnat testa så fungerar telefonernas displayer, digitizers, knappar och batterier (vet inte om jag kan testa nåt mer utan att komma in i systemet) Du är alltså medveten och accepterar detta? Det du vill byta är alltså "Galaxy S6 med en diagonal spricka, men som inte stör bilden eller påverkar touchen. Sprucken baksida men sitter kolfiberskin på. Glaset framför kameran är även borta. Alltså full funktion men med några skavanker."
    Om allt detta stämmer och du accepterar kan vi fortsätta via pm där vi skriver varandras adresser kontaktuppgifter osv.
     
  15. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Den nya informationen om skicket på den ena telefonen får mig att tacka nej till detta byte.
     
  16. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Lås tråd, jag går o slänger dem istället. Känner att det blev för mycket klödd och problem med de här telefonerna. Trodde inte att folk skulle vara så kräsna eftersom jag inte har några krav som helst på vad jag får i inbyte.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.