Vi som beställt Samsung Galaxy Note 7 - Orderstatus samt Frakt.

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av itmicael, 30 jul 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Kan förstå folk som saknar fast internet, då är 50-100GB fullt rimligt. Jag behöver i alla fall minst 20GB för att klara mig smärtfritt via luren eftersom att jag är ute till fots rätt ofta. Jag har 26GB (6GB extra pga min ålder). Dessutom använder jag Wi-Fi och slår man ihop allt med spelkonsoler och PC så är det kanske i snitt 100-200GB per månad minst som förbrukas.

    Jag har som tur var fiber hemma. Men hade jag saknat fast internet så skulle 100GB vara minimum kravet för ett abonnemang hos någon valfri operatör.
     
  2. cgswe

    cgswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+
    Francis kanske kan svara på varför inte tele2 lämnar kompensationen för att man valde att vänta på noten? som jag ser det är de 2000 som de ger i rabatt för att mobilen inte kom inte för att jag väntade, men jag kanske har missuppfattat något?
     
  3. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Hej,

    Skulle du kunna förklara vad du menar? Kompensationen är ju för att mobilen aldrig kom och för att ni väntade. Skulle vissa få mer kompensation än andra menar du?
     
  4. Vick

    Vick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Ja hade hellre sparat kompensationen till nästa lur. Har redan en 7 edge o kommer då inte köpa en till.
     
    Atilla gillar detta.
  5. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    @Francis@Francis Tror ni hade fått minst en kund som lämnat nuvarande operatör för er då. 3 har ju inte direkt imponerat i hela den här sörjan och brorsan är rätt trött på hela skiten. Han har ingen bindningstid kvar och ser ut att vilja ha en S7 Edge.
     
    jnsson gillar detta.
  6. cgswe

    cgswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Samsung S10+
    jag menade att precis som på elgiganten fick man 500:- för att man väntade och inte hoppade av, sen att mobilen inte kom så fick man rabatt om man köpte s7/s7e, om jag då inte vill ha någon av dem får jag ju ingen kompensation, eller hur? då stämmer inte sms:et från tele2 att man får kompensation om man väntar. jag tycker att det är själva "väntandet" som man skulle få för
     
  7. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Är det någon av er som beställde från EG som fått sitt presentkort än? Jag fick tillbaka pengarna jävligt fort och idag har jag återigen Gear VR i min ägo. Men har inte sett röken av presentkortet? :S
     
  8. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Borde du ha presentkortet menar du? Telefonen kom ju aldrig?`
    Du har ju fått VR gratis så kan väl tycka det är kompensation nog för en telefon du aldrig fick.
    Inet skickade inte ut någonting alls i kompensation, inte ens de gratis VR man skulle få med kom så ni som fick erat VR och VP ska väl vara glada.
     
  9. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag förstår hur du tänker, men då de uttryckligen LOVAT mig presentkortet via två olika instanser tyckte jag att det inte kan skada att fråga om någon annan fått det.
     
    Oggenator gillar detta.
  10. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Absolut skadar det inte att fråga, men tycker inte heller ni borde vara besvikna ;) VR är väl värt runt tusenlappen eller nån hundring mindre.
     
  11. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag är inte besviken ;) Men ett löfte är ett löfte.
     
  12. flun

    flun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2016
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag ser det så här:

    Min förbeställning hos EG ger VR och VP. (Eftersom jag aldrig avbokar så bör jag ha rätt till dem)

    Jag blir erbjuden 500:- presentkort för försenad Note 7 (Fortfarande eftesom jag fortfarande väntar på en telefon sen i början på september borde den också gälla.

    Nu som jag förstått det får man 1000:- rabatt på tex S7 edge (som jag funderar på) det har i mina ögon inget med de tidigare erbjudandena att göra utan det är för att jag nu aldrig kommer att få en note 7.

    Någon som tycker jag tänker fel?

    Undrar fortfarande hur man ser på prisgarantin i ett sånt här fall.

    Att jag sitter med en note 2 som halvt som halvt fungerar skiter ju EG i men jag skulle ju haft en ny telefon för över en månad sedan.
     
    cgswe gillar detta.
  13. Atilla

    Atilla Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Jag har redan S7 idag och är inte intresserad av en till. Hur funkar kompensationen för oss? Kommer vi fortfarande få 500kr i presentkort av EG?
     
  14. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Som jag skrev ovan har de lovat mig både via chatten på FB och via telefon att ja, jag ska få mitt presentkort i elektronisk form. Detta löfte har dock inte infriats för min del och jag har ingen aning om hur det ser ut för andra som handlat därifrån heller tyvärr :/
     
  15. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Har inte fått presentkortet än. Det skulle komma pga förseningen och nu är det mer än försenat. Jag blir "nöjd" om jag får behålla VP och VR. Samt att jag tar en jäkla S7 Edge med lite lägre abonnemangskostnad plus 500:- presentkort. Då kommer jag inte ringa de mer.

    Då kan jag åtminstone lattja med VR och köpa något kul på Elgiganten.
     
  16. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Stämmer
    WTF han som jag snackade med sa aldrig nåt om presentkort. Försöker dom blåsa folk på presentkort.

    Säg till ifall ni har fått presentkort, så ska jag ringa och ta ett snack med EG.:(
     
  17. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Alla på det företaget verkar säga olika saker dessvärre. När säljstoppet blev officiellt så var det en annan icke-ägare som beklagade sig på FB och undrade om vi fortfarande skulle kompenseras. När jag hakade på och frågade samma sak sa en representant först rakt nej, man får bara presentkort om man väntar, inte om man häver köpet. När jag ifrågasatte detta då jag omöjligt kan fortsätta vänta på en produkt som aldrig kommer tog en annan människa över och skrev att jo, klart jag skulle få ett presentkort. Sen hade jag även telefonkontakt med en tjej i deras Megastore i Karlstad, hon la dels undan VR:en åt mig och lovade att jag skulle få behålla det (detta stämde). Men dessutom lovade hon precis som sin kollega på FB att jag skulle få ett elektroniskt presentkort på 500 kronor. Det sistnämnda har som sagt inte inträffat än.
     
  18. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Presentkort lovades för att vi fick vänta på Note 7 och nu har Samsung officiellt inte kommer att sälja Note 7 . Så i princip har vi väntat så mycke det går vilket ska alla som inte har avbokat ska får presentkort. VR är att vi har förbokat Note 7 som Samsung delar ut. 1000kr rabatt på S7 edge är nog också Samsung som vill att vi ska hålla oss kvar till Samsung. EG har inte lagt ut nånting på denna Note 7 sagan.
     
    Fredriks och Psicosis gillar detta.
  19. rami_82

    rami_82 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2016
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S7 Edge, Galaxy S5,

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S7 Edge, Galaxy S5,
    Köpte min S7 Edge från Samsung shop bara för att jag verkligen behöver en ny telefon omgående, min S5 orkar inte med längre, båda fram och bakkamerorna är sönder och batteriet tar mig knappt halva dagen! Hade det funnits en annan bra Android telefon så hade absolut huggit på men inte ens Googles Pixel är lika bra som Edgen.

    Det är verkligen surt och bedrövligt, och jag har aldrig nånsin tidigare ångrat ett köp av en telefon som det känns nu. Jag vet dessutom att kommer att ångra mig ännu mer när S8an kommer ut.
    En S7 Edge får det bli för tillfället, men inget som ska vara längre än ett år denna gång.
    Har redan pessimistisk känsla inför skaffandet av denna telefon trots att jag inte har fått den ännu.

    Samsung har svikit oss
     
    moparlinke gillar detta.
  20. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Vi får kanske prata lite lag också: de ringde och sa att man får 500 på grund av förseningen. Där har vi ett muntligt avtal. Jag har använt både VR och VP, de får gärna tillbaka dem begagnade. Luren kommer inte. Kompensationen på 500 har inte försvunnit då man för det för att man fick vänta. Frågan är har de gör med VP/VR. Jag ska ringa KV och fråga.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.