Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. RandyBoyz92

    RandyBoyz92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Aldrig nånsin I hela mitt liv har det varit så här jobbigt att vänta på en elektronisk produkt. Varför var Samsung tvungna att faila på det här sättet.
     
  2. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 629
    Mottagna gillanden:
    760

    MINA ENHETER

    Tja, att snabbt komma före någon annan och ha dålig kvalitetskontroll av delar (batteri), slutkontroll av telefonen....
     
  3. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Om så är fallet är det drygt tre veckor kvar. Måtte gårdagens olycka vara en ren tillfällighet eller gälla en gammal enhet...
     
  4. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Givetvis inte jag som sprider rykten och detta är absolut något som ni bör ta med en nypa salt och inte bli alltför upprörda över.

    Jag kan givetvis inte nämna någon källa till ett sådant här rykte, men av vad jag hörde så kommer Samsung undersöka denna enheten, visar det sig vara något problem som kan påverka en större del av nya enheterna kommer Note 7 att skrotas (åtminstone här i Norden) fram tills dess att S8 kommer då en liknande enhet kommer att visas upp (S8 lanseringen snabbas tydligen redan på).

    Vet också att det har diskuterats här på kontoret att felet inte beror på batteriet per se utan att de gett batteriet för lite utrymme inuti telefonen.
     
    CABBAN05, Griffin, ravenshield och 1 annan gillar detta.
  5. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Det låter egentligen fullständigt absurt.. Hur kan telefonen ens fått lämna fabrikerna om de medvetet konstruerat den på ett sätt som ökar risken för den att haverera?
     
    CABBAN05 gillar detta.
  6. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Då får dom ta och leverera S8 jävligt omgående. Vilket inte lär hända (tidigast Feb?)
     
  7. Griffin

    Griffin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2014
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    42
    Intressant. Om jag förstår dig rätt jobbar du eller känner någon på Samsung. Kan varar det enda rätta att skrota telefonen om telefonen fortfarande "brinner".
    Så kommer S8 vara "edge" vattentåligt och med minneskortsläsare?
     
  8. Griffin

    Griffin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2014
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    42
    Samsung gick över gränsen vad som det tekniskt är möjligt att göra en telefon. Nu vet vi att det finns en gräns för telefoner.
     
  9. Griffin

    Griffin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2014
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    42
    Är det så att batterier expanderar när de blir varma eller fulladdade?
     
  10. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Om jag förstått det rätt så beror det främst på att batterierna inte kan hantera värmen som över tid byggs upp vid användning/laddning. Alla batterier ska idag komma utrustade med säkerhetsåtgärder om de mot förmodan skulle behövas. Men, om dessa inte funkar löper värmen amok trycket detta skapar gör att batteriet att så småningom börja brinna. Det kan också bero på yttre faktorer som för mycket värme eller att batteriet får en kraftig smäll från utsidan alternativt punkteras. Om det nu ligger något i att telefonen är för tight så kan batterierna helt sonika balla ur på grund av att trycket på dom blir för stort i kombination med den oundvikliga värme som skapas vid laddning/användning. Tror den korretka termen för det fenomenet är "Thermal runaway".
     
  11. rami_82

    rami_82 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2016
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S7 Edge, Galaxy S5,

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S7 Edge, Galaxy S5,


    En riktigt bra demonstration av det du @Psicosis@Psicosis har just förklarat :cool:

     
    Droid55 och Psicosis gillar detta.
  12. Mimitakeru

    Mimitakeru Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  13. CEdlund

    CEdlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Som någon redan påpekat. Att artikeln avslutar med att berätta att personen köpt en iphone gör att jag blir skeptisk.
     
    xywer gillar detta.
  14. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 629
    Mottagna gillanden:
    760

    MINA ENHETER

    Jag tror att du har fel! Du kan ej nämna källa till sådana rykten, vadå rykten bryr jag mig ej om. Varför bara i Norden. Om telefonen är som du säger felkonstruerad gäller det väl hela världen! Givetvis kommer Samsung att kontrollera denna felande telefon. Det har dom redan uttalat sig om. Att man snabbar på S8 har det redan skrivits om men frågetecken är om dom vågar snabba på med tanke på.... Verkar märkligt om utrymmet är för litet i telefonen för batteriet, som du säger. Felet på batteriet var tillverknings fel. Batterier tillverkade i Kina var felfria ca 30 procent resten Samsungs egna. Tror ej ett skvatt på det du skriver förrän antingen du säger källan eller att dom slutar med Note 7 an.
     
