Galaxy S7 låsskärm

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av funn, 12 okt 2016.

  1. funn

    funn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1
    Det finns några frågor om låsskärmen i "snabba frågor"-tråden, men knappt några svar.

    Först: När mobilen är i vila syns alltid klocka, datum och batteri%. Går det att lägga till fler saker här, eller ta bort? Jag skulle vilja ha temperatur också.

    Sedan: Låsskärmen är väl där man slår in sin pinkod? Där kan man ha två genvägar nere till vänster och höger. Man ser även klocka och datum. Jag undrar även här om det går att lägga till temperatur, eller annan info, förutom valet av de två genvägarna.
     
  2. Natural Joe

    Natural Joe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Saknar uppgift om nästa alarm (väckarklocka) på låsskärm.
    Nån som vet hur man fixar det?
     
  3. funn

    funn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1
    En annan sak. När skärmen är i vila och man får ett meddelande, t ex från Whatsapp, blinkade en grön lampa uppe till vänster förut. Hur får jag tillbaka den funktionen? Det var praktiskt att slippa "väcka" mobilen för att komma till låsskärmen för att se om något nytt hänt.
     
  4. stoff

    stoff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2014
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Led indikator?

    Screenshot_20161014-153648.png
     
  5. funn

    funn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1
    Ja det verkar vara rätt ställe. Tack.

    Har även sökt svar på frågan om det går att få någon mer info än klocka och datum på viloskärmen, men det tycks vara de enda alternativen.

    Ytterligare en fråga:
    Hur funkar "smart viloläge"? Den främre kameran ska känna igen ditt ansikte och istället för att gå i viloläge, behålls skärmen på tills nästa "tid för vila" inträffar. Hur får man det här att starta? Jag har valt PÅ i inställningar, men det funkar inte. Är det senaste ansiktet som gäller?
     
  6. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Vet inte men jag tror det är så att smart viloläge känner av hur du håller i telefonen, och genom detta inte stänger av skärmen.
     
  7. funn

    funn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1
    Det finns något under inställningar som heter "känna igen ansikte", men jag vet inte. Hade den senare liggande på bordet och tittade på den en stund och blinkade med ögonen ibland och mobilen höll sig vaken tack vare det.