Är det någon som lever lyckligt med sin S7 edge?

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av magjac, 14 sept 2016.

  1. Likor

    Likor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52
    Jag har haft min sen första dagen den kom ut. S7 Edge. Jag har aldrig ångrat en sekund att jag köpte telefonen. Att det är problem med vissa telefonmodeller så kan det givetvis vara. Det gäller Samsung,Apple och alla andra tillverkare. Samsung är världens största mobiltillverkare följt av Apple som tvåa. Det är klart att deras modeller som felar får väldigt stor medial uppmärksamhet.
    men jag är övertygad om att problemen finns hos andra "mindre" tillverkare men att det inte får lika stor uppmärksamhet. Sedan ska man komma ihåg också att de flesta problem som uppstår med telefonen beror på handhavande fel. dvs den som använder telefonen som gör fel eller behandlar den fel.

    Mitt förslag är att testa. Jag har säkert haft 40 olika telefoner genom åren så det gäller att testa sig fram.

    Om du köper en S7:a och inte är nöjd så sälj den bara? Du kanske förlorar någon krona men vad gör man inte för att få en telefon man är nöjd med.
     
  2. stoff

    stoff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2014
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Kul att folk är nöjda med S7. Är själv mycket sugen på vanliga S7, inte Edge. Perfekt storlek enligt mig som gillar lite "mindre" mobiler. Haft iPhone 6 i 1,5 år och känner att det är dags för Android igen.

    Fortsätt hylla så ni får oss som är lite skeptiska över kanten.
     
  3. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Har haft min ca 2 veckor nu och kan väl inte säga att jag är speciellt lycklig.
    Med det sagt, har inga problem med telefonen, allt fungerar som det ska.
    Men det är något som fattas... Kan inte sätta fingret på det riktigt.
    Jag hade en Huawei P9 som tyvärr blev stulen, men där var det kärlek rakt genom. Även om den inte hade snabbast cpu, vattentät eller bästa kameran så hade den det där speciella. Samsungen saknar det enligt mig, men det är en bra telefon.
     
    Oggenator gillar detta.
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 209
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Kommer i veckan byta ut min S7 mot en S7 edge. Har blivit sugen på att testa edgen och lite större skärm. Är as nöjd med min S7 så jag räknar med att bli minst lika nöjd med edgen.
     
    6150 gillar detta.
  5. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 174
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Har haft min sedan releasen, första Samsung-telefonen för mig någonsin och jag tycker fortfarande den är helt suverän, utan motstånd den bästa smartphone jag ägt.
     
  6. Stefan707

    Stefan707 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2016
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Jag har inte haft min speciellt länge, men var i samma sits. Kommer från iPhone 6, före den iPhone 5 osv. Senaste iPhone 7 imponerade inte speciellt mycket. Så fick bli en S7 edge.

    Jag är nöjd med telefon men vanliga S7 hade funkat lika bra använder edge panel dagligen och jag gillar den. Har lite problem att använda telefon med bara en hand ska man åt något längst bort är det lätt att handen kommer åt edge skärmen och det blir fel tryckningar. Mest bara om man skriver. Har väll kanske lite att göra med storlek på händerna om man har större händer kanske man når över bättre.

    Batteritid är ca 10ggr bättre än iPhone 6.
    Har fått denna att överleva i över ett dygn vilket knappast hände med iPhone

    Som det ser ut i dagsläget för mig kommer jag ej gå tillbaka till iPhone, är riktigt nöjd med S7 och tycker ingen annan tillverkare har något som lockar mig iaf.
     
  7. stoff

    stoff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2014
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Vad har du ägt innan S7?
     
  8. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 174
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    HTC i ca 8år, från Hero till One M7. M7:an var riktigt grym när den kom, men tröttnade efter det då M8/M9 kändes för trista.
     
    Oggenator gillar detta.
  9. magjac

    magjac Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag slog till på telefonen igår och nu ligger min iPhone 6 plus på hyllan. Köpte även Samsungs trådlösa laddare :)

    Spontant så känns det väldigt stabilt och det har hänt mycket med Android sedan jag hade min förra lur (den första Google Nexus).

    Finns såklart inte så mycket att säga om mina farhågor såhär direkt ur kartongen. Men upplevelsen är mycket bra. Upplever inte att batteritiden rinner ur händerna, någon lagg eller något annat skumt. Minst lika stabilt som iPhonen. Tiden får utvisa men nu känns det väldigt bra.

    Löjligt förälskad i skärmen...
     
    semlan gillar detta.
  10. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Haft min S7 sedan Mars, dock vanliga platta versionen, och jag är riktigt nöjd. Den har ALDRIG hängt sig eller knappt ens laggat. Allt bara flyter på utan problem och skönt med vattentåligheten. Batteritiden är bra, men min förra SONY var ändå betydligt bättre. Enda problemet jag upplevt är att den ibland vägrar att snabbladda, varför vet jag inte.
     
  11. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Haft S7 Edge sedan releasen och är väldigt nöjd med den. Upplever inget lagg och kameran är fantastisk.
     
    semlan gillar detta.
  12. semlan

    semlan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop, Comviq, Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max 256GB Svart Titan

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max 256GB Svart Titan
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro 128GB Black
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold5 1TB Black
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4 LTE
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S 10.1 LTE
    Har haft min S7 Edge Duos lite över en vecka nu, och måste nog hålla den för den bästa luren hitills för min del. och jag har och har haft en hel del lurar.:cool:
    Är helnöjd med med alla funktioner på luren, batteritid och foton som den tar.:)
     
  13. Veinless

    Veinless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Oj, längesedan jag skrev här senast...

