Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ReXen

    ReXen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2016
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3
    Någon här som ännu blivit kontaktad av Elgiganten? Ringde dom i onsdags och blev lovad att abonnemangsavdelningen skulle ringa upp. Ingen har ringt ännu. Var i kontakt med dom nu igen och han kunde inte mer än se att jag ligger i "kö" på att bli kontaktad men inte när det skulle ske. Man börjar bli lite smått otålig nu. o_O
     
  2. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jag kontaktade elgiganten på facebook igår, och blev lovad att någon skulle ringa upp igår... och sen i morse lovade dom att ringa upp idag.. ingen har ringt ännu :)
     
    ReXen gillar detta.
  3. SweRonin

    SweRonin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2016
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Elgiganten är värdelösa.

    Det tar flera dagar innan dom hör av sig. De va första och sista gången jag handlar telefon med abonnemang hos dom.

    När förseningen började fick jag ringa in varje dag och dom lova att höra av sig. Tog dom 1 vecka att höra av sig.

    Och nu för att avsluta abonnemanget då dom gav värdelös deal 657 kr för s7 edge med 24gb telenor när telenor själva säljer för 599 hahahah

    Jag fick tjafsa med chatsupport å telefon kundtjänst för att dom skall höra av sig å de tog 3 dagar.

    Tim på chatten måste ha blivit tappad dussintals gånger som barn
     
    Oggenator och daevilb gillar detta.
  4. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Angående Elgiganten, jag pratade med dem idag och fick veta att de ringer upp i ordning som man har bokat. Tyvärr är de inte så många personer så det kan. Jag säger kan så övertala inte. Ta ta någon vecka innan alla blivit uppringda. Gäller troligen främst dem som har bokat med abonnemang.
    Jag fick noterat att jag vill ha en edge och inlagt en reminder att jag inte glömt bort. Även om jag inte tror det.

    Lite synd om dem som ska reda upp soppan. Jag väntar tålmodigt. De gick inte helt klara direktiv från Samsung förrän igår, och så ska det dealas med operatörerna också..
    De ringer så småningom.
     
  5. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Ringde Elgiganten och blev kopplad till en avdelning som sköter abonnemangen och dylikt. Var ett jävla strul bara där eftersom att en viss Robin (som jag har snackat med förr) var den enda som hade koll på läget till 100%. Så de lovade mig att han skulle ringa upp, men inget händer.

    Elgiganten sköter detta riktigt dåligt.
     
  6. SweRonin

    SweRonin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2016
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Har dom bara 2 anställda på elgiganten som har hand om telefoner?

    Och tror dom att man är dum i huvuden.
    Note 7 kosta 8500 kr kontant nu kostar s7 edge 7999 kr. För ca 2 veckor sedan kosta egen 6999. Höjer med 1000 sen ger dig rabatt på 1000 kr.

    De tur att de finns prisjakt då man ser prisjusteringen
     
  7. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    dom erbjuder alltså mig som kund att jag får vr och vp om jag förhandsbokar utan extra kostnad som dom så fint förklarade det när elgiganten ringde och detta för den enkla kostnaden av 280kr förhöjd avgift i 24 månader....

    sen kommer fiasko efter fiasko och vi väntar på releasen som aldrig kommer, men telia ler och tar emot mina pengar under tiden även fast jag inte får någon telefon (totalt 2.5 månader har jag betalt med full förhöjd avgift redan) , jag skiter ju i det eftersom jag vill ju ha min NOTE 7 tänker jag och pengarna ska ju endå betalas av.

    Sen kommer problemet då, att dom ska vara så generösa och rädd om kunderna och erbjuda en bra bonus om man tar en s7 edge istället.

    S7 EDGE med samma abb (12gb) 24 månader kostar 190kr i förhöjd månadsavgift hos telia

    VARFÖR.... ska då jag som kund betala 230:- i månaden för en s7 edge? i min lilla värld har dom skitit i skåpet redan och VR och VP kan dom GLÖMMA att jag ska betala en enda krona för!

