Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. cgswe

    cgswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+
    vad händer med kompensationen från tele2 för att man väntade? de menar väl inte erbjudandet på 2000 i rabatt?
     
  2. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    757

    MINA ENHETER

    Jag tog dealen från Tele2. En Edge.
     
    Last edited: 13 okt 2016
  3. Kebabcity

    Kebabcity Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2016
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3
    Vet inte om man ska ta S7 edge med rabatt eller vänta tills en bättre telefon kommer ut och köpa den kontant. Nån som vet någon sjyst telefon som kommer inom ett par månader?
     
    moparlinke gillar detta.
  4. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag ska ha en Edge, hoppas bara att Elgiganten får tummen loss och ringer upp mig idag.
     
  5. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Försök att få ner priset och skriv hur det går.
     
  6. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det ska jag absolut, dock tror jag att det verkar som att de lär ha samma rabatt på effekten som övriga. Rabatten ska givetvis enligt mitt sätt att se dras ifrån dagens "förhöjd månadsavgift" på vad en Edge går på idag på det abonnemang vi tecknade oss för.
    Siktar på en i silver. Annars en rosa som frun får och jag tar tillbaka min guld. Edgen är en riktigt trevlig lur med riktigt bra kamera. Känns ändå lite som att gå tillbaka till något gammalt även om jag bara hann ha en edge i någon månad. Därav vill jag själv ha en annan färg än tidigare


    PS, de lovat att ringa inom 2 dygn, hoppas på idag. Det är phone house abonnemangsavdelning jag behöver prata med då den köptes av dem
     
    ravenshield gillar detta.
  7. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    Även om man kan behålla value pack och gear vr. Kan man byta skalet från note 7 skal till att passa en edge 7 hos Elgiganten tro? Verkar väl iofs vara för bra för att vara sant.
    Funderar också på 7 edge. Även om det nu dyker upp rykten om en upphottad 7 edge från Samsung. A'la 7 edge S.
    Tänkte man vill ju ha den bättre skärmen i note 7, usb c. Sen mjukvara i form av secret folder.
    Hur går era tankar kring 7 edge, 7 edge S, 8 edge?
     
  8. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Jag högg en S7 Edge, markant skillnad mot min trogna Note 4 vad gäller mjukvara och snabbhet.

    Kan ärligt säga att so far saknar jag inte pennan, najs lur. Däremot så sumpade jag den rakt ned i kaklet i badrummet i morse så nu är skärmen spräckt:(
     
  9. CptHide

    CptHide Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Samma här. Kollade nyss min orderstatus från Samsung och den står som vanligt bara på "Beställning Bearbetad". Ingen har kontaktat mig varken via mail eller telefon från Samsung, även fast de i meddelandet den 6e Sept skrev:
    "Vi återkommer till dig inom kort med exakta uppgifter om leveransen av din nya Note7."
    Det jag kan tolka från deras pressmeddelande:
    http://www.samsung.com/se/press/index.html#/pressreleases/uppdatering-runt-galaxy-note7-1601894
    samt från det de skickat ut 6e sept är att vi kan byta vår Note 7 mot en Galaxy S7/S7 Edge och få tillbaka mellanskillnaden, samt underförstått behålla VR (om man nu vill hålla på och använda det med en adapter från USB C till gamla kontakten hela tiden).
    En Galaxy S7 Edge från Samsung kostar 8290:-!!!! vilket betyder att jag skulle få 200:- i mellanskillnad.
    Tidigare erbjudande från samsung erbjöd oss ett presentkort på 500kr från samsungshoppen förutsatt att vi handlade för minst 550:-!?!
    Låter detta som ett företag som vill ha kvar mig som kund? Inte i mina öron!
    Om de som tillverkare och huvudleverantör av Galaxy inte ens kan matcha erbjudanden från övriga återförsäljare så återstår inget annat än att häva köpet.
    Jag hoppas verkligen att de tar och skärper till sig gällande detta.
     
    bernard och Kurgan gillar detta.
  10. Kurgan

    Kurgan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 256GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 256GB
    Telefon 2:
    Samsung Note 8
    Tänkte ge dem veckan ut och se vad de har att komma med.
    Fast endast ett mejl och det från den 6:e september är uselt från Samsung (Sverige).
     
    Last edited: 13 okt 2016
    CptHide gillar detta.
  11. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    Dags att kolla lite 7 edge vs note 7 comparison.
    Men i mina öron är 7 edge inte värd så mycket som 8300kr. Knappt 7500kr som många åf tar enligt prisjakt (billigaste är 6300kr).
    Note 7 hade ju trots allt rätt mycket mer att erbjuda än edge 7.
     
    CptHide gillar detta.
  12. hammarnet

    hammarnet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som lyckats få någon relevant information på hur Telia kommer att hantera? Själv har jag bara fått ett klipp och klistrasvar "Vi kommer att kontakta...bs bs bs"
     
  13. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ja om dom ringer från elgiganten och menar på att en S7 EDGE går löst på 7990:- och ska försöka dra mellanskillnaden på det priset så blir jag fan sne!..

    vilken mardröm för operatörerna och dom som lagt upp avtalen :)

    min deal va ju att förhöja avgiften hos telia på 280kr i 24 månader (totalt 6720)
    så man kan säga att jag betalar 6720 för telefonen istället för 8500:- eller vad nu nypris va.

    men försöker dom med att mellanskillnaden mellan 8500 - 7990:- ? 510:-?????..
    510kr för att få vänta så här länge... nä nä nä... :)
     
    ravenshield och bernard gillar detta.
  14. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Frågan kanske redan är besvarad men vi som fick VP och VR som redan använt dessa. Vad händer med det? Vill nämligen inte ha någon annan telefon om det erbjuds. Måste man då betala för VR/VP? Vore mäkta märkligt.
     
  15. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    Last edited: 13 okt 2016
  16. Pär med ä

    Pär med ä Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    31
    Vissa här i tråden menar att man får behålla dem. Även om man inte köper ny telefon. Både info från Samsung och Elgiganten tydligen. Läs ett par sidor bakåt så ser du.
    (Edit: jag har ännu inte blivit kontaktad av Elgiganten)
     
    Last edited: 13 okt 2016
  17. freddie0

    freddie0 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samsung borde kompensera de som köpt och beställt N7 mer än att bara ge dom möjligheten att köpa s7 samt få cash tbx ?
     
  18. Hanhenhon

    Hanhenhon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    ringde upp EG. skulle få 500kr presentkort om jag lämnade in VR + VP och ingen rabatt på ny telefon. Kan tillägga att hon inte visste nåt. Jag sa att jag blivit lovad presentkort och behålla VR + VP vid hävt köp. Då sa hon ok men skulle ringa upp mig senare.
     
  19. Fred73

    Fred73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2016
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    16
    Men det där är skitsnack. Jag ringde i morse och sa som det var att jag hört talas om att Samsung kontaktat återförsäljare om kompensation till de som förbokat Note 7. Hon var helt ovetandes och bad mig hänga kvar i luren. Sen återkom hon och sa att det hade ja ju alldeles rätt i! Så säljaren ska återkomma till mig med ett erbjudande på S7 Edge. Jag väntar med spänning på samtalet ;)
     
    foppson, flun och ravenshield gillar detta.
  20. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    för elgigantens del...
    Vi har redan fått 500:- för besväret med försenat leveransdatum att handla för på elgiganten.
    Vi förhandsbokade för att FÅ Gear VR och Value Pack på köpet.
    och nu ska vi få något utöver detta som kompensation för att vi inte fick nån telefon över huvud taget.

    their move...
     
    flun gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.