    Har haft en S7 Edge sedan i maj och är helnöjd.
    Kameran är fantastisk och likaså skärmen. Med tanke på storleken är den också förvånansvärt bekväm att hålla i. Inte träffat på en enda telefon i samma eller strax mindre storlek som känns lika bekväm och lätthanterlig.

    Har främst använt Nexuslurar tidigare, men även haft turen att kunna prova väldigt många andra telefoner.
    Var rädd för att S7an skulle kännas bloatad och bli seg, eftersom det var det jag upplevde med tidgare samsunglurar. där är jag dock positivt överraskad. Visst en del bloat, men inte som förr och lagget är inte värre än vad jag upplevt med någon annan lur inklusive mina Nexuslurar.
     
  14. almlen

    almlen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2015
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro max
    Övrigt:
    Chromecast gen1, Chromecast audio, Chromecast m Google TV
    Varifrån köpte du den?
     
  15. semlan

    semlan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop, Comviq, Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max 256GB Svart Titan

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max 256GB Svart Titan
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro 128GB Black
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold5 1TB Black
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4 LTE
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S 10.1 LTE
    Jag köpte den av en kille här på forumet, jag har för att han hade köpt den i Holland.
    Jag är fortfarande helnöjd luren, jag körde in den nyaste nordiska firmware i den, och köpte ett flipskydd Samsung Flip Wallet S7 Edge Black till telefonen, nöjd med batteritiden för mitt användande, har mellan 65-70% kvar när jag kommer hem från jobbet, bra bilder till det jag använder kameran till.
    Sedan är det så skönt att kunna ha både jobb och privat abonnemang i den samtidigt, slippa dra omkring på två telefoner på dagarna.:)
     
    almlen gillar detta.
  16. rami_82

    rami_82 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2016
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S7 Edge, Galaxy S5,

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S7 Edge, Galaxy S5,
    Var precis och hämtade min S7 Edge från DHL efter att min två månaders väntan på en Note7 blev förgäves, aldrig nånsin har jag inte varit glad och omotiverad över en ny mobil som denna gång.

    Första gången också jag hämtar en ny telefon där jag inte tycker att den är spännande och ha.

    Första gången också jag låter min nya telefon stå på laddning utan att jag sätter i den sim-kortet och börjar utforska och gräva ner mig i dess menyer och funktioner.

    Första gången jag inte vill omfamna min nya telefon för att få känna på varenda detalj.


    Bådar inte gott att man är redan besviken på sin lur innan man ens har använt den.
     
    Herrputte gillar detta.
  17. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Så har du någon rationell anledning att vara besviken annars kanske inte inlägget hjälper någon?
     
  18. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Han behövde nog bara uttrycka sina känslor efter Note 7 fiaskot :)
    Låt mannen sörja.
     
    6150, rami_82, Herrputte och 2 andra gillar detta.
  19. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 209
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Har haft min edge i några veckor nu. Gillar den verkligen, fantastisk telefon i mina ögon. Bra batteritid, grymt bra flyt. Trodde jag skulle ha problem med storleken men det har jag inte haft. Hade tänkt beställa en Note 7 men gjorde aldrig det utan tog en 7 edge istället. Hoppas bara Samsung släpper lite mjukvara som kanske påminner om Note 7 ihop med Nougat
     
  20. H0gberg

    H0gberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Gick från LG G4 till S7 edge nästan enbart för batteritiden var inte något vidare på den tidigare men ville heller inte göra ett nedköp i kameraväg.

    Nu i efterhand så kan väl konstateras att telefonens batteritid inte gjort mig besviken men sedan har telefonen som helhet inte heller gjort mig överlycklig. Jag hade nästan önskat S7 edge men utan edge då jag kommer åt digitizern med handflatan när jag sträcker mig efter bokstaven "A" på tangentbordet i enhandsfattning, aldrig några problem med G4 då skärmen inte var curved.

    Kameran är väl helt OK, kan väl inte påstå att den är jättemycket bättre än G4. Frontkameran är katastrof däremot om man vill jämföra dessa. Gillade nog även proläget bättre på G4.

    Interfacet är väl även det helt OK om man jämför de båda sinsemellan, varken mer eller mindre.

    Hårdvaruknappar tycker jag inte heller är en hit, speciellt inte när de enligt mig sitter på fel sida. Växla app skall vara på höger och tillbaka skall vara på vänster. Lite tråkigt också är att fingeravtrycksläsaren är passiv.

    Jämfört med G4 känns den väldigt skör och hal men det kan förhoppningsvis ett skin råda bot på.

    Nu kan jag tyckas låta väldigt negativ, men det är jag inte, batteritiden är guld värd och telefonen är bra men jag tycker inte den erbjuder någon wow-känsla i övrigt jämförelsevis med LGn. Hade jag gjort samma val idag som jag gjorde när jag bytte? Jorå, det hade jag. Man kan ju förhelvete inte ha med sig en powerbank så fort man ska till Ica för att handla mat.

    tl;dr: Inte wow men ändå nöjd.