    Hade dom sagt... du får en edge för 190 kr i månaden och så får du behålla vr och vp... fine, det hade jag accepterat..

    men nu ska jag alltså få en förhöjd STRAFF-MÅNADSAVGIFT på 40:- för att ta en EDGE för att jag förhandsbokat en note7 med extra lull-lull, 40x24=960:- ungefär

    nu vet jag inte deras erbjudande men har för mig att jag läst tidigare i tråden att dom går ut med 50kr i avdrag..
     
  8. ReXen

    ReXen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2016
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3
    Det enda rätta vore att du får S7Edge för 140kr månaden! Alltså 190-50kr om 190kr är deras ordinarie pris. Allt annat är skrattretande och mycket dåligt gjort av telia..
     
  9. SweRonin

    SweRonin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2016
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Det dom har gjort är att höja avgiften för edge då dom vet att många kommer välja den av dom som bokat note 7. Sen låter dom dig tro att dom ger dig rabatt.

    Dom försöker rädda sig själva ekonomiskt då dom förlorar så mycket pengar på detta.


    Hur kan edge vara 200 kr kontant pris billigare än Note7. :).

    Kollar man Samsungs hemsida säljer dom edge för 8290 kr. Note 7 kosta inte mer än 8500
     
    Last edited: 14 okt 2016
  10. flun

    flun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6
    upload_2016-10-14_15-9-38.png
     
    ravenshield och ReXen gillar detta.
  11. SweRonin

    SweRonin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2016
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    ravenshield gillar detta.
  12. Malmeen

    Malmeen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2013
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hade ju vart trevligt att kunna köpa en S8 edge nästa år och få 2000 rabatt på priset. Men företagen är väl intresserade och få sälja nånting snabbt som ögat.
     
  13. flun

    flun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6
  14. greffel

    greffel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2014
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    JAg fattar inte hur F** ni tänker, först bokar ni en Note 7 vilket är det senaste tindrande glittret och när den läggs ned så köper ni en telefon som är 1 år gammal för några tior mindre ????
     
  15. SweRonin

    SweRonin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2016
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11

    Jag tror dom som köper en s7 nu de nog dom som måste ha en mobil kanske för att deras gamla sjunger på sista versen
     
  16. Kamblad

    Kamblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2013
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Är nog sant. S7 är ok, medan S7Edge är den mest opraktiska telefon jag nånsin haft. Kanterna är helt fel och oavsett små eller stora händer är ett enkelt meddelande en övning i frustration att skriva. Hade hoppats på att Note 7 med sina mindre markanta kanter skulle fungera bättre, nu får jag aldrig veta. Håller HTC 10, LG G5 och Moto Z som bättre alternativ inom Android-världen än en överprisad Edge. Redan en i tråden som spräckt den dag ett, full förståelse för det.
     
  17. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 137
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Dag två faktiskt:)
     
    Kamblad gillar detta.
  18. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag har haft en Edge och ska ha igen. Gillade den skarpt. Skulle köpa en till i familjen när erbjudandet om Note kom sen är sen inte ett år gammal.
    Tycker den är snygg och skön att hålla i. Svinbra kamera. Vattentålig.
     
    VittsjoSverre gillar detta.
  19. aworro

    aworro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Jag pratade med Elgiganten igår och skulle bli uppringd idag. Dom ringde upp och jag köpte en S7 (5590:-) + Led view cover (549:-) och ett Panzer skärmskydd (299:-) för 6438:-, alltså 1000:- rabatt + att jag får behålla Gear Vr och Valuepacket från Note 7. Helt ok deal tycker jag.......
     
  20. flun

    flun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6
    Fick inte presentkortet på 500kr för att man väntat då?
    Själv vill jag nog inte ha cover och skärmskydd, lät det som man får 1000 kr i rabatt ändå?
    Kommer åtminstone försöka kräva presentkortet och rabatt 1000 kr (plus VR VP) när dom ringer.
     
    Last edited: 14 okt 2016
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.