Fråga: Galaxy S7 Kamera Kvalité?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av NoPainNoGain, 11 jul 2016.

  1. NoPainNoGain

    NoPainNoGain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Hejsan

    Sitter här och funderar, är det bara jag som tycker att skärpan blir sämre när man zoomar in på en redan tagen bild. Skärpan är väldigt bra när bilden inte är inzoomad.

    Men så fort jag zoomar på ett träd t.ex så tycker jag att skärpan försvinner från bladen och grenar, bilden blir typ ihopsmetad och inte lika skarp som andra telefoner. Samma om jag zoomar in på en skylt som ligger långt ifrån, skylten går inte läsa av från s7an men om jag jämför med en Nexus 5x så går det bra att läsa vad som står på skylten.

    Däremot tycker jag det blir skarpare och bilden blir inte ihopsmetad tycker jag om man tar kort med pro mode och sparar bilden i RAW.
    Kan detta ha något att göra med s7ans image processing?

    Är det någon annan som upplever/tycker detta?

    Tack på förhand
     
    Last edited: 12 jul 2016
  2. Biffy

    Biffy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Japp! Jag stör mig också på det och upplevde det inte alls på min gamla S4. Jag har dragit slutsatsen att kameran är kass, men det är kanske mjukvaran som felar när bilden zoomas in?

     
  3. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Aldrig varit så nöjd med någon kamera som jag är med den i min s7a. Står det inställd på högsta kvalitet ? Enda jag har stört mig på med kameran någon enstaka gång, Är att den kan ha lite svårt med att fokusera, men det är ju bara att vinkla bort den å vinkla tillbaka den så får den bra fokus. Har även stört mig lite lätt på några enstaka gånger, när blixten står på läge "auto" att den använder blixten för sällan, tar en bild, den blir dålig när det är halvmörkt, tar bild på samma motiv men har satt blixten på ON så blir det en toppenbra bild. Det måste ju vara kolsvart för att den ska aktivera blixten när den står på läge auto :/ Men men... Bilderna blir ju bra!
     
    bernard gillar detta.