iPhone 7 vs. Pixel vs. Note 7

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid55, 5 okt 2016.

  1. Xfinity

    Xfinity Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Klämde på en idag, kändes helt ok men inget nytt från 6s:an. Men det är en annan tråd ;). Vad säger magkänslan? Vilken lutar det åt?
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag är fullt medveten om likheterna och olikheterna mellan 6s och 7. Det är upp till varje person att avgöra om de tycker att det är värt det. Nu är ju saken den att jag inte har en 6s men jag hade en 6s Plus och jag sålde den pga. för stor. Eftersom jag bryr mig om kamera och OIS så känns 7an som ett självklart.

    Just nu säger magkänslan helt ärligt iPhone 7. Har faktiskt lite svårt att se mervärdet med Pixel över iPhone 7 som jag trots allt har bra erfarenhet av (iPhone alltså). Note 7 är dock det osäkra kortet. Note 7 erbjuder väldigt mycket för pengarna i jämförelse med konkurrenterna, men det kanske också är dess nackdel. Att Samsung fokuserar på packa in så mycket funktioner som möjligt utan att tänka på dess livslängd dvs. underhålla den.
     
    Last edited by a moderator: 6 okt 2016
    tooobe gillar detta.
  3. mattemaz01

    mattemaz01 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Går i exakt samma tankar. Men jag kollar även lite på s7 edge. Inget du/ni kikat på? Jag sitter idag med en samsung s6 och det jag önskar mest är bättre batteri.
     
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Jo, jag har helt klart kikat på S7/S7 Edge också. Speciellt när de gick ner lite i pris tack vare Note 7. Man kan dessutom lämna in valfri telefon på Tele2 och få 1000 kr i rabatt på båda.

    Fast jag tycker inte S-modellerna lockar mer än iPhone, trots grym kamera. Det som lockar med Note-modellerna är helt klart S Pen. Det är inte första gången jag sneglar på Note. Redan Note 4 var jag nära på köpa. Utan S Pen så tar jag faktiskt hellre stabiliteten hos iPhone framför Samsung. Tyvärr.
     
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    Helt klart klokt resonemang.

    Jag gillar de bloatfria operativsystemen, dvs iOS och Nexus/Motorola/OPO/Pixel. Men S-pen är rolig nog för att få mig att överväga Samsungs bloat och Touchwiz på Note 7. Men någon annan Samsung? Aldrig.
     
  6. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag skulle väl aldrig säga aldrig. Har faktiskt övervägt S7 eller kommande S8 (för även den har en del fiffiga funktioner) men det känns ändå inte värt det. Alltså fler funktioner framför stabilitet/livslängd.
     
  7. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 165
    Mottagna gillanden:
    1 151
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Naturligtvis ska du ha en iPhone 7. Du är redan i Apples Ekosystem i och med ägandet av en mac. Visst är iOS tråkigt, men hellre stabilitet och flytet. Efter att ha använt både Android och IOS sida vid sida så upplever jag att IOS fortfarande är före Android.
     
  8. skitapa

    skitapa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft denna fråga själv. Men även om iphone är stabila och jättebra som telefon har de så lite nytto-appar.
    Det finns inget motsvarande Tasker så man kan inte skripta telefonens beteende under olika sammanhang. Det är nog en av de största bristerna. Sedan är jag förvisso utvecklare på bland annat iOS så visst, jag kan göra egna appar för en del av det jag vill men det mesta av hårdvaran och systemfunktionerna får man inte tillgång till.
    Sedan saknas ju NFC så att ha högre säkerhet med Yubikey är bara glömma. Eller visst de har NFC, men det kan uteslutande användas av Apple pay. Mest idiotiska beslutet ever.

    Sedan vet jag inte hur det är med kameran på 7:an, hustrun fick en 6 plus efter haft Note länge och blev jättebesviken på kameran. Hon sa att närbilder blev helt värdelösa på den. Typ makro gissar jag då. 7:an kanske fixat det?

    Det är som att man måste välja mellan stabilitet och snabbhet mot funktion. Apple är år efter Android i funktioner och som poweruser är det plågsamt med Apples telefoner. Samtidigt har de börjat innovera med en del funktioner som samspelet med Mac.
    Följer tråden med intresse, och hoppas att det inte blossar ut i ett flamewar.
    Jag velar precis som TS mellan dessa val.
     
    bernard gillar detta.
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 765
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, hela NFC-grejen hade varit en dealbreaker för mig. Är smått NFC-frälst.

    ps. Imponerande, medlem sedan 2011, första inlägget 2016. #MasterLurker :)
     
    Sallis, jnsson och skitapa gillar detta.
  10. Zelda

    Zelda Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Sitter med en förbokning på Note 7, men har mer eller mindre bestämt mig för att avboka....det som är viktigast för mig är kameran och mottagningen i telefonen....dessutom vill jag helst inte gå under 5,5". Är iPhone 7 plus ett alternativ för mig tro?