    TheOddSwede och Griffin gillar detta.
  15. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Insåg nu när du postade länken att jag i princip gjorde en direktöversättning av det videon beskriver. Märk väl att detta skedde helt ur minnet från min sida. Jag är inte alls insnöad på detta, inte ett dugg...:innocent:
     
  16. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 629
    Mottagna gillanden:
    760

    MINA ENHETER

    Är dom så inkompetenta att dom ej kan konstruera varken komponenter, strömkälla, design, utprovning samt kvalitetskontroll av hela klabbet är det dags att stänga telefon tillverkningen helt och skämmas på Samsung! Sen att någon förståsigpåare påstår att det bara är i Norden telefonen är fel gör det bara än mer inkompetent om han hon dessutom jobbar på Samsung som givetvis bara är ett rykte ingen källa... Gör bara saken värre. Det här är ingen lek.
     
  17. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag fäster ingen större vikt vid det faktum att enbart Norden nämns i ryktets sammanhang, tror snarare poängen i stort är att om herren som drabbades faktiskt ägt och använt en "säker" enhet och det sedermera konstateras att samma, eller rent av en annan potentiell defekt finns i de nya enheterna så är det byebye för Note 7 globalt. Android Autority har lagt upp en artikel om att folk i Storbritannien inte ens får skicka telefonen med posten längre, vare sig den ska tillbaks till Samsung eller någon annanstans. I samma artikel nämns obekräftade uppgifter om att en del operatörer vägrar sälja telefonen helt och hållet.

    Oavsett vad detta mynnar ut i kan man inte förneka att det har åsamkat stor skada på Samsung som varumärke, vem vet vad följderna blir om ytterligare problem uppdagas. Allt detta till trots är det i dagsläget bara rykten, den dag Samsung uttalat sig i ärendet är den dag vi vet vad som gäller. Jag är väldigt kluven vart jag står i allt det här i dagsläget. Försöker dock ha is i magen, vilket jag råder dig och alla andra i tråden att också försöka med.
     
  18. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 629
    Mottagna gillanden:
    760

    MINA ENHETER

    Det fungerar faktiskt så här. Om Samsungs medarbetare är smarta (verkar helt otroligt) så säljstoppar man telefonen i USA eftersom det är där olyckan hände om det är ett produktionsfel , ej i Norden som någon person påstod att dom ska göra. Det går ej längre att gissa, påstå, saker längre.För att göra oss i Norden ännu mera oroliga som en viss person här på forumet gör. Det handlar om våra surt förvärvade pengar som vi ska spendera på en vad vi trodde var en bra telefon. Om han vet källan så säg de då! Annars kniper man igen!
     
    TheOddSwede gillar detta.
  19. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Lugn. Han gav sin syn på saken precis som du gör din. Den geografiska platsen där olyckan med telefonen skedde är irrelevant. Dom kommer dra tillbaka den överallt ifall det är så. Förövrigt så kan det ju även ha med den fysiska faktorn att göra. Smal, lång och otroligt klaustofobiskt vattentät lur kanske inte är det bästa för batterier. Eller för det batteriet dom har valt att trycka i. Sen om man ser till vad mobiltillverkare kräver av sina batteri tillverkare så är det nog tal om en rushad produkt.

    Personligen tror jag att batterier förr då dom var löstagbar var säkrare för att dom följde någon typ av standard. Samsung Körde ju samma batteri i 3 generationer av galaxy s serie. Nu när varje batteri är special designad för specifik mobil kanske det blir större problem.
     
    dannejanne, Droid55 och Psicosis gillar detta.
  20. Smulismulan

    Smulismulan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Samsung s23 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung s23 ultra
    Om jag får min Note här frampå kommer jag pga allt vara vaksam:neutral: vg laddning o jag kommer till en början inte lägga in en massa appar mm mm förens det gått ettag så man känner sig mer säker, så har allt påverkat mig tyvärr..men vill iallafall ffe ha mobilen<3, det har inte ändrats...
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.