LeTV 1S

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av cobbe, 23 dec 2015.

  1. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ja du, det hade ju varit klokt. Jag var för otålig. Jag googlade och hittade trådar där folk råddes att helt enkelt modifiera flash -scriptet till att skippa den där checken, vilket jag gjorde och lyckades på så sätt flasha ROMen. Och nu bootar den inte... :-) men jag håller med dig, jag köpte telefonen i februari i år från Kina (innan den släpptes i Indien) och har varit 99% säker på att den är en X500, så det vore ju mycket märkligt om det var en X507... men något verkar ha gått snett. Vet du vad man kan göra nu? Den reagerar inte på några knapptryckningar, LEDen på framsidan lyser rött om jag kopplar in laddaren och datorn verkar också reagera om jag pluggar in telefonen till datorn, så HELT död är den inte....

    Jaja, tur man har backup -telefoner ;-)
     
  2. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Kolla i inställningarna när du får igång den vilken version av tel du har :)
    ja jag läste också det där med scriptet men kom aldrig med det förslaget för jag ansåg det vara en dålig ide :sealed:
    det du råkat ut för nu är brick , men det ska gå och lösa! följ denna och läs igenom flera gånger. http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=64488988&postcount=1341
    Du kan även kika lite på denna http://forum.xda-developers.com/leeco-le-1s/how-to/letv-1s-red-light-bricked-help-t3467785
     
  3. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Tack! Den är ju ändå inte HELT brickad efterskom den lyser rött och datorn reagerar på den.
    Det var en komplicerad guide :-) stötte direkt på patrull; har uppgraderat alla datorer till win 10 och det står att det bara funkar på win 7.... kanske får prova det där sp tool i den andra tråden.

    Hur som helst, om jag nu skulle ha en X507, var hittar jag ROM till den? Jag fick ju notifiering om uppdatering så någon ROM borde det finnas...
     
  4. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nä inte fullt brickad , semi-brick. Det bör inte vara några problem trots att du har w10. Du har s12 stock rom här för x507 http://forum.xda-developers.com/leeco-le-1s/development/indian-stock-rom-x507-t3346985 men eftersom du är osäker på vilken modell du har (då du inte kommer in i den) så kolla på lådan du fick mobilen i, det ska stå på baksidan vid IMEI nr.
     
  5. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    På lådan står det X500. Som sagt, köpte den i januari (dubbelkollade) från Kina innan den indiska modellen släpptes, så har svårt att tro att det skulle vara något annat. Känns som att det är något annat som gått snett. Det enda "udda" jag gjort är att ändra från X3_HK" till "X3" på tre ställen i update -scriptet... hade laddaren i under reboot, undrar om det kan ha fuckat upp något i bootprocessen? Funderar på att låta den dränera batteriet, sätta i laddaren och se om den kanske bootar då...
     
  6. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Okej då skulle jag flasha stock rom om jag var du via SP tool!
     
  7. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ok, trodde det var stock rom jag försökte flasha..?
     
  8. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
  9. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, men eftersom telefonen blev brickad efter att jag framgångsrikt flashat den ROMen så förstår jag inte varför den inte bara skulle bli brickad igen..?
     
  10. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Den länk du fick nu senast är till för att du ska komma förbi din semi brick som du har genom att flasha en tidigare version av OS så du får tillbaka mjukvaran och kan använda tel. Den har inget med tidigare rom att göra som du försökte flasha när den dog dvs EUI5.8.
    Använd denna ROM och flasha via TP tool så du får liv i din tel sen kan du försöka igen med 5.8 fast från nån annan källa. flasha som vanligt via datorn
    video här
     
    Last edited: 15 okt 2016
  11. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Wow vilken källa till kunskap och vilken hjälpsamhet, tack!!

    Dock kan jag inte använda mig av guiden du länkar till:

    ...och alla mina datorer hemma kör Win 10 :(
     
  12. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    indika gillar detta.
  13. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Var får du allt ifrån?? Har googlat som en galning hela kvällen men inte hittat just den guiden :-) det verkar som att den installeras! Men hur vet jag om SP Tool känner igen telefonen, inget händer när jag kopplar in den...

    ...och sen det större problemet; länkarna till ROMen som det länkas till i guiden funkar inte....

    Edit: har provat att försöka ladda andra ROM:s till SP Tool (stock Android 5.0 och 6.0) men får bara "Load scatter file is invalid" när jag försöker öppna scatter-filen....
     
    Last edited: 16 okt 2016
  14. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Du ska höra ett ljud när du kopplar in den.

    Vad är det som inte funkar? Ladda ner eller funkar den inte att flasha?

    Men gör såhär : du har laddad ned denna? https://mega.nz/#!od5GELQC!G5Oekg9UU_GwAABPyBcDdD78wFIGsILZKGUsnY3hu_A

    Packa upp så du har mapp på skrivbord sen laddar du ned senaste sp tool http://spflashtool.com/download/SP_Flash_Tool_v5.1628_Win.zip packa upp och öppna SPtool.exe som administratör (högerklicka och välj). tryck sen på scatter loading file och välj scatter i romen du ladda ned. stoppa i usb i datorn och håll volym upp intryckt medan du stoppar i andra änden i tel, släpp sen volymknapp och tryck download. Får du fortfarande felmeddelande så testar du med denna rom istället http://g3.letv.cn/187/23/24/letv-hd...2S-5.8.015S.zip?b=123456&platid=5&splatid=500

    I värsta fall om du inte får igång det så får du svänga förbi så kan jag hjälpa dig på plats! :D
     
    botze gillar detta.
  15. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag löste det sent igår kväll (inatt) m.h.a. den här guiden och ROM:en:

    http://www.letv.re/topic/649-unbrick-rom/

    It's alive!!

    Men nu har jag någon konstig ROM baserad på EUI 5.5.10S. Så frågan är hur jag nu går tillväga för att få in Android 6.0, som var det jag försökte göra från början :) och få root access.

    Jag verkar fortfarande ha TWRP, men det smidigaste vore ju om jag kunde flasha med SP Tool, det var ju ett väldigt smidigt verktyg....
     
  16. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Coolio :) bra jobbat. Jag tror inte den finns med sptool fil än så man kan flasha därifrån utan det är antingen via update eller twrp. Det enda jag kan råda dig till nu är att läsa denna igen noggrant och om du känner dig manad så testar du igen https://translate.google.com/translate?ie=UTF-8&tl=en&u=http://bbs.le.com/thread-2138421-1.html
    Du kan även kolla denna http://forum.le.com/in/index.php?th...s-offline-update-step-by-step-tutorial.15096/ (dock är de indisk version) men bara så du får en hum om var du ska lägga update filer osv
     
    indika gillar detta.
  17. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

  18. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    hehe ok han har i stort sätt skrivit att du ska flasha det jag bad dig göra ;) Contact sync som krashar har jag inte upplevt tidigare och hans senaste tips verkar inte funka för dig vad jag förstod. Just för tillfället har jag inga mer förslag än att ev testa denna app och sen om den kan lösa ditt bekymmer för stunden https://play.google.com/store/apps/details?id=ru.ivary.ContactsSyncFix
     
    Last edited: 17 okt 2016
    indika gillar detta.
  19. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hehe jo ni hade ganska liknande råd :-)

    Jo hans senaste råd funkade, installerade appen som han länkade till funkade bättre (inte perfekt, fick fortfarande lägga till mitt google -konto tre gånger innan det funkade).

    Så nu är jag happy camper igen :-)

    Dock lite besviken på nya mjukvaran, kan inte se några större skillnader från gamla, trodde ändå den skulle innebära ett rejält lyft men icke...
     
  20. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Skönt att allt lirar nu för dig. Nej det är ju inte någon wow upplevelse direkt haha men känns ju alltid trevligt att ha det "senaste" så att säga. Men du får se det positiva i det hela, du har lärt dig massvis denna helg och dessutom fått tagit del av många värdefulla, lärdomsrika tips och råd! nu är du en erfarenhet rikare!
     
    botze gillar